Största besvikelsen.

Medlem

World of Warcraft expansionerna efter WOTLK.. Har aldrig haft sådan kärlek till ett spel och lagt otaliga timmar på vanilla WOW till WOTLK . Redan i WOTLK kände jag att det gick utför och efter varje expansion därefter har jag hoppats att återfå den känslan jag hade i främst vanilla wow och TBC. Den känslan kom aldrig tillbaka och jag fortsattes hoppades och köpte varje expansion , för att på nytt bli besviken och ledsen över hur detta spelet utvecklats.
Nu äntligen kommer WOW Classic, och som man väntat alla dessa år. Håller bara tummarna att ActiBlizzard inte gör något för att fucka upp detta.

Utöver det så tycker jag att de senaste Battlefield spelen varit katastrof..

Geeks Gaming

Rainbow six siege, Battlefield 4-5, Battalion 1944, Arma 3, Dead Island, Ghost Recon Wildlands.
Kan säkert göra listan jätte lång. Men va de spelen jag kom på just nu.

Medlem

Det är nog en jämn vinst(förlust?) mellan Mass Effect 3 och Diablo 3 för min del. Blev så besviken på ME3 att jag råkade hajpa upp D3 ännu mer för mig själv som "tröst". Det var väl inte det klokaste, haha!
Med det sagt, spelade ändå D3 ganska mycket, och fick tillbaka pengarna jag spenderade på Collectors Edition genom att sälja det jag hade i slutändan på Auction House, och jag ångrar inte heller tiden jag spenderade, men nog fan var det en besvikelse ändå.

Dungeon Defenders 2 är annars ett spel som gjorde mig lagom besviken också då jag älskade det första spelet.

Grand Theft Auto 4 är också något jag inte har ett gott minne utav. Det var väl lite småcoolt i början men ju mer jag spelade det ju mer uttråkad och besviken blev jag, då det kändes som allt det roliga var borttaget. Det var en ganska tråkig värld, tråkiga vapen, ingen militär, det kändes för mig bara väldigt tråkigt när man hade spenderat så mycket tid i San Andreas.

Battlefield 4. Jag älskade Bad Company 2, och jag tyckte Battlefield 3 ändå var en ganska skön Battlefield-upplevelse, men BF4 kändes för mig krystat. Jag spelade det ändå ganska mycket och så vidare, jag ångrar inte att jag köpt eller spelade det, men jag minns BF3 som ett betydligt roligare, och fräschare, spel i helhet.

Final Fantasy X-2. Minns att jag köpte det och startade inte ens det först innan 2 veckor senare, och då blev jag fruktansvärt besviken oavsett. Det fanns häftiga moment men efter hur mycket kul jag och min bror hade haft i FFX så kändes X-2 katastrofalt dåligt på alla sätt och vis. Jag tror inte detta är min åsikt idag - men dåtidens jag var inte glad!

Medlem

Half-Life 2


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Alien: Colonial Marines. Det hade potentialen att bli ett riktigt bra coop-spel, men istället blev det en kandidat till min första steam-refund.


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Syndicate skulle jag säga. Blev så upprymd när jag hörde att det skulle komma en reboot av ett av de ballaste Cyber Punkspelen som gjorts. Sen fick man se gameplay och såg potientialen helt pissad på i utbyte mot kommersiell generalism. Tvi! Smuts!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Medlem

Kan lägga till "The Division" med. Hade skyhöga förväntningar efter revealen

Inaktiv
Skrivet av DyKmAsKeNbOy:

World of Warcraft expansionerna efter WOTLK.. Har aldrig haft sådan kärlek till ett spel och lagt otaliga timmar på vanilla WOW till WOTLK . Redan i WOTLK kände jag att det gick utför och efter varje expansion därefter har jag hoppats att återfå den känslan jag hade i främst vanilla wow och TBC. Den känslan kom aldrig tillbaka och jag fortsattes hoppades och köpte varje expansion , för att på nytt bli besviken och ledsen över hur detta spelet utvecklats.
Nu äntligen kommer WOW Classic, och som man väntat alla dessa år. Håller bara tummarna att ActiBlizzard inte gör något för att fucka upp detta.

