Hej, spelhelg! Vad ska du lira?

Redaktör
Ponny
Hej, spelhelg! Vad ska du lira?

Nä, men! Det är plötsligt spelhelg igen. Hur ska du tillbringa din? Jag borde fortsätta min Totalt Vansinniga™ genomspelning av Kingdom Hearts (är på Birth by Sleep, så vägen till trean är ännu lång) men fick ett plötsligt sug efter mord. Fiktiva mord, alltså. Så för en timme sedan kickade jag igång ännu ett av de där femtielva spelen jag har liggandes i Steam-bibblan, och jag är redan hooked.

The Painscreek Killings heter spelet, och det var ungefär den förkunskapen jag hade när jag tryckte "start". Jag vill minnas att jag såg en trailer en gång för några år sedan, och därefter måste jag ha köpt spelet på någon rea, men i murder mystery-fall är det som alla vet en fördel att gå in med så lite förkunskaper som möjligt. Första intrycken: som grävande journalist kommer jag till en stad som blivit en spökstad då en rad mord (och i synnerhet det på ex-borgmästarens hustru) drivit folk därifrån. Förstapersonsnagelfarande av av miljöer har varit min grej ändå sedan Tex Murphy och Under a Killing Moon. Det här blir mysigt! Jag har redan hittat rapporter, anteckningsböcker och fotografier. Självklart för jag egna anteckningar.

Tempot verkar vara "lunk" snarare än "hets", och jag vill minnas att jag såg nån FMV-trailer, men kanske blandar jag ihop detta med något annat? Som sagt: vet väldigt lite, och det känns godis i det här fallet.

Tre frågor ska besvaras: vem mördade Vivian Roberts? Varför? Och med vilket mordvapen?


signatur

En Bamseponny av folket

"Tre frågor ska besvaras: vem mördade Vivian Roberts? Varför? Och med vilket mordvapen?"
The butler, the candlestick, in the library.

"I'm gonna play the fool."


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det blir en del svettigt spelande i helgen för några bossar står och väntar på mig i Sekiro... 😅

Redaktör
Ponny

@Traveller in time: Haha, har redan stött på en anteckning om just en butler. Ska jaga rätt på en ljusstake och ett bibliotek nu!


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox

@Fredrik Eriksson: Det där ser ut som ett riktigt trevligt spel!

För egen del så kommer det att bli The Division 2 ännu en helg. Fruktansvärt bra looter shooter! Kommer ju dessutom första stora uppdateringen idag med mer endgame (inte för att jag nått dit ännu men ändå;) ).


signatur

Jump in.

Medlem

Finns massvis med spel i backloggen men blir väl antagligen War Thunder som vanligt.

/Läsare sedan länge men inte kommit till skott att regga förrän nu. o/

Medlem

Precis börjat med Guild Wars 2 igen efter flera års uppehåll!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Starksprit:

Finns massvis med spel i backloggen men blir väl antagligen War Thunder som vanligt.

/Läsare sedan länge men inte kommit till skott att regga förrän nu. o/

Willkommen! Det där backlogs-dilemmat är man ju bekant med


signatur

Jump in.

Medlem

division 2 och overwatch


signatur

Allätare

Skribent

Har tröttnat lite på Sekiro, så det blir kanske att ta en titt på backloggen. Far Cry: New Dawn kanske? Skönt med något lite mer hjärndött efter Sekiro.

Medlem

Är i fritidshuset under helgen.
Switchen är med så det blir väll Dead cells och Super smash. Ev lite Zelda BOTW


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skall se om det blir att fortstätta lite på AssCred: Ody, eller om man kör expansionen av Grim Dawn. Hade gärna spelat lite Mutant Year Zero eller varför inte Atom RPG, men vill också inte påbörja ytterligare ett nytt spel innan jag klarat av de som är påbörjade nu.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

blir väl mad max. och lite dc online.

Inaktiv

The Division 2 och PUBG samt en jävla massa öl! Recept för success!

Medlem

efter att jag pumpat sönder Sekiro till den punkt att NG++++ fienderna och bossarna alla kändes som tutorial fiender så är det nog dags att forsätta spela lite Division 2 igen

Medlem

Blir nog lite Battletech i helgen och SC om de släpper 3.5 public


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ska köra klart Horizon zero dawn .Sen vet jag inte .generation zero, Metro ,division 2 ,nya Tomb raider står på tur 🙂

Medlem

Ska lira "Hell let loose" betan som är igång under helgen.

Medlem

Med jävla Baba is You. Så grymt bra pusselspel som får mig att känna mig som en idiot allt för ofta.

Medlem
Medlem

På lokala pizzan med alkis gubbarna. Alla spel suger iaf

Medlem

Divinity: Original sin och eventuellt lite Borderlands 1 EE.

Medlem
Medlem

Ska nog avsluta Dawn of war 2 och hoppa in i Chaos rising samt lira lite Guild wars 2, Xcom och Destiny2. Eventuelt installera Borderlands igen.

Medlem

Division 2 å lite cs go

Medlem

kanske lite age of conan?

Medlem

Ska fortsätta med Kingdom Hearts 3, nästa värld blir San Fransokyo.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Fick feeling och köpte Return of the Obra Dinn igår! Så det får bli det som gäller ett tag framöver.

Medlem

Final Fantasy XIV


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Frilansare

@Starksprit:
Välkommen!

Ska lira vidare på Red Dead 2 nu. Sån avig känsla bara... 64% in.

12
Skriv svar