Största besvikelsen.

Medlem

Telltale's The Walking Dead S02. Första säsongen var en ren jävla spark i the feels rakt igenom. Älskade det. Sen kom 2:a säsongen och jag var så sjukt taggad. Men den var sämst. Det var så mycket ologisk skit som jag inte förstod hur fan de kunde släppa igenom (exempelvis att varenda person man pratade med ville att man skulle hjälpa dom med något eller prata med någon åt dom...NÄR DOM ÄR VUXNA OCH MAN SJÄLV ÄR TYP 11 år). Och det var långt ifrån samma känsla i karaktärerna och dialogerna som i föregångaren, för att inte prata om att det gjort ännu mer meningslösa element till hjärndöda pussel, och ens val i spelet var ännu mer genomskådligt till att de inte gjorde någon som helst skillnad.

Har inte återhämtat mig ännu och spelat S03

Att Telltale's A Wolf Among Us S02 är cancelled är ju också en enorm besvikelse..

Medlem

MGS 5. Fy fa-an

Medlem

Diablo 3, det var så sjukt mycket hype kring det spelet. När jag väl kör det så vart jag less efter två veckor.
Som tur kom Path of Exile och gav en mer riktig ARPG känsla.

WoW, Warlords of Dreaenor på andra plats. Spela skiten ur Vanilla, TBC och en hel del Wotlk.
Kom tillbak till Warlords eftersom det hypades till att vara deras bästa expansion.
Vilket det såklart inte var i närheten av. Sjukt tråkigt att se vad WoW had blivit.
Tråkiga klasser, osocialt, för lite och enkelt content etc...hört att det blev ännu värre med Battle for Azeroth så glad att jag inte kom tillbaka.

Lustigt att både Warlords of Draenor och Diablo 3 hyllades av recensenter och fick 9/10 överallt.
Lite som media hylla Last Jedi... Men idag är alla dessa sedda av dom flesta som enorma besvikelser. Får en att undra lite om recensenterna barar förblindade av fanboyism, är köpta eller bara inte våga ge låga betyg till vissa franchises?

DayZ får iaf en 3e plats. Moddet när det kom var något helt nytt. Shit vilken potential det hade. Dom drog in sjukt my ket pemgar för att kunna göra ett riktigt spel...
Nu 2019, typ 6 år senare blev det 1.0 och är fortfarande väldigt ofärdig. Snacka om tråkig utveckling...Gillar dock fortfarande vissa delar i det.

Andra besvikelser, Heroes of might & magic IV, VI och VII. Supreme commander 2, Dragon Age 2,

Medlem

Jag har spelat dator- och tv-spel sedan vi hade Intellivision och SpectraVideo på 80-talet, så jag borde rimligen ha spelat ett par besvikelser genom åren. Men färskast på minnet är Zelda BotW till Switch. Inte mitt typ av spel vanligtvis men jag föll för hypen, snittscore på Metacritic och kollegors plötsliga sjukskrivningar när spelet släpptes. Jag tvivlar inte på att det är ett grymt spel för sin rätta publik, men 15h in i spelet kände jag mig bara tom och har inte ägnat en minut till i spelet efter dess.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Divinity 2 sin blabla, hypat av alla... orkade spela ca 30minuter på 2 försök.

Medlem

Aliens: Colonial Marines och Duke Nukem Forever! Har fortfarande inte släppt det... 😞


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Utan rangordning och motivering, (jag orkade inte sortera).
Här är de 20 spel som är mina största spelbesvikelser,
och som jag ångrar mest att jag köpt, någonsin!