Utöver det så tycker jag att de senaste Battlefield spelen varit katastrof..

Du kommer tyvärr bli besviken om du tror du kommer känna samma sak nu som första gången du spelade. Men visst. En stor dos nostalgi och placebo så ska det nog bli bra

Medlem

Hela Blizzards förfall sedan WoTLK expansionen i WoW.

Medlem

Fanns det inte en väldigt liknande tråd aktiv på forumet nyligen? Eller fick jag bara en släng av déjà-vu? (EDIT: Jodå, det var inte så länge sedan!)

Nåväl... det är lite intressant, då åsikter kring det här med förväntningar och uppföljare verkar skilja sig ganska ordentligt åt, och att få gnälla av sig lite skadar inte heller. Diablo 3, KotOR II, Fable 2 och Unreal 2 är ju några exempel på spel som hyllas av många, men också sågas rejält av många. Har en drös spel som verkligen förstört en serie för mig, eller bara helt enkelt misslyckats grovt med att leva upp till sin hype:

  • Act of Aggression - älskade Act of War, och såg verkligen fram emot ett spel som kunde fånga upp den känslan igen. AoA misslyckades.

  • American Truck Simulator - vid release returnerades det illa kvickt, när det upptäcktes att innehållet knappt var ens en bråkdel av ETS2, har dock blivit bättre nu. Kanske dags att slå till (igen).

  • Ashes of the Singularity - hoppades på RTS i stil med Total Annihilation eller Supreme Commander, det blev inte så mycket av det.

  • C&C: RA3 - kan beskrivas med ett ord: fjantigt.

  • C&C4 - beskrivs helst inte alls.

  • Dirt Rally 2.0 - hade förvisso skyhöga förväntningar efter ettan, men 2.0 levde definitivt inte upp till dem.

  • Fallout 76 - spelade betan, det räckte. Som riktig Fallout-fan (förutom Tactics/BoS, kanske) sved förvisso FO4 litegrann, men 76... @Traveller in time - word.

  • GTA IV - hade en biffig PC och skaffade det direkt när de äntligen släppte det till annat än konsoler. Var riktigt bitter med tanke på att spelet var nästintill ospelbart de första 6 månaderna.

  • Mass Effect 3 - ett okej spel (med fler brister än tidigare spel i serien), men med det sämsta slutet i spelhistorien.

  • Mass Effect Andromeda - inte katastrofalt, men det räddade inte serien på det sätt som hade behövts, och det var surt att känna hoppet för serien slutligen dö ut.

  • Planetary Annihilation - se Ashes of the Singularity ovan, åh om det ändå vore som ett modernare TA eller SupCom.

  • Civilization: Beyond Earth och Civilization VI - båda känns alldeles för ned-dummade och gjorda barnsligare än tidigare spel i serien (framförallt i art style och berättande, men även gameplay), riktigt bitter eftersmak av båda, jag köper inget Civ igen i första taget.

  • Warhammer 40k: Dawn of War III - kräks nästan lite bara jag tänker på det.

  • XCOM (alla av Firaxis) - var är inventoryt? Basbyggandet? Luftstrider? Djupet? (No pun intended.)

Misstänker att Civ VI och XCOM inte delar så många andras listor.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av peggleball:

Unreal 2 - Älskade unreal (orginalet), världen, atmosfären, gameplayet. En värdig efterföljare skulle ha byggt vidare på det. Men efterföljaren dumpade allt och körde sitt eget race med högst mediokert resultat..

Ja, unreal 2 var ett riktigt bottennapp. Hade inte den magi och känsla som första spelet. För att inte tala om soundtracket också...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Deus Ex: Invisible war. Efter 1:an som var ett mästerverk var detta en stor besvikelse.

