Vilka program skulle du inte klara dig en dag utan?

Medlem

Garanterat Spotify och valfri webbläsare, helst Firefox.

På jobbet näst intill missbrukar jag Sticky notes och Snippingtool också, skulle bli svårt utan.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

spottochfy.
samt opera webbläsarn.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Så sant. Har inte klarat av windows "nya" uttforskare, även om den nu snart har 20 år på nacken. Jag bytte dock till Multi Commander för några år sedan, som är helt gratis.

Skrivet av MusseÖL:

Volkov commander,Total commander är det första jag installerar när jag instalerar ett nytt OS
Det är ett måste sen Win 95

Directory Opus kör jag som alternativ till Total Commander.
Notepad++
Acdsee
7zip


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Backloggens befriare

Åh, det här framkallar ju gamla fina minnen till när man satt och sorterade program man behövde ha på diskett och senare skiva när man installerat om datorn... Det var ändå fint på något sätt...

Nu finns det typ inga program på datorn som jag känner är sådär viktiga, som det var förr. Det skulle väl som en del säger, vara spelklienter då, i rangordningen:
GOG
Steam
Övriga (Bnet, EPIC, Ubisoft, har aldrig haft EA Origins på PC:n)

När det kommer till program som jag använder, är det väl mest "Sticky notes" som känns ovärderligt...
Jag är dessutom en sådan där skum typ som använder Microsoft Edge jag gillar den, den uppfyller alla mina behov för en webbläsare. Jag surfar i princip bara på 5 olika sidor ändå, frånsett om man behöver googla något. Och ingen av de sidorna har jag något behov utav att blocka ads på.
Förr var det ju den största punkten, shit vad jag hade moddat min Firefox tidigt 10-tal... NoScript var ändå rätt charmigt, när man kommit över de största trösklarna och fixat till de sajter man besökte mest.
Jag känner mig så smutsigt casual på PC nu för tiden, känns konstigt när man varit så otroligt inne i det en gång i tiden. Använder Windows Media Player för att spela upp mina skivor och rippa dem, om jag vill göra det (japp, jag bär runt på en massa MP3:or fortfarande, och skulle säg att min skivsamling är min största hobby, både vinyl och CD). Förr var det ju poikosoft som gällde och allt annat fick stryka på foten. Den hade dock otroliga kompabilitetsproblem med WIN10 när det kom, och har liksom inte ens kommit för mig att testa på ett par år nu, trots att jag har betalat för en livstidslicens.
Kan inte ens komma på vad för program man skulle installera, om man nu behövde göra det.

Testade discord, men fattade inte vad jag skulle med det till. Jag pratar så sällan med folk via datorn ändå (gäller både text och tal, även om text givetvis händer dagligen, så är det inget jag känner att jag behöver en extern klient till, vissa finns på Steam, vissa på Skype, andra på Xbox o.s.v.)


signatur

Ad hoc addendum

Inaktiv

Opera, steam, msi afterburner, eso + discord.

Medlem

Chrome
Visual Studio Code
Notepad++
Adobe (XD, Photoshop & Illustrator)
Steam
Google Docs

Skägg.
10 Chambers

@Liliy: Som någon som skriver typ alla nyheter i Wordpad, vad är bra med Notepad++?


signatur
Medlem

Förvånad att så många fortfarande använder chrome när firefox är bevisat bättre webbläsare.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Det är inte direkt jämnförbart, Wordpad e mer ordbehandling/dokumentfokuserat, medans notepad++ är mer riktad åt kodare, det känner igen och highlitar/markerar/grupperar kod så det blir lättare att jobba med.. gudasänt om man pillar i typ .inifiler / lite lättare kodning och sånt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

SWISH!

PM om ni vill ha mitt nummer för att skicka bidrag

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Liliy: Som någon som skriver typ alla nyheter i Wordpad, vad är bra med Notepad++?

Lite andra plus för np++:
Tabbar
Split view
Find och find all in document/all open documents/in files
Code hightligting som någon annan svarade

Skribent

Utöver vad många redan sagt, MSI Afterburner – for da overclocks!

f.lux är också bra för oss nattsuddare.