Min värsta spel-lista:
Test Drive: Unlimited
Homefront
Frontlines: Fuel of war
Kane and Lynch: Dead Men
Eva Cash
Vin Diesel: Wheelman
True Crime: Streets of LA
Driver: Parallel Lines
Total Overdose
COD: BlOps IIII
Need for Speed-Rivals, (2013), och NFS, (2016).
Far Cry (Alla!)
Just Cause (Alla!)
Duke Nukem Forever
Crysis
Max Payne 3
Aliens: Colonial Marines

Edit: Glömde Total Overdose
och Dead Island


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av notice:

Metal Gear Solid V

David Hayter, varför, VARFÖR slopades hans röst?

Möjligen för att du varken är Naked Snake eller hans klonifierade son Solid Snake i MGS 5.

Du är Venom Snake och förgörs senare utav Solid Snake.

"In 1995, Venom Snake was killed by Solid Snake, in an operation commanded by the original Big Boss. "

Spoiler
Medlem

Mass Effect Andromeda.
Behöver väl inte säga så mycket mer än så, rätt självförklarande

Medlem

Jag vet att jag kommer att bli hatad för detta, men Breath of the Wild. Zelda-magin är helt borta och utbytt mot ett open world-spel med överdraget Zelda-skin.

Medlem

Red dead redemption 2 är största besvikelsen på länge.
Nu senast var det generation zero.


signatur

"High life on low budget"

Geeks Gaming
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

[li]Warhammer 40k: Dawn of War III - kräks nästan lite bara jag tänker på det.[/li]

Sanna ord.
Gillade DoW 1 helt okej. ÄLSKADE DoW 2. Fantastiska kampanjer med Space Marines. 10-20 mannar mot hundratals slemmiga aliens. Niiiice.

DoW 3...
Loren: På ett mission som orker kan du döda 100+ Marines. Det skulle vara en sinnesjuk smäll för imperiet, men här märks det knappt.
Gameplay: Trött. Basbyggande och harva resurser har inget i ett sådant här spel att göra. Vadå "requsition"? Du har hela chaptret på ett och samma ställe, inkl chapter master. Ska han behöva fjäska för sina underhuggare att skicka ner en tank?
Helt okej mix med förmågor och sånt iof. Men allt har setts förut
Kampanjen: tack men nej tack. Jag använda trött ovan, men DoW gänget har inget emot att återanvända saker, så varför ska jag?
Långsamma uppdrag utan nerv. Saker som setts förr. Story som man gäspar sig igenom. Jag körde hela kampanjen, och det var extremt "meh".

Dow 3 är inte det sämsta spelet jag spelat... mest bara oengagerande och lite småtrist. Men efter det, imho, helt magiska DoW 2 så var det helt klart en av de största besvikelserna jag varit med om i spelvärlden.

Inaktiv
Skrivet av Brutulv:

Divinity 2 sin blabla, hypat av alla... orkade spela ca 30minuter på 2 försök.

Du borde ge det ett ordentligt försök. Sjukt bra spel Svårt att tänka mig att det är jättemånga som håller med dig om att det var en besvikelse!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Diablo 3 var svinroligt efter att de fimpade RMAH.

OT: Är inte så känslig att jag blir sjukt besviken ifall ett spel är dåligt. Går vidare och spelar något annat istället. Aldrig förstått såna crybabies som gråter över ett spel på alla forum dag ut och dag in och skriver skit om allt som har med spelet eller utvecklaren att göra. Orka böla

Nu är jag ingen som bölar eller är en crybaby för att jag inte spelar Diablo 3 då jag anser att det finns roligare spel att lägga min tid på. World of Warcraft, DotA 2, PUBG och någon CS-match då och då är roligare att lira än ett skräpspel


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Unreal Tournament 2003 & 2004.
Duke Nukem Forever.
Aliens Colonial Marines.
Serious Sam 3.
Metal Gear Solid 5. (Fy dubbelbubbel)

OffT
Största överraskningarna däremot:
2016 - DOOM
2017 - A Hat In Time
2019 - Resident Evil 2

Medlem

Dragonage 3, alltså vilket dravel, ettan var så extremt bra men aningen segt stridsystem bara. Tvåan gjorde stridssystemet perfekt kändes både extremt stategiskt och gick ganska snabbt, synd att dom bantat ner på allt annat, men det gjorde inte så mycket när striderna var så roliga.