Medlem

Finns många spel genom åren tyvärr, men just nu är det RDR2
Ingen dåligt spel, men RDR1 va mycket roligare än RDR2 och förväntningarna hos mig va annorlunda än va spelet spelet visade sig vara. Så blev väldigt besviken.

Medlem

UT3 var ingen höjdare, UT2k4 var så mycket bättre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent

Evolve, så här på rak arm. Var väldigt taggad och gillade det mycket första veckorna, sen bara tvärdog intresset.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Crysis 2.

Jag var sen på ettan men föll pladask för det storslagna multiplayerspelet. Så hoppade på uppföljaren direkt, och blev lika fort besviken över den klaustrofobiska cod-kopian det förfalligt till.

Lägger även till Planetside 2, även om jag spelade det mycket och hade rätt kul kom det aldrig i närheten av originalet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Watch Dogs. Vilken dynga.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Håller med om Diablo 3, riktigt dålig release.
Super Mario Sunshine var också en besvikelse efter ypperliga Mario 64.
Metroid Prime var också en besvikelse för mig, gillade inte spelet alls.
Far Cry 3, det var kul i en timme att beta av alla små ikoner på kartan, sedan insåg man att det inte fanns mycket mer att göra än det.
Zelda: Wind Waker. När det kom var jag riktigt besviken av dels cel shadingen men även spelet. Dock spelade jag igenom det ca 5 år senare och då hade jag ändrat uppfattning.
Så kanske får lira om Metroid igen

Jag ÄÄÄÄÄÄLLLSKADE Metroid Prime 1. 2an var okej. 3an var säkert okej, men kom av mig.
Frågan är väl hur det åldrats. Där och då var det helt fantastiskt. Sjukt bra atmosfär. GC slet verkligen hårt i det spelet.

Medlem

Lätt Destiny 2.

Destiny 1 avslutades så fantastiskt och det enda jag tänkte på när jag spelade 1an va -"Fan vad najs att lira detta på PC, det hade varit helt underbart."

D2 annonseras till PC och mina drömmar går i uppfyllelse - tills att vi började spela spelet.

Medlem

Civ 6, kan inte sätta fingret på det men efter 8 timmar så gav jag upp försöket med att gilla spelet, kanske borde installera snart igen för att se om det känns annorlunda, kan ha hänt något efter cirkus 1 år

Edit: Har förträngt Dawn of war 3, ursh och tvi!

Medlem

Battlefront som släpptes av EA. Blev tråkigt efter en timme

Medlem

Det finns många besvikelser men Fallout76 tar hem priset för mig.

Medlem

Största besvikelsen någonsin? Enkelt! Jag behöver inte ens någon betänketid:

Mass Effect 3

Det var faktiskt ett riktigt bra spel ända fram till slutet, sedan vetetusan vad som hände. Spelet rasade plötsligt som ett korthus. Sista kvarten av spelet var en enda plåga.

Förutom att slutet var fullt med massa logiska luckor så var det en sak som dominerade: inget av mina val i spelet hade någon som helst betydelse längre. Det enda jag fick göra var att välja mellan tre olika slut. Välj mellan rött, grönt eller blått piller.

Visst, vad spelar det för roll egentligen, kan man ju tycka. Det finns ju många spel som har enkla slut och de är ändå rätt okej. Men i det här fallet hade BioWare lovat att alla mina val skulle påverka utgången av spelet. I tvåan gjorde de ett fantastiskt jobb på den fronten och de utlovade ett minst lika magnifikt slut i trean, så förväntningarna var förstås skyhöga. Därför kändes det pinsamt dåliga slutet som ett hån och en riktig besvikelse. Vadå butthurt, jag?

