Största besvikelsen.

Fragtjuv
Största besvikelsen.

Det har säker drabbat oss alla. Vi har gått och väntat på en uppföljare i flera år eller längtat efter ett spel som visats upp på E3. När man väl sätter tänderna i spelet så blir man bara besviken. Personligen så minns jag att jag blev väldigt besviken på Super Mario Sunshine när det kom ut. På senare år har Destiny 2 gjort mig rejält besviken. På inga sätt dåliga spel men någonting saknades helt klart.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

@joelthor100: Civilization III utan minsta tvekan. Älskade tvåan, avskydde trean


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Diablo 3.

Inget jag gladdes åt från Diablo 2 fanns med i 3:an. Jag hann med att komma till inferno act 3 strax efter releasen och det är permanent avstängt sedan dess. Jag bojkottar inte Blizzard för ett enskilt fiasko och det spelar ingen roll om dom putsat till med nya events och allt som kommit i expansioner.

Ge mig ett värdigt Diablo 4 eller en upphottad 2:a så är vi tillbaka


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Håller med om Diablo 3, riktigt dålig release.
Super Mario Sunshine var också en besvikelse efter ypperliga Mario 64.
Metroid Prime var också en besvikelse för mig, gillade inte spelet alls.
Far Cry 3, det var kul i en timme att beta av alla små ikoner på kartan, sedan insåg man att det inte fanns mycket mer att göra än det.
Zelda: Wind Waker. När det kom var jag riktigt besviken av dels cel shadingen men även spelet. Dock spelade jag igenom det ca 5 år senare och då hade jag ändrat uppfattning.
Så kanske får lira om Metroid igen

Medlem

Unreal Tournament 2003 och senare 2004. Hade gått och sett fram emot ett uppdaterat UT99 men sen tog de bort det mesta som gjorde spelet magiskt till att börja med. Spelserien hämtade sig aldrig efter de två spelen, tyvärr.

Mass Effect: Andromeda. Älskade Bioware. Älskade, älskade, älskade Mass effect 1-3 och var SÅ redo för ytterligare ett spel i serien. Men sen var det andromeda de producerade och släppte. Aldrig varit så besviken i mitt liv.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Fallout76. Kanske ingen överraskning då jag beklagat mig över det tidigare.

Jag kan med 100% ärlighet säga att Bethesdas rollspel är anledningen till att jag fortfarande spelar spel idag. Något äventyrsspel eller klassiskt peka och klicka är de enda alternativen men utan Elder Scrolls eller Fallout så skulle jag nog ha haft en annan hobby idag.

Jag är den personen som sitter och räknar dagarna mellan deras egna utgivnings perioder. Konstant uppe på forumen runt nätet, mest bethesdas officiella forum. En äkta Bethesda Fanboy. Nu var det ju dags igen och glädjen var ju upplyftande varje dag fram tills det började viskas om "online". Det gav mig kallsvettningar och vid E3 så inföll mina absolut värsta farhågor, mitt värsta tänkbara scenario kommer att hända, påtvingad multiplayer.

Jag har i åratal varit med i diskussioner om vad som gör bethesdas spel så beroendeframkallande och belönande, vad gör dem speciella, ingredienserna som tillsammans i väl avvägda mängder bildar en smaskig tårta. Multiplayer ändrar receptet, och inte bara till en annan sorts tårta nej nej, mer till en slags mjölig scone.

Jag fick en kopia av spelet gratis och kände att (bethesda fanboy) jag borde ge bethesda en chans, Todd sa ju att man kan spela solo precis som tidigare, det visade sig inte stämma i och med ändringarna i designen, du kan inte längre gå "solo" men du kan gå "Ensam", det finns en viktig skillnad och vikt i orden här. I tidigare spel var man själv men kände sig aldrig riktigt ensam, i 76 är man ensam om man är själv när man försöker köra solo. Och andra spelare förstörde bara allt intresse som möjligen kunde uppstå. Antingen vill de vara själva, solo som jag, eller så vill de griefa, eller värre vara friendly och ge vapen och höglevel items vilket helt rånar mig på spelets egna gameplay loop och upptäckande.

Av alla designfel och tekniska fall från klippor så är det andra spelare som gör hela "Bethesda game studios" upplevelsen omöjlig. Direkt utanför valvet blev man antastad av idioter i bara underkläderna och en partyhat på huvudet, alla fiender på väg ned för backen låg redan i sönderslagna högar. första byggnaden jag försökte utforska på det klassiska spelsätt jag gillar att köra med blev igen avbrutet när jag i en terminal försökte ta reda på vad som hände med människorna här, boff biff vad fan är det nu då, tre spelare har klivit in och två står och slår på mig och den tredje försökte göra sig lustig genom att stå på ett bord och emota.

