Wii, en fantastisk konsol med spel ända från 80 talet

Kontot avslutas
Wii, en fantastisk konsol med spel ända från 80 talet

Jag har plockat fram min sambos Nintendo Wii eftersom jag vill ha en Wii framme som det går att spela skivor på.
Jag har ju själv en Wii men den har en trasig skivläsare.

Det är riktigt kul att sitta och spela lite Wii spel igen. Här om dagen spelade vi Super Mario All-Stars som är Super Nintendo versionen av spelet fast på skiva till Wii.
Det var jätte kul.
Jag har tänkt att sätta mig ner när jag har tid och försöka spela igenom äventyret på Super Smash Bros Brawl, man låser ju nästan upp varenda karaktär i spelet genom att göra så.

Det enda som jag saknar är ju alla Virtual Console spel som jag har på min Wii U i vWii mode delen.
Jag önskar att det hade funnits något sätt att föra över det från den till min sambos Wii. Har ju både Virtual Console spel och några WiiWare spel där.
Som jag skrivit tidigare så har jag ju brickat vWii delen på min Wii U, men annars funkar Wii U precis som den ska bara att Gamepaden inte fungerar just nu, men det är en annan historia.

Det är synd att de har stängt ner Wii Shop på Wii, det fanns fortfarande några spel som jag hade velat köpa, hoppas bara att de kommer till en annan maskin.
Det som är bra som jag inte trodde innan är ju att man fortfarande kan gå in på Wii Shop och ladda ner spel som man redan har köpt, det enda som inte går är ju att fylla på med mer Wii points eller att köpa fler spel.

När Wii Shop skulle stängas ner så hörde jag att man skulle passa på att ladda ner de spel som man vill ha kvar och se till att ha den där kanalen som fixar ens Skyward Sword sparfil ifall man råkar ut för den ödesdigra buggen i spelet.
Därför blev jag väldigt glad när det inte var så hemskt som det verkade, både den där Skyward Sword kanalen, Wii till Wii U kanalen och alla spel som man tidigare har köpt finns kvar på Wii Shop.

Så skulle det finnas en möjlighet att Nintendo kunde lägga över det som jag har köpt på Wii Shop till min sambos Wii så skulle jag kunna ladda ner det igen och det skulle betyda väldigt mycket för mig.
Jag fattar att de inte kan flytta över sparfiler med mera från en konsol till en annan men saker som finns på nätet borde teoretiskt gå att flytta. Hm? Man kanske skulle höra sig för.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

På min sambos Wii så har vi bara The Legend of Zelda till NES och Super Mario World som Virtual Console spel, jag testade att ta bort de och ladda ner de igen och det gick hur bra som helst.

Jag som trodde att det inte ens skulle gå att ladda ner de spel som man redan hade köpt igen när jag först hörde talas om att Wii Shop skulle stängas ner.
Vilken tur att det inte blev så, vare fall för alla som redan har ett stort bibliotek med spel där som man inte vill bli av med.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a...

Det tråkiga är att det står hos Nintendo att det eventuellt kommer sluta att ladda ner spel som man har på sin Wii Shop någon gång senare i framtiden.

Man får hoppas att det dröjer.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Det känns ju som att det finns en god chans att jag skulle kunna få mina Virtual Console och WiiWare spel flyttade så att jag kan ladda ner de till min sambos Wii.
Varefall när jag läser detta:

https://en-americas-support.nintendo.com/app/social/questions...

"On original wii consoles, you can move most wii saved data yourself using an SD card. Except for certain protected files. But the top-loading wii mini does not support SD cards, so you'll have to ask Nintendo support about that console.

If you want Wii Shop Channel games transferred to another wii, Nintendo has to perform that type of transfer too."

Så just nu hoppas jag på att få ett svar från Bergsala.
Det borde ju gå att fixa ganska lätt över nätet för de, över Nintendos server.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Välkommen till ZeldaCastles öppna anteckningsbok / blogg!

Kontot avslutas
Skrivet av Joakim Palm:

Välkommen till ZeldasCastles öppna anteckningsbok / blogg!

Man tackar, man tackar!
Trevligt med någon som hälsar alla välkomna till min lilla gömma

Jag tycker om att skriva ner, tankar, med mera i mina blogg inlägg.
Även att jag gillar att dela med mig av detta så kan det även vara kul för mig att titta tillbaka på i framtiden

Hoppas bara att allt ordnar sig så som jag helst skulle vilja.
Har inte fått något svar än dock :/


signatur

ゼルダの城

Avstängd
Skrivet av ZeldasCastle:

Man tackar, man tackar!
Trevligt med någon som hälsar alla välkomna till min lilla gömma

Jag tycker om att skriva ner, tankar, med mera i mina blogg inlägg.
Även att jag gillar att dela med mig av detta så kan det även vara kul för mig att titta tillbaka på i framtiden

Hoppas bara att allt ordnar sig så som jag helst skulle vilja.
Har inte fått något svar än dock :/

Jepp! Suverän läsning. Uppskattas.

1
Skriv svar