Medlem

det finns få spel men ändå finns det besvikelse spel som man önskade att det var som det sagt eller att det utvecklade spelet bättre.... Eller att spel vandladese om till moneygrabber

1. Fallou76 älskar fallout serie men hade stora förväntningar och var lite små hypad då den annonserades. ja, till och med vissa buggar va accepteraded men spelet dog och känndes som att man satt fallout serien i tippen Det var en sorg dock

2. Deus Ex: Mankind Divided då spelet blev till slut flopp och money grabb... Önskade att spelet var focuserade till sin källa men detta spel är bra men är en besvikelese att det inte var deus ex utan monyex

3. Far cry 3.4.stenålden.5. new dawn serien ( Har tagit upp detta en och annan gång men ingen far cry spel har klått far cry 2 i serien ännu) jag tycker om serierna men far cry 2 är inget å gemföra med andra fc spel.

4. Generation Zero härlig spel nostalig men spelet är en stor besvikelse inte nog med att det inte vill associera sig med Simon Stålhags värk. Är dock glad att det inte gjorde det för då hade man nog inte tyckt om Stålhags värk. (Spelet gav härliga vibs osv men det är totalt tom ) tänker man borde lära sig nog från fallout 76 .

5. Battlefield 5 från att göra battfield 1 då det fanns hjärta så blev 5an en flopp... BF1 är fortfarande bättre än 5.. 5an känns som att man bra pumpade ut den med "PK" osv... Visst det är bra spel men är besviken från att göra bf1 som var rikitgt bra. Till att nergradera sig... Men BF5 är bra den är inte dålig men är bara besviken

Edit :
6. Blizzcon 2018
Blizzcon 2018 DIABLO IMMORTAL skit sak.. Den kan bli bra spel inte det jag menar men, att man sa mobil spel då alla väntade d4 eller exp eller någt nä mobil spel... och inget knysst om Diablo serien... Tragist.. säger inte att det är dålig eller bra spel bara siutationen.

7. ANTHEM. men jag är glad att den var på origin access då man inte behövde köpa spelet.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

C&C: Red Alert 3: Är ett stort fan av RA2 och installerar det en gång per och spelar det. Hade det inte varit för AI'n hade det fortfarande varit bästa RTS spelet. RA3 vet jag inte vad dom tänkte. Slutade ganska fort så har svårt att minnas detaljer av vad jag ogillade men nej skitspel.

Hoppas på en remake av RA2 *håller tummarna*

Assassins creed: origins: Har inte spelat ett ass creed sen trean (som jag inte ens klarade) men såg fram emot det här pga av att dom försenade spelet med ett år så trodde verkligen att det skulle vara bra. Men personligen så var det en riktig dynga, vilket j*vla skitspel. Lämnade in det på gamestop för 500 krediter i butiken och köpte ett 500krs presentkort på PS store som jag använde.

Watch Dogs 2: WD var inte alls vad man trodde men tycker att det var ett "ok" spel. Deras stealth system var ganska bra så smög omkring en hel del. Men WD2 gjorde dom en 180 och gjorde det så förbannat fjantig med alla "coola" karaktärer. Allt var verkligen vattnig gul arla mjölk, nu säger ni att det heter "mellanmjölk" men det betyder att det var varken bra eller dåligt. Det här spelet är den gula arla mjölken.

Avstängd
Skrivet av Traveller in time:

Det triggade min depression och förstörde hela sommaren samt sent på hösten runt släppet. Jag har förlorat sömn över ett spel pga att tankarna dyker upp igen när man ska sova och ligger och blir arg. Aldrig igen.

Det låter onekligen som att du har nån slags diagnos. Har du inte det behöver du verkligen ta ett chill pill. Det är bara ett spel, för helvete!

Inaktiv
Skrivet av NiceAsBice:

Det låter onekligen som att du har nån slags diagnos. Har du inte det behöver du verkligen ta ett chill pill. Det är bara ett spel, för helvete!

Instämmer! Det där är inte sunt någonstans!

Medlem

Crysis 1 var en milstolpe som länge satte ribban. Varken Crysis 2 eller Crysis 3 var i närheten av 1:an.

Även C&C Red Alert 2 var enormt bra men det kom aldrig någon uppföljare som lyckades hålla samma känsla som 2:an

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Fallout76. Kanske ingen överraskning då jag beklagat mig över det tidigare.