Medlem

Tja..var ska man börja:

Vivaldi
Steam
Spotify
Team Viewer
Visual Studio
Visual Code
Diverse VPN klienter
Autohotkey
Origin
Keepass
Plex
Slack
Discord
Outlook
F.Lux

Och mycket mycket mer.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Liliy: Som någon som skriver typ alla nyheter i Wordpad, vad är bra med Notepad++?

Skulle nog säga att Notepad ++ riktar sig åt utvecklare/folk som jobbar med it.

Inaktiv

patchmypc
https://patchmypc.com/home-updater-overview

Så det bara är att kryssa i allt man vanligtvis får surfa runt för att ladda hem och installera, väldigt tidsbesparande.

Kan tillägga att det är ett litet, fristånde program, behändigt att ha på en usbsticka, och det är över 300 program/runtimes etc att välja mellan.

Och det är gratis, och ej reklamnerkladdat.

Fragtjuv

Steam
Origin
Adobe Creative Cloud
Chrome
Discord
VLC


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

visual studio code.. #1 editor

Quake-konnässsör

Illustrator
Photoshop
Indesign
Foobar
Discord

Medlem

Chrome
Spotify
Discord
Steam
Plex Media Server
qBittorrent
VRed
3dsMax

Medlem

Firefox
Discord
Slack
CCleaner
Speccy
Malwarebytes
Spotify
iCUE (För tangentbord och mus)
VLC
Dropbox
uTorrent
Steam
Origin (Använder inte)
GOG Galaxy
Guilded
Bethesda.net Launcher (Använder inte)
Uplay
Dolby Access


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

firefox
vpn-program
qbittorent
vlc
itunes

Medlem

En browser och en bra texteditor så klarar jag 99% av mitt liv.

Medlem

Chrome
Total Commander
qBittorrent
CCleaner
Speccy
Outlook
KeePass
OBS
iTunes

Där är en del program som körs i bakgrunden men dessa är vad jag mest aktivt.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Hmm bra fråga.

Steam
ShareX
Wallpaper Engine
Discord
Chrome
Winamp
VLC
Total Commander


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Inaktiv
  • Steam

  • Spotify

  • Adobe Photoshop & Lightroom via Adobe Creative Cloud

  • VPN

  • XAMPP

  • GoodSync

  • GitHub Desktop

  • Firefox

Resten har jag i molnet (VS Code, Mozilla Thunderbird, Youtube-DLG, Telegram, HeidiSQL, Bitwarden, windows95, Mozilla FileZilla, OBS Studio, MPC-HC, VeraCrypt, CCleaner, TeamViewer, Lightscreen, med flera).

Medlem
Skrivet av Fargo:

Chrome
Steam
Putty (ssh-klient för att pilla med min nas eller min raspberry)
Lastpass

Finns inbyggd SSH-klient i Windows 10 sedan 1809, så Putty behövs egentligen inte.

Medlem

Kör på EVGA 1080TI som kör med deras egna fläktuppsättning vilket gör att den funkar inte som den ska utan EVGA precision X programmet om jag vill att GPU'n ska fungera normalt, så jag har inte så mycket att välja på, testa MSi Afterburner men icke sa nicke den använde bara 1 av fläktarna.

Annnars så skulle väl det vara steam måste juh in dirr efter en nyinstallation av windows.
Discord är väl mer eller mindre också ett måste för mig nu förtiden.

Avstängd

"Vilka program måste du bara ha på datorn"
BIld: Internet Explorer

Medlem

** Steam
** WinAmp
** WinRAR
** OpenVPN
** valfri Torrent p
** uBlock Origin (Utom på FZ beroende på vilken PC jag använder. Den äldsta säckar ihop utan blockeringar tyvärr)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Steam
Chrome
Dvdfab eftersom Vlc suger
Msi Afterburner och Rivatuner
pc shutdown timer
aida64
ovpn
Qbittorrent
pga vissa spel så blir det origin och uplay också.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Nexus, rainmeter, steam, uplay, origin, winamp, epic store, chrome, o.b.s, windows commander, vlc, mame, thunderbird, Ashampoo, wargaming clienten.

Dessa installerar jag alltid direkt. Speciellt Windows Commander är ett måste och har varit det sen jag hade tidigare versioner i DOS.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar