Härmed proklamerar jag 2019 som backloggens år!

Inaktiv

Det brann till något denna månad

(Jag har redan bestämt mig för att avsluta spelmånaden här......)

Avklarade spel 2019: 20
Antal spel checkade från backloggen: 7

Mars:

Assassin's Creed: Origins
Final Fantasy VII (Backlog)
Resident Evil 4 (Backlog)
Wolfenstein: The New Order (Backlog)
Adventure Time: Pirates of the Enchiridion
Star Wars: Battlefront (Backlog)
inFamous: Festival of Blood
The House of the Dead 3
Ben 10
Raiden V
Metal Slug 5 (Backlog)
Sniper Elite 4
Alienation
Whispering Willows
Fat Princess Adventures
Stikbold! A Dodgeball Adventure

Backloggens befriare
Skrivet av anon_326400:

Det brann till något denna månad

(Jag har redan bestämt mig för att avsluta spelmånaden här......)

Avklarade spel 2019: 20
Antal spel checkade från backloggen: 7

Mars:

Assassin's Creed: Origins
Final Fantasy VII (Backlog)
Resident Evil 4 (Backlog)
Wolfenstein: The New Order (Backlog)
Adventure Time: Pirates of the Enchiridion
Star Wars: Battlefront (Backlog)
inFamous: Festival of Blood
The House of the Dead 3
Ben 10
Raiden V
Metal Slug 5 (Backlog)
Sniper Elite 4
Alienation
Whispering Willows
Fat Princess Adventures
Stikbold! A Dodgeball Adventure

Snyggt jobbat!


signatur

Ad hoc addendum

Inaktiv

Backloggens år, började inte bra...
Overboard funkar inte i W10

Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@keffkebab: Du fortsätter att imponera.

Jag håller med! Jag har inte gjort ett smack av vad jag föresatt mig att göra. Först blev det WoW's senaste expansion(måste kolla lite), sen blev det ESO(fan, fortfarande kul) och senast Division 2(tar nog ett tag innan jag tröttnar). Backloggen helt orörd.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Backloggens befriare
Skrivet av anon_326443:

Backloggens år, började inte bra...
Overboard funkar inte i W10

Overboard? Känner jag inte till, lust att upplysa mig eller ska jag googla? =D


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Priapsi:

Jag håller med! Jag har inte gjort ett smack av vad jag föresatt mig att göra. Först blev det WoW's senaste expansion(måste kolla lite), sen blev det ESO(fan, fortfarande kul) och senast Division 2(tar nog ett tag innan jag tröttnar). Backloggen helt orörd.

Så länge man har kul är det ju ändå lyckat, tänker jag! Jag har ju tagit ett stort snedsprång och plöjt en massa Diablo 2 de senaste veckorna... Men det är fortfarande kul!!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Här ligger man i lä! Jag "slösade" direkt mitt intjänade spel (vid 10 backlogspel avklarade) på att införskaffa The Division 2 så backloggen ligger i bakgrunden och jäser till sig medans jag jagar loot i Washington DC.

Nåja, än har jag inte något ointagligt försprång direkt!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Då var Thimblweed Park totalt avslutat också. 1000/1000 i gamerscore och har klarat spelet 2,5 gånger ca, för att kunna få alla achievements, som jag kollade upp (hemliga) efter att jag klarat spelet första gången, är ett gäng man inte kan klara i casual-mode så det krävdes en omstart till på Hard för att låsa upp dem.
Tyckte mycket var bra avvägt, älskade sista timmarna, och spelet kändes inte för långt, även om man på vissa ställen fick den där klassiska äventyrs-tröttman, när man verkligen inte fattar vad det är man missat/gjort fel.

Avklarade spel 2019: 13
Antal spel checkade från backloggen: 12
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 752h 48min
*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Har verkligen tappat farten, fastnat helt i Diablo 2: Lord of Destruction för umptielftegången. Så jädra bra lir. Fortfarande. Lätt 10,000h in, så är det fortfarande kul.

Dock har jag hunnit bli klar med en lite tidsfördrivare, Feeding Frenzy!
Förstår inte storheten som vissa vill tillskriva detta spel, men ja, är klar med det vanliga läget, time attack tänker jag inte ens ge mig på.

Avklarade spel 2019: 14
Antal spel checkade från backloggen: 13
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 752h 48min
*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Såja! Fortfarande till stora delar fast i ARPG-träsket med D2LOD men också lyckats klara ut Rayman Legends!
Redigt längesedan jag klarade ut ett plattformsspel, inte min genre, men en sak kan jag säga. Galet välgjort spel. Kom väl upp i 650/700 befriade Lummar eller något vilket jag är mer än nöjd med, men framförallt lyckades jag låsa upp alla skraplotter och klara alla tavlor.