Jag kan med 100% ärlighet säga att Bethesdas rollspel är anledningen till att jag fortfarande spelar spel idag. Något äventyrsspel eller klassiskt peka och klicka är de enda alternativen men utan Elder Scrolls eller Fallout så skulle jag nog ha haft en annan hobby idag.

Jag är den personen som sitter och räknar dagarna mellan deras egna utgivnings perioder. Konstant uppe på forumen runt nätet, mest bethesdas officiella forum. En äkta Bethesda Fanboy. Nu var det ju dags igen och glädjen var ju upplyftande varje dag fram tills det började viskas om "online". Det gav mig kallsvettningar och vid E3 så inföll mina absolut värsta farhågor, mitt värsta tänkbara scenario kommer att hända, påtvingad multiplayer.

Jag har i åratal varit med i diskussioner om vad som gör bethesdas spel så beroendeframkallande och belönande, vad gör dem speciella, ingredienserna som tillsammans i väl avvägda mängder bildar en smaskig tårta. Multiplayer ändrar receptet, och inte bara till en annan sorts tårta nej nej, mer till en slags mjölig scone.

Jag fick en kopia av spelet gratis och kände att (bethesda fanboy) jag borde ge bethesda en chans, Todd sa ju att man kan spela solo precis som tidigare, det visade sig inte stämma i och med ändringarna i designen, du kan inte längre gå "solo" men du kan gå "Ensam", det finns en viktig skillnad och vikt i orden här. I tidigare spel var man själv men kände sig aldrig riktigt ensam, i 76 är man ensam om man är själv när man försöker köra solo. Och andra spelare förstörde bara allt intresse som möjligen kunde uppstå. Antingen vill de vara själva, solo som jag, eller så vill de griefa, eller värre vara friendly och ge vapen och höglevel items vilket helt rånar mig på spelets egna gameplay loop och upptäckande.

Av alla designfel och tekniska fall från klippor så är det andra spelare som gör hela "Bethesda game studios" upplevelsen omöjlig. Direkt utanför valvet blev man antastad av idioter i bara underkläderna och en partyhat på huvudet, alla fiender på väg ned för backen låg redan i sönderslagna högar. första byggnaden jag försökte utforska på det klassiska spelsätt jag gillar att köra med blev igen avbrutet när jag i en terminal försökte ta reda på vad som hände med människorna här, boff biff vad fan är det nu då, tre spelare har klivit in och två står och slår på mig och den tredje försökte göra sig lustig genom att stå på ett bord och emota.

Jag behöver inte ta upp något mer för jag tror alla vet hur mp spelare, speciellt främlingar, beter sig online.

Så 4 års lång väntan blir nu ca åtta års väntan innan jag får något att spela och sjunka in i igen. ÅTTA ÅR!
Jag kan ärligt säga att, Nej, jag hoppas inte att F76 blir bättre, jag vill helt ärligt att spelet ska dö! Jag hatar det och har ingen respekt för dem som gillar det, noll! Värsta tänkbara scenario inträffade för mig, det nya värsta tänkbara scenariot är att de gör något sådant här igen eller designar framtida titlar för flera spelare. Det som gör saken värre är att efter alla dessa år så byggde dem en karta som bockar av så många av mina personliga önskningar, skog mer färg på paletten, storleken, variationen. Nu känns det som en förolämpning jag tar personligen, mina drömmars karta i ett ospelbart spel.

Jag blev bränd, känner mig förråd, rånad, sparkad på och är fortfarande såhär nästan ett år efter lika förbannad varje jävla gång någon nämner skiten. Det triggade min depression och förstörde hela sommaren samt sent på hösten runt släppet. Jag har förlorat sömn över ett spel pga att tankarna dyker upp igen när man ska sova och ligger och blir arg. Aldrig igen.

Har inte hängt med i ESO-diskussionerna men vad jag förstått verkar detta vara ett helt ok online-spel. Det får mig att undra hur Bethesda kan lyckas med det ena och, enligt många, misslyckas med det andra. Vad är de avgörande skillnaderna?

Skriv svar