Borderlands 2 klart bäst i serien, enligt FZ-folket

Robot
Borderlands 2 klart bäst i serien, enligt FZ-folket

En serie utan svackor. Borderlands 3 har mycket att leva upp till.

#borderlands, #formkurvan, #gearbox-software


Medlem

Jag skulle säga att det enda som är sämre i tvåan än ettan är Badass-token systemet, som ersatte det skill progression system som fanns i ettan, där varje karaktär började på noll, för att sedan bli bättre på att hantera de vapenklasser man faktiskt använde.

Annars håller jag med, Borderlands 2 är det bästa spelet i serien så här långt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jag förstår personligen inte heller hur Borderlands 1 klassas högre än pre-sequel. Pre-sequel var ju grymt kul, om något kort. Medans Borderlands 1 alltid kändes lite tomt, ofärdigt, enformigt och lite trasigt (men ändå ett bra spel).

Skrivet av Akronym:

Jag skulle säga att det enda som är sämre i tvåan än ettan är Badass-token systemet

Det håller jag verkligen inte med om!
Skillsystemet gjorde ju bara att man bara använde en enda typ av vapen för att maxa ut effektiviteten på ett tråkigt sätt. Det var skönt att de frångick det. Jag är inget stort fan av badass-tokenarna heller, det systemet brukar jag stänga av!

Medlem

Jag har närmare 900 timmar i BL2, det är något med det spelet som får en att komma tillbaka hela tiden.

Medlem

@Jozo: ellerhur, jag kommer också tillbaka gång på gång, och tröttnar man, så slänger man in Reborn modden för lite variation har just nu 500+ timmar på steam.

Jag kör vanligtvis med UCP, (Reborn har UCP inbakat också) men just nu så är moddstödet trasigt* efter HD patchen. Osså måste man ju lira igenom Borderlands GOTY Remastered

*Trasigt o trasigt, måste bara modda .exefilen för att tillåta moddning igen, sen så ska det funka som vanligt, gäller bara o få tummen ur

TIPS: handsome collection e gratis att spela nu i helgen via STEAM! lootloot!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Jag förstår personligen inte heller hur Borderlands 1 klassas högre än pre-sequel. Pre-sequel var ju grymt kul, om något kort.

Smaksak - jag tyckte personligen inte alls om pre-sequel. Tyckte den var astråkig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag är väldigt nyfiken på hela Borderlands-serien men det känns lite rörigt för mig som oinsatt. Om jag vill lira något i serient i väntan på 3:an, ska jag då ta det från början, eller hoppa på exempelvis 2:an som tydligen är bäst?

Medlem

@MegaBlaff: Bryr du dig om storyn så kan det ju vara ide´att börja med ettan, om du bara vill ha en solid looter-shooter så föreslår jag att du hoppar direkt på tvåan.. Pre sequel är... inte bra.. och som jag sa tidigare, handsome collection* är gratis att spela i helgen på STEAM (och Xbox).

*tvåan+ allt dlc och pre sequel+ allt dlc.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av MegaBlaff:

Jag är väldigt nyfiken på hela Borderlands-serien men det känns lite rörigt för mig som oinsatt. Om jag vill lira något i serient i väntan på 3:an, ska jag då ta det från början, eller hoppa på exempelvis 2:an som tydligen är bäst?

Skulle säga att det är värt att spela 1:an för att hänga med i storyn, men kör gärna igenom det med en eller flera kompisar, det blir så mycket roligare och att man får dela upplevelser. 1:an kan va lite segt men kör man med kompisar så tänker man inte så mycket på de stunderna det är lite springa fram o tebax. Sen när ni hoppar på 2:an då har ni storyn och vissa karaktärer med er och gameplayet blir bättre och roligare! För att inte tala om Dlcerna till 2:an!

När jag spelade 1:an när det kom så körde jag lite själv men tröttnade, sen tog jag och en kompis tag i det och vi vart helt besatta av det. Så om du har nån att spela med så tror iaf jag att det är större chans att man uppskattar det.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har närmare 900 timmar i BL2, det är något med det spelet som får en att komma tillbaka hela tiden.

882 timmar här. Kan bara hålla med, de lyckades väldigt bra med det spelet och dlc'n.

Medlem

jag går direkt på 2an! Finns mkt nog att hämta bara där tror jag


signatur

//monster

Medlem

Om det är något Borderlands gör bra så är det att vara en looter shooter med otroligt bra komedi. Dock tycker jag spelet har djupet av en barnpool när det gäller gameplay.


signatur

Idono. That's me!

1
Skriv svar