Jag behöver inte ta upp något mer för jag tror alla vet hur mp spelare, speciellt främlingar, beter sig online.

Så 4 års lång väntan blir nu ca åtta års väntan innan jag får något att spela och sjunka in i igen. ÅTTA ÅR!
Jag kan ärligt säga att, Nej, jag hoppas inte att F76 blir bättre, jag vill helt ärligt att spelet ska dö! Jag hatar det och har ingen respekt för dem som gillar det, noll! Värsta tänkbara scenario inträffade för mig, det nya värsta tänkbara scenariot är att de gör något sådant här igen eller designar framtida titlar för flera spelare. Det som gör saken värre är att efter alla dessa år så byggde dem en karta som bockar av så många av mina personliga önskningar, skog mer färg på paletten, storleken, variationen. Nu känns det som en förolämpning jag tar personligen, mina drömmars karta i ett ospelbart spel.

Jag blev bränd, känner mig förråd, rånad, sparkad på och är fortfarande såhär nästan ett år efter lika förbannad varje jävla gång någon nämner skiten. Det triggade min depression och förstörde hela sommaren samt sent på hösten runt släppet. Jag har förlorat sömn över ett spel pga att tankarna dyker upp igen när man ska sova och ligger och blir arg. Aldrig igen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Avstängd
Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Fallout76.

Tänkte skriva Mass Effect 3, men faktum är att du har rätt, Mass Effect 3 må vara det sämsta spelet som gjorts, men Fallout 76 hindrade mig från att få ett vettigt Single Player rollspel från Bethesda inom rimlig tid och det är fan värre.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Senaste enorma besvikelsen var nog Kingdom Hearts 3


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Som varje sådan här tråd; Dead Island. Så jävla episk trailer o sen bara skit på en pinne. Utan pinnen.

Edit: Sorry, missuppfattade...spelet är fortfarande skit dock.

Diablo 3 ligger nära till hands även för min del måste jag säga. Eller GTA: San andreas, jag tyckte det var så jävla tråkigt. Samma med GTA IV. Femman blev dock bra igen.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Diablo 3 (release), Mass Effect Andromeda, Dead Space 3 (men coop var kul).


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Moderator | Testpilot
Skrivet av vilma:

Synd att så många inte tycker om det. I hindsight så är spelet riktigt, riktigt bra. Om än inte bättre än originalet.

Kommer aldrig tycka om Fable The Lost Chapters bäst, men på senare år när jag spelat om båda så är 2an bättre i väldigt många aspekter.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Med dagens standard har jag svårt att bli besviken numera då jag satt ribban väldigt lågt.

Men visst har det hänt, senaste och starkaste minnet var när jag glatt sprang hem något nytt NES spel. Fodralet var gult och det stog Werewolf på det, gick tillbaka med spelet dagen efter och bytte till något annat spel.

Medlem

Unreal 2 - Älskade unreal (orginalet), världen, atmosfären, gameplayet. En värdig efterföljare skulle ha byggt vidare på det. Men efterföljaren dumpade allt och körde sitt eget race med högst mediokert resultat..

Inaktiv

Star Wars: Knights of the Old Republic II - Det första spelet var magiskt, hade välskrivna karaktärer, en bra story nog att passa på vita duken, en fantastisk värld och äkta RPG element som fick en att spela om det flera gånger.
Sedan kom 2'an som var en katastrof på nästan alla plan, trist story, ointressanta karaktärer bortsett från något enstaka undantag, trist värld och högvis med buggar. Ett sådant antiklimax efter BioWares mästerverk. Nästan exakt samma beskrivning kan appliceras på Neverwinter Nights 2, antiklimax deluxe.

KotOR 2 (och NwN2) var besvikelser av sådan magnitud att jag än idag avskyr Obsidian för deras misshandel av två av de bästa spelserierna genom tiderna.

Medlem
Medlem

Pikmin 3.
Har spelat igenom ettan och tvåan flera gånger och de är underbara mysiga spel.

Dessvärre ändrade de kontrollerna i trean vilket handikappar mig enormt när jag spelar. Har försökt vänja mig och givit spelet flera chanser men dessvärre ger jag till sist alltid upp då mina pikmins hela tiden dör av de simplifierade casual-kontrollerna

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Synd att så många inte tycker om det. I hindsight så är spelet riktigt, riktigt bra. Om än inte bättre än originalet.

Kommer aldrig tycka om Fable The Lost Chapters bäst, men på senare år när jag spelat om båda så är 2an bättre i väldigt många aspekter.