Avklarade spel 2019: 15
Antal spel checkade från backloggen: 14
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 778h26min
*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Kul att se livstecken i denna tråden.

Backloggens befriare
Skrivet av Guybrush82:

Kul att se livstecken i denna tråden.

Ja, det har varit alldeles för slarvigt de senaste månaderna..


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Gillar denna tråd! Har även en stor backlog jag med. Jag använder Trello för att dokumentera. Jag har följande kategorier där:

  • Att spela (långa) >10h

  • Att spela (korta) <10h

  • Spelas nu

  • PS4 (för att skilja från PC-spelen)

  • Klart

  • Skrotat (när spelen helt enkelt är för tråkiga för att slutföra)

(Jag kollar upp speltiden vid HowLongToBeat innan jag kategoriserar ett spel)

Flyttar enkelt på spel där. När jag skapade listan gick jag igenom hela mitt Steam/Uplay/Epic-bibliotek (200+ spel) och plockade in dem som jag vill spela. De som jag inte vill spela kommer stå där ospelade tills jag dör, så enkelt är det.

Nu spelar jag Kingdom Hearts spin-offs för att komma helt förberedd till trean. Hade endast spelat ettan och tvåan tidigare, just nu spelar jag KH: Chain of Memories (originalet till Game Boy Advance).

Utöver backloggen har jag tyvärr en wishlist på Steam med 75+ spel. Men jag gör mitt bästa för att inte låta det bekymra mig, utan endast använder det som verktyg när det råder Steamrea. Köpt mig fyra spel denna rea hittills!


signatur

I'm like you, I have no name.

Ambassadör
Xbox

Ja det är väl dags för halvårsrapport!

Jag har betat av 20 spel hittills i år totalt, varav 16 från backloggen och 4 nya. Lagt lite för mycket tid på MP-spel som vanligt, annars hade det kunnat vara fler kanske.

Har försökt att undvika att köpa på mig spel som jag inte tänker spela direkt och det har gått hyfsat, mest tack vare Xbox Game Pass tbh. Men ändå har 3 spel lagts till backloggen... Aja, den har i alla fall krympt!

Noterar ett högre tempo i år, då jag klockade in på totalt 25 spel förra året och är redan uppe i 20 nu. Tackar @keffkebab för motivationen att gräva djupt i backloggen!


signatur

Jump in.

Testpilot

19 stycken hittills för mig exklusive DLC. Så jobbar på rätt bra. Just nu är jag tillbaka i Stardew Valley och snart klar med andra året då spelet "slutar" vad jag förstår. Har nog spelat det spelet till och från i ungefär två års tid så passande även det.

Är fortfarande på final boss på Sekiro har inte orkat ta tag i det, men snart så. KH 3 har jag börjat med och är en liten bit in i.

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

Gillar denna tråd! Har även en stor backlog jag med. Jag använder Trello för att dokumentera. Jag har följande kategorier där:

  • Att spela (långa) >10h

  • Att spela (korta) <10h

  • Spelas nu

  • PS4 (för att skilja från PC-spelen)

  • Klart

  • Skrotat (när spelen helt enkelt är för tråkiga för att slutföra)

(Jag kollar upp speltiden vid HowLongToBeat innan jag kategoriserar ett spel)

Flyttar enkelt på spel där. När jag skapade listan gick jag igenom hela mitt Steam/Uplay/Epic-bibliotek (200+ spel) och plockade in dem som jag vill spela. De som jag inte vill spela kommer stå där ospelade tills jag dör, så enkelt är det.

Nu spelar jag Kingdom Hearts spin-offs för att komma helt förberedd till trean. Hade endast spelat ettan och tvåan tidigare, just nu spelar jag KH: Chain of Memories (originalet till Game Boy Advance).

Utöver backloggen har jag tyvärr en wishlist på Steam med 75+ spel. Men jag gör mitt bästa för att inte låta det bekymra mig, utan endast använder det som verktyg när det råder Steamrea. Köpt mig fyra spel denna rea hittills!

Kul att höra och välkommen till tråden! Alltid kul om man är flera!

Skrivet av Mortaigne:

Ja det är väl dags för halvårsrapport!

Jag har betat av 20 spel hittills i år totalt, varav 16 från backloggen och 4 nya. Lagt lite för mycket tid på MP-spel som vanligt, annars hade det kunnat vara fler kanske.

