Rykte: Red Dead Redemption 2 blir Epic Store-exklusivt på PC [UPPDATERAD]

Robot
Rykte: Red Dead Redemption 2 blir Epic Store-exklusivt på PC [UPPDATERAD]

Ta nu detta rykte med en gigantisk nypa salt!

#Red-dead-redemption-2, #Rockstar, #Take-two


Medlem

Svallvågor av recensionsbombningar ahoy


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Geeks Gaming

Precis som Rockstar och TakeTwo behöver mer pengar.
Fast bättre epic än deras egna shop som man måste leta i 10 min innan man hittar vart man laddar ner

Medlem

Inte så konstigt när 2K redan har tagit Epics erbjudande för Borderlands 3 och The Outer Worlds.

De är ju företaget som gjort "the double dip" med varje GTA sen GTA 3 åtminstone. D.vs. släpp spelet på konsol åtminstone 6 månader före PC, gärna längre för att sen kunna släppa spelet på PC och sälja spelet igen till de konsolspelare som även har en PC.

Det har funkat fantastiskt för dem än så länge, t.ex. har jag två kompisar som köpte konsoler enbart för att kunna spela RDR2, som kommer köpa spelet när det kommer till PC.

Så varför inte försöka sig på en triple dip? Lär ju finnas en liten skara som köper det på konsol, sen på epic, sen på andra PC platformar.

I like it. Givet köp.

Releasehästryttare

1 april är ju förbi så allt man läser på internet är ju sant igen

Medlem

Det här är jag faktiskt inte alls förvånad över om det stämmer.
Där har man ju iaf alternativet med R* social-club som man förmodligen ändå behöver uppe på Epic/steam, så inte jätte orolig.

Vill man att utvecklarna för så mycket pengar som möjligt så blir det ju inte bättre än att köpa det "straight form the source", vilket man med Metro, Outer wolrds eller BL3 inte haft möjlighet att göra. Så där finns det för mig 0 anledning att ens fundera på att börja köpa på Epic.

Medlem

Woah, det skulle röra om i en redan överkokt gryta.

Skrivet av Jinxswe:

Precis som Rockstar och TakeTwo behöver mer pengar.
Fast bättre epic än deras egna shop som man måste leta i 10 min innan man hittar vart man laddar ner

Inget företag behöver väl mer pengar för att fortsätta utveckla/utvecklas ?

Skrivet av Banzeken:

Svallvågor av recensionsbombningar ahoy

Kan inte recensionsbomba när det inte går att recensera


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Äsch, behöver ju ändå Social Club så då kan man ju lika gärna köpa det där


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Visst, alla launchers som finns börjar bli jobbigt. Men om det är huvudsakligen ett single player spel bryr jag mig ärligt talat inte vart jag har spelet, multiplayer spel vill jag helst ha i steam så man slipper ha alla launchers igång för att se om nån spelar.

Medlem

Om folk ändå kunde sluta bete sig som snorungar kring epic och steam. Så jäkla löjligt.
Jag bryr mig inte vart spelet släpps, bara det fungerar att spela.

Medlem

Hoppas det är sant. Har inga problem med Epic Store. Eller Steam för den delen. Uplay och Origin dock....brrr

Medlem

nog för jag önskar att det kommer till PC men hur vi har på PC där epic store snappar upp allt populärt så vete fan. För mig är Epic launcher den första jag verkligen inte gillar. Tar hellre tidigare års Origin än detta skit

Medlem
Skrivet av Greenz:

Om folk ändå kunde sluta bete sig som snorungar kring epic och steam. Så jäkla löjligt.
Jag bryr mig inte vart spelet släpps, bara det fungerar att spela.

Jag skulle inte säga att det är löjligt att ha en egen åsikt. Mycket hänger dock på hur man framför den. Personligen kommer jag inte ta i Epic's Launcher med tång ens Ignorerar helt enkelt spelen som släpps där.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Troll vet att Epic Store triggar stora mängder folk så det används flitigt nu för tiden

Medlem

Dags att Gabe vaknar nu.

Medlem

Eftersom att man ändå lär behöva Social Club så lär det också gå att köpa genom deras egna butik, och då bryr jag mig inte vart det släpps mer. Dock kommer jag nog att avvakta med ett köp i alla fall, tills de har fixat till alla buggar som brukar förpesta PC-versionerna.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Dags att Gabe vaknar nu.

Ja det behövs en reaktion, kan inte bara låtsas som att det regnar.

Om Epic landar detta är det en enorm prestige-seger, tror inget av det föregående som hänt kan ens jämföras med Red Dead.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Jag skulle inte säga att det är löjligt att ha en egen åsikt. Mycket hänger dock på hur man framför den. Personligen kommer jag inte ta i Epic's Launcher med tång ens Ignorerar helt enkelt spelen som släpps där.

Bra för dig =p jag har alltid hatat steams jävla lilla skitgryta sen det släpptes, under de första 7 åren hade jag inget steam konto och vägrade stödja steam, sen kom inget alternativ ... så jag skapade ett konto och har en del spel där men sen kom ju gog och andra man kan klara sig utan skit steam så har inte öppnat steam på ett bra tag nu.