Fable 2 var det bästa spelet i trilogin tycker jag. Vet inte hur många gånger jag spelet igenom det. Så bra spel.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Master of Orion 3

Ingenting kan jämföras med den besvikelsen.
Spelade ettan sönder och samman i datasalarna på UTH, gamla S1
Köpte tvåan som var bättre på alla sätt och slukade tid.

När trean skulle komma inför julen hade jag planerat att ta ledigt några dagar extra för att spela men det blev försenat till efter julhelgerna.

Resultatet av Quicksilvers MOO3 var en sådan spelmässig total katastrof som det tog rymd 4x spel åratal att hämta sig ifrån.

C

Inaktiv
Skrivet av Ariath:

Diablo 3.

Inget jag gladdes åt från Diablo 2 fanns med i 3:an. Jag hann med att komma till inferno act 3 strax efter releasen och det är permanent avstängt sedan dess. Jag bojkottar inte Blizzard för ett enskilt fiasko och det spelar ingen roll om dom putsat till med nya events och allt som kommit i expansioner.

Ge mig ett värdigt Diablo 4 eller en upphottad 2:a så är vi tillbaka

Diablo 3 var svinroligt efter att de fimpade RMAH.

OT: Är inte så känslig att jag blir sjukt besviken ifall ett spel är dåligt. Går vidare och spelar något annat istället. Aldrig förstått såna crybabies som gråter över ett spel på alla forum dag ut och dag in och skriver skit om allt som har med spelet eller utvecklaren att göra. Orka böla

Medlem

Det står nog mellan Spore och No Mans Sky. Möjligen Enter the Matrix också.
Nuförtiden försöker jag alltid att inte hypea upp mig själv för mycket inför releaser.

Medlem

Rainbow Six Siege.

Medlem

Många Peter Molyneux spel. The Movies är speciellt en av dem.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Många Peter Molyneux spel. The Movies är speciellt en av dem.

What? The Movies är ju störtskönt! Har spelat det så jäkla mycket. Dock var jag inte med i hype-svängen inför release, så det kom som en överraskning för mig.

KoP
Medlem

Duke Nukem Forever. Spelade nog 1 timme och sen blev spelet förpassat till något hörn där det ligger och dammar än.

Medlem

Det finns ju oräkneligt många spel där uppföljaren var lite sämre och man blir lite besviken för det, det är ju mest normen tycker jag. Men många uppföljare är ändå väldigt bra, där eventuell besvikelse dränks av faktumet att man ändå hade väldigt kul med uppföljaren. T.ex. Warcraft 3 tyckte jag initialt var en besvikelse efter WC2 då det kändes så "cartoony" i grafiken och även annorlunda i spelmekaniken, men i slutändan hade jag ändå väldigt kul med WC3 så det är svårt att kalla det för en besvikelse, även om jag egentligen velat haft en mer trogen uppföljare till WC2 (i stil och grafik).

Men några spel där uppföljaren var riktigt, riktigt stora besvikelser, till den grad att jag inte tycker spelen inte ger någon spelglädje alls:
Dragon Age 2
Diablo 3
Battlefield 3+ (eller Bad Company om man ser det som en uppföljare till BF2)
Supreme Commander 2
Resident Evil 3+

När jag tänker på saken så har alla de spelen gjort om "receptet" för spelet lite för mycket, antingen vad det gäller spelmekanik eller estetisk stil, så att det känns som helt nya spel istället för en uppföljare.

Medlem

Final fantasy XIII fick mig att gråta av besvikelse.. Spring från punkt A till punkt B, ha ihjäl lite fiender där emellan för att sedan lyssna på meningslöst dravel med meningslösa pch tråkiga karaktärer, slå en boss.. Repetera.. Usch och fy.. Sen strödde de verkligen salt i såren när de vägra lämna den horribla karaktären Lightning och ger henne TVÅ uppföljare... Jösses

Medlem

Guild Wars 2, går inte ens att jämföra med första..

Medlem

Rainbow six siege, battlefield 4-5, splinter cell conviction - blacklist, första assasins creed, wow burning crusade ah, listan kan göras betydligt mycket längre.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

What? The Movies är ju störtskönt! Har spelat det så jäkla mycket. Dock var jag inte med i hype-svängen inför release, så det kom som en överraskning för mig.

Hade skyhöga förväntningar inför det. Hade hört om det i en PC gamer tidning "ett spel där man kunde göra vilken film man än ville"!

Som ung tonåring tänkte jag inte heller så mycket på spelbegränsningar...

Minns jag samlade vänner och började skriva massa små historier vi skulle göra.

Bara för att tillslut få mer av ett "strategispel".

Mitt hjärta gick i tusen bitar.

Skriv svar