Har försökt att undvika att köpa på mig spel som jag inte tänker spela direkt och det har gått hyfsat, mest tack vare Xbox Game Pass tbh. Men ändå har 3 spel lagts till backloggen... Aja, den har i alla fall krympt!

Noterar ett högre tempo i år, då jag klockade in på totalt 25 spel förra året och är redan uppe i 20 nu. Tackar @keffkebab för motivationen att gräva djupt i backloggen!

Ja, det var verkligen på tiden!
Snyggt jobbat, då ligger du steget före mig nu!

Skrivet av Mutumba:

19 stycken hittills för mig exklusive DLC. Så jobbar på rätt bra. Just nu är jag tillbaka i Stardew Valley och snart klar med andra året då spelet "slutar" vad jag förstår. Har nog spelat det spelet till och från i ungefär två års tid så passande även det.

Är fortfarande på final boss på Sekiro har inte orkat ta tag i det, men snart så. KH 3 har jag börjat med och är en liten bit in i.

Snyggt jobbat! Jag räknar ju DLC i mina siffror, i alla fall de som är stora relativt sett till originalspelet.
Stardew Valley har jag också i backloggen och varit sugen på ett gäng gånger, men inte blivit av...

Sekiro alltså, jag har inte spelat sedan Dark Souls, och klarade aldrig ut det(kom rätt så långt ihop med en polare, men hemma hos honom så står barskrapad på sparfiler..), så det får väl räknas till backloggen det med...


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Av bara farten drog jag igenom Costume Quest plus tillägget Grubbins on Ice! Gick ju rätt så fort, men ett väldigt trevligt RPG-spel det där!
Tänker det som en perfekt startgrop för barn där ute som man vill introducera till genren!
Dock har jag ingen speltid på det, eftersom att jag spelade på Xbox One via bakåtkompabiliteten och finns inga sparfiler att kika på heller.

Avklarade spel 2019: 17
Antal spel checkade från backloggen: 16
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 778h26min
*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

ÄNTLIGEN är jag klar med Assassins Creed Chronicles: India. Jag är verkligen inget fan av de här spelen, och av någon dum anledning så köpte jag alla tre i ett paket utan att ha testat alls. De såg helt okej ut. Och det är de väl till stora delar, men så kommer sådana där partier som bara får det att krypa i mig... Men nu har jag bara Russia kvar, och det kommer få ligga på den digitala hyllan ett bra tag och mogna.

Avklarade spel 2019: 18
Antal spel checkade från backloggen: 17
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 788h36min
*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

@keffkebab: Händer det inte att du helt enkelt skippar ett spel när det inte är roligt? Uppfattar ditt inlägg som du inte hade roligt med AC-spelen i överlag.


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare

@Dohman: AC-spelen har jag mycket roligt med, ACC-spelen däremot är mest frustration ja. Men för att jag ska skippa ett spel krävs det att Jag verkligen inte gillar det. Inte en fördel, men sådan är jag.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

@keffkebab: Yes, lite av en tvångstanke. Sån var jag också förr, tills jag kom på mig själv med det beteendet. Nu är det enkelt att bara skita i det och flytta bort det från backloggen. Du har förresten gjort ett bra jobb i år! Blir verkligen inspirerad!


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare

@Dohman: ja det gränsar till tvångstanke, men skulle snarare säga att det är envishet. Vissa spel stänger jag ju av efter 15min, men ACC har ju ändå en del charm, vissa banor är verkligen kul, medans andra, speciellt med sina delmoment kan vara fruktansvärda.
Hade spelet varit större hade jag sannolikt lagt ner det, men nu tog det ju inte ens 10h att klara, så då får det vara okej, typ.

Tack!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Yes! Kingdom Hearts: Chain of Memories (original, GBA) avklarat. Helt klart en viktig bit i KH-storyn. Vissa bossar var svåra, speciellt den allra sista. Enligt guide och folk skulle man helst grinda till level >60 men det orkade jag verkligen inte, så jag kämpade med level 38. Tog flera försök, men till slut gick det!

Ska läsa lite recaps från ettan och CoM bara för att stärka upp innan jag kör igång tvåan, remastern på PS3. Ska försöka fånga Platinapokalen i samma veva!


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

Yes! Kingdom Hearts: Chain of Memories (original, GBA) avklarat. Helt klart en viktig bit i KH-storyn. Vissa bossar var svåra, speciellt den allra sista. Enligt guide och folk skulle man helst grinda till level >60 men det orkade jag verkligen inte, så jag kämpade med level 38. Tog flera försök, men till slut gick det!

Ska läsa lite recaps från ettan och CoM bara för att stärka upp innan jag kör igång tvåan, remastern på PS3. Ska försöka fånga Platinapokalen i samma veva!