Medlem

Tjänar Rockstart mer pengar på att släppa det på EGS som ger dom ut det där annars lär det bli steam, för min del kvittar det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Valve verkar sitta med båda tummarna upp i röven, börjar faktiskt undra lite över deras kompetens att driva Steam. Deras tystnad hjälper inte heller, ger bara mer intrycket dom inte vet dom gör längre. Artifact var ju kanske ett tecken på hur långt ifrån sina kunder Valve är och hur lite dom verkar förstå marknaden.

Medlem

Tur man har kört spelet på PS4 då, slipper man köpa ännu ett spel på Epic Store.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Bra för dig =p jag har alltid hatat steams jävla lilla skitgryta sen det släpptes, under de första 7 åren hade jag inget steam konto och vägrade stödja steam, sen kom inget alternativ ... så jag skapade ett konto och har en del spel där men sen kom ju gog och andra man kan klara sig utan skit steam så har inte öppnat steam på ett bra tag nu.

Bra för dig


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Gnällkuk

Vore ju fantastiskt om vi skulle få RDR 2 redan nu, men känns för tidigt?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Greenz:

Om folk ändå kunde sluta bete sig som snorungar kring epic och steam. Så jäkla löjligt.
Jag bryr mig inte vart spelet släpps, bara det fungerar att spela.

Det är just det som Epic Games Store inte har, någon support som ser till att spelet fungerar

Skribent
Skrivet av Lolflakes:

Dags att Gabe vaknar nu.

Skrivet av Castor.T:

Ja det behövs en reaktion, kan inte bara låtsas som att det regnar.

Om Epic landar detta är det en enorm prestige-seger, tror inget av det föregående som hänt kan ens jämföras med Red Dead.

Fast varför?

1. Steam och Valve har extremt trogna fans och YouTube-profiler som försvarar dem i alla väder. Steam 100 % rätt, alla andra 100 % fel. Valve behöver inte kommentera något för att de har en hel armé på internet som sköter det åt dem.

2. Valve har hittills inte gjort någonting när spel och utvecklare försvunnit från deras plattform. De räknar med att uppstickaren kommer misslyckas och utvecklaren kryper tillbaka till deras plattform så småningom. Ok, de sänker sin cut när spelet sålt över 10 000 000 $ men det är i princip det enda, så vitt jag vet.

3. Inkomster från existerande lootboxes och marketplace. Nycklar (2.20 €) för att öppna lådor, 15 % av försäljningspriset på varenda pryl som säljs på marketplace.

4. DoTa 2 och CS:GO. Oändliga inkomster från dessa två spel. Battle pass, viewer pass, nya lootboxes, DLC m.m. Ta bara senaste The Internationals där communityn samlade in ca 96 000 000 $ varav Valve tog ca 72 000 000 $ och ca 24 000 000 $ gick till prispotten.
http://dota2.prizetrac.kr/
https://www.dota2.com/international/battlepass/?l=swedish
"25% of all Battle Pass sales go directly to The International 2018 prize pool."

5. Indiespelen. Sedan avvecklande av Steam Greenlight så kan vem som helst släppa spel spel på Steam bara de betalar ca 100 $ till Valve och det börjar närma sig tusen spel i månaden. Plus sedan deras vanliga cut på 30 % när användare köper dessa spel.
https://www.statista.com/statistics/552623/number-games-relea...
https://www.polygon.com/2017/6/2/15729276/steam-direct-fee-va...

Jag tror Valve tror att Steam är "to big to fail". Vi får se hur det blir när Google, Apple, Amazon, Walmart (!) och andra stora aktörer ger sig in på spelmarknaden. En sak tror jag är säker i alla fall och det är att Steams sötebrödsdagar, på gott och ont, är över.

TIllägg: Enda gången på senare år jag sett Steam och Valve få riktigt med kritik från sin spelarbas var när de bytte valuta för Européer från $ till €. Gamblingkrititken gällande skins var också en rejäl storm men den kom inte från spelarbasen.

Skribent
Skrivet av WolfGrin:

Valve verkar sitta med båda tummarna upp i röven, börjar faktiskt undra lite över deras kompetens att driva Steam. Deras tystnad hjälper inte heller, ger bara mer intrycket dom inte vet dom gör längre. Artifact var ju kanske ett tecken på hur långt ifrån sina kunder Valve är och hur lite dom verkar förstå marknaden.

Precis. De som tror att Valve är vår vän och vill oss spelare väl är imo helt ute och cyklar. Precis som alla andra företag så vill de tjäna pengar och precis som alla andra företag så ju större de blir desto mer så särskiljer de sig från sin bas av konsumenter. Finns exempel i alla branscher.

Skribent
Skrivet av Greenz:

Om folk ändå kunde sluta bete sig som snorungar kring epic och steam. Så jäkla löjligt.
Jag bryr mig inte vart spelet släpps, bara det fungerar att spela.

Det som jag tycker är problemet är om det endast går att köpa på en enda digital plattform, oavsett vad den plattformen heter. Att spel exklusivt endast går att starta via ett speciellt tredjepartsprogram är inget som är mer än ett bekvämlighetsproblem (något som väldigt populärt kallades för i-landsproblem förut) men om det även blir så att fysiska spelbutiker inte får sälja spelet och det inte ens släpps någon fysiska kopia så går vi mot en utveckling jag inte vill ha.

Skriv svar