Sen 3:an med sitt extremt konstiga stridssystem som inte hade nått med de gamla spelen att göra alls det kändes anpassat för handkontrol, och man fick ingen bra översikt vad som hände, så man kunde lika bra köra det som ett fps och all strategi försvann. Så synd för allt annat i spelet var bra, men det totalförstörde spelet för mig.

Medlem

Fallout 3 - Bethesda gjorde "Oblivion with guns" och missade allting som gjorde Fallout 1 & 2 bra...

Deus Ex 2 - Efter det mästerliga första spelet blir uppföljaren en extremt fördummad och konsolskadad generisk shooter.

Medlem

Mass Effect 3, efter 2:an så förväntade man sig att de skulle bygga vidare på det mästerverket och inte helt tappa tråden.

Dragon Age 2, fullständigt urvattnat och förenklat i en liten begränsad värld.

Medlem
Skrivet av Joakim Palm:

Möjligen för att du varken är Naked Snake eller hans klonifierade son Solid Snake i MGS 5.

Du är Venom Snake och förgörs senare utav Solid Snake.

"In 1995, Venom Snake was killed by Solid Snake, in an operation commanded by the original Big Boss. "

Spoiler

Den tanken har jag också funderat över,men jag tycker ändå beslutet är tveksamt:(

Medlem
Skrivet av notice:

Den tanken har jag också funderat över,men jag tycker ändå beslutet är tveksamt:(

Håller med, det är så jag resonerade om detta (eller snarare rationaliserade).

Jag googlade och fann lite intressant läsning om fallet i fråga,
i mitten på den här artikeln finns Hideo Kojimas eget resonemang och
längst ner finns en sammanfattning och slutsats.

https://levelskip.com/action-adventure/Why-David-Hayter-Was-R...

Medlem

Heroes of Might & Magic 5. Fyfan. Svider fortfarande

Medlem
Skrivet av forzo:

Fallout 3 - Bethesda gjorde "Oblivion with guns" och missade allting som gjorde Fallout 1 & 2 bra...

Deus Ex 2 - Efter det mästerliga första spelet blir uppföljaren en extremt fördummad och konsolskadad generisk shooter.

Håller med, Fallout var en av dom största besvikelserna.

Medlem

Senaste spelet Anthem är , men finns många genom historien som var rätt dassiga.

Medlem

cliffhangern i half-life 2 : episode 2 ... och den 12 år långa väntan som inte verkar ha något slut :-/

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Total War Rome 2. Det var i det närmaste ett bedrägeri.

Jag köpte Total War Rome 2 Emperor Edition som mitt första Total war-spel 2015 och har tydligen spelat 103 minuter enligt Steam. Har funderat på att prova igen men kanske man ska prova ett annat Total War då, har du något tips eller tycker du det är värt att köra Rome 2 om man har det?

Mafia III

Far Cry 2

Nya Rune


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av Ariath:

Nu är jag ingen som bölar eller är en crybaby för att jag inte spelar Diablo 3 då jag anser att det finns roligare spel att lägga min tid på. World of Warcraft, DotA 2, PUBG och någon CS-match då och då är roligare att lira än ett skräpspel

Agree to disagree

Medlem
Medlem
Skrivet av Joakim Palm:

Håller med, det är så jag resonerade om detta (eller snarare rationaliserade).

Jag googlade och fann lite intressant läsning om fallet i fråga,
i mitten på den här artikeln finns Hideo Kojimas eget resonemang och
längst ner finns en sammanfattning och slutsats.

https://levelskip.com/action-adventure/Why-David-Hayter-Was-R...

Tyvärr lider ju hela speldesignen av att det är en säck med skit. Förstår inte hur det kan hyllas av spelmedia.

Skriv svar