Snyggt! Jag har inte klarat ut något av Kingdom Hearts-spelen, har kommit till slutet i ettan en gång, men tröttnade, och ja, nu har det väl gått 15 år eller så, hehe… Men har både ettan och tvåan, och kommer nog att nöja mig med dem, och trean någon gång i framtiden då kanske!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Sådär! Då vart jag helt klar med Back to the Future: The Game - 30th Anniversary Edition! Både lite charmigt och irriterande. Men klart kul om man gillar BttF. Spelmekaniken lämnar ju dock en hel del att önska..!

Avklarade spel 2019: 19
Antal spel checkade från backloggen: 18
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 813h26min
*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Snyggt! Jag har inte klarat ut något av Kingdom Hearts-spelen, har kommit till slutet i ettan en gång, men tröttnade, och ja, nu har det väl gått 15 år eller så, hehe… Men har både ettan och tvåan, och kommer nog att nöja mig med dem, och trean någon gång i framtiden då kanske!

Om du någonsin får för dig att spela dem, så rekommenderar jag starkt att kolla cutscenes från Chain of Memories på Youtube efter ettan. Annars kommer du vara helt clueless storymässigt i tvåan. Sen om du ska spela trean behöver du tyvärr kolla på en massa cutscenes från alla spinoffs, googla för mer information.

Men nu lite glada nyheter! Ytterligare ett spel ut från backloggen! Thomas Was Alone blev det, som jag fick i gåva av en medlem här i key giveaway tråden. Tog fyra timmar att klara ut spelet, 100% Achievements. Mycket charmigt, mysigt och roligt spel men dessvärre så bjöd spelet på absolut noll utmaning trots pusselmekanismens potential. Trist!


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

Om du någonsin får för dig att spela dem, så rekommenderar jag starkt att kolla cutscenes från Chain of Memories på Youtube efter ettan. Annars kommer du vara helt clueless storymässigt i tvåan. Sen om du ska spela trean behöver du tyvärr kolla på en massa cutscenes från alla spinoffs, googla för mer information.

Men nu lite glada nyheter! Ytterligare ett spel ut från backloggen! Thomas Was Alone blev det, som jag fick i gåva av en medlem här i key giveaway tråden. Tog fyra timmar att klara ut spelet, 100% Achievements. Mycket charmigt, mysigt och roligt spel men dessvärre så bjöd spelet på absolut noll utmaning trots pusselmekanismens potential. Trist!

Tack för tipset, men kommer nog inte att hända, kommer nog bli så att jag spelar dem i ordning bara, och förstå vad jag förstår. I övrigt dödar jag de onda plupparna!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Så, då var Assassins Creed IV: Freedom Cry avklarat.
En liten munsbit som gick ner snabbt. Lite för snabbt, blev rätt så "meh".

Avklarade spel 2019: 20
Antal spel checkade från backloggen: 19
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 813h26min
*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Tack för tipset, men kommer nog inte att hända, kommer nog bli så att jag spelar dem i ordning bara, och förstå vad jag förstår. I övrigt dödar jag de onda plupparna!

Om du menade att du bara skulle spela 1an, 2an och 3an så måste jag tyvärr önska dig lycka till. Du kommer inte fatta ett dyft, hehe. Därför rekommenderar jag att kolla recaps (helst cutscenes) från spinoffsen, så att du slipper spela ut dem som är tidskrävande och hälften av dem är alldeles för medelmåttiga.

Grattis till senaste avbockningen! Jag har tyvärr köpt ett nytt spel och även börjat spela det, nämligen Prey Deluxe för 8 euro. Grym rea så kunde ej låta bli och jag var jättesugen på det. Spelet har iallafall börjat awesome.

Men apropå backloggen, jag har skrotat Thief Gold från listan. Kul de tre första banorna, men sen blev det bara enformigt, dumt, och så irriterande att det bara blev Trial & Error av det hela. Alldeles för gammalt spel alltså. Det innebär nog att jag även kastar ut tvåan och trean från loggen.


signatur

I'm like you, I have no name.

Testpilot
Skrivet av Dohman:

Men apropå backloggen, jag har skrotat Thief Gold från listan. Kul de tre första banorna, men sen blev det bara enformigt, dumt, och så irriterande att det bara blev Trial & Error av det hela. Alldeles för gammalt spel alltså. Det innebär nog att jag även kastar ut tvåan och trean från loggen.

Som ett fan av stealth genren testade även jag på detta för något år sedan. Tyckte precis som du, jag visste aldrig vad jag skulle göra och till slut avinstallerade jag spelet. Synd..

Skriv svar