Rykte: vikingar i nästa Assassin's Creed?

Robot
Rykte: vikingar i nästa Assassin's Creed?

Bevare oss för fransosernas... öh, nordmännens raseri!

#assassins-creed, #releaselistan, #rykte, #ubisoft


Medlem

Oavsett miljö hoppas jag verkligen att de minskar på det påtvingade grindet och antalet skitquest. Origins var på gränsen till överdrivet men odysséy gick verkligen över gränsen.

Medlem

Vikingatiden hade varit något, får hoppas att det inte endast är rykten. Extra kul när man verkligen kan se hur de använder sig av verkliga platser som verkligen finns och nyttjar detta som en historielektion. Mycket intressant när man spanat runt i både Egypten och Grekland i de senaste spelen.

Edit: Kan inte släppa tanken på ett spel som utspelar sig i Skandinavien, satan vad coolt det vore. Visserligen fick vi nyss Generation Zero vilket jag bara älskar att gå runt i och se vår egna svenska miljö, men nu snackar vi (möjligtvis) Assassin's Creed vilket jag personligen tycker har haft helt otroligt snygg grafisk design. Att kanske få se norden från förr från utvecklarnas information som de samlar på sig, kan inte annat än att säga ja tack.
Bryr mig inte särskilt mycket om storyn eller gameplay, själv spelar jag oftast spel för att de är grafiskt vackra.

Medlem

Vet inte riktigt hur vikingatiden och Assassin's Creed ska gå ihop. AC handlar till stor del om att klättra på fasader och springa på hustak, och Skandinavien var väl inte tillräckligt befolkat under vikingatiden för att ge oss mycket av detta? Men man kanske spelar som härjande viking i sydligare delar av Europa?

Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Vet inte riktigt hur vikingatiden och Assassin's Creed ska gå ihop. AC handlar till stor del om att klättra på fasader och springa på hustak, och Skandinavien var väl inte tillräckligt befolkat under vikingatiden för att ge oss mycket av detta? Men man kanske spelar som härjande viking i sydligare delar av Europa?

Även om man klättrar en del på fasader för Odyssey så tycker jag spelet har utvecklats mer att det inte krävs fasadklättrande för att köra vidare. Bara man tar sig snabbt genom terrängen och att stridssystemet är lika smidigt kan jag tänka mig det blir superkul att svinga svärd och härja som viking.

Just båtsegmenten kan ju bli kul på vikingatiden , att landstiga och plundra samhällen kan ju bli en riktigt rolig del av spelet.

Medlem

Skulle föredra Japan eller Kina, går säkert att göra intressanta saker med Vikingatiden men det känns spontant som att miljöerna skulle vara riktigt trista.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Oavsett miljö hoppas jag verkligen att de minskar på det påtvingade grindet och antalet skitquest. Origins var på gränsen till överdrivet men odysséy gick verkligen över gränsen.

påtvingat grind? Finns väl inget påtvingat i hela spelet, du väljer själv om du vill spela huvuduppdragen non stop eller om du vill göra sidouppdrag och utforska allt om du så vill.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Vet inte riktigt hur vikingatiden och Assassin's Creed ska gå ihop. AC handlar till stor del om att klättra på fasader och springa på hustak, och Skandinavien var väl inte tillräckligt befolkat under vikingatiden för att ge oss mycket av detta? Men man kanske spelar som härjande viking i sydligare delar av Europa?

AC3 var ju inte mycket husklättrande på heller. Sprang ju mest runt i skogar eller klättrade på envåningshus i de små städerna som fanns under kolonialtiden.

Kan ju faktiskt utspela sig i Konstantinopel. Svenskarna var ju där som en personlig armé till kejsaren. Väringardet kallades de. (https://sv.m.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4ringagardet)

Det skulle ju även passa in då det väldigt mycket (i de tidigare spelen) har spelat på den kristna tron (speciellt med edens äpple). Det bysantianska riket var ju inte ett katolskt rike men de var ett ortodorskt under tiden Värangardet var där, om jag inte minns min historia helt fel.

Vi får se vad som händer. De har ju historiker på sin lönelista så man får väl hoppas att de gör ett bra jobb. Om det ens blir vikingatiden =p

Medlem
Skrivet av kebbe:

Skulle föredra Japan eller Kina, går säkert att göra intressanta saker med Vikingatiden men det känns spontant som att miljöerna skulle vara riktigt trista.

De har sagt att de aldrig vill göra Japan (och kina?) för de ville inte hålla på med ninjor. Kina skulle vara riktigt intressant dock. Speciellt under kriget om de tre kungadömerna.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

AC3 var ju inte mycket husklättrande på heller. Sprang ju mest runt i skogar eller klättrade på envåningshus i de små städerna som fanns under kolonialtiden.

Kan ju faktiskt utspela sig i Konstantinopel. Svenskarna var ju där som en personlig armé till kejsaren. Väringardet kallades de. (https://sv.m.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4ringagardet)

Det skulle ju även passa in då det väldigt mycket (i de tidigare spelen) har spelat på den kristna tron (speciellt med edens äpple). Det bysantianska riket var ju inte ett katolskt rike men de var ett ortodorskt under tiden Värangardet var där, om jag inte minns min historia helt fel.

Vi får se vad som händer. De har ju historiker på sin lönelista så man får väl hoppas att de gör ett bra jobb. Om det ens blir vikingatiden =p

Konstantinopel fick vi väl utstå i Revelations? Tror inte på Vikingatid. För tunnt. Romarriket vid peak vore fett!

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Konstantinopel fick vi väl utstå i Revelations? Tror inte på Vikingatid. För tunnt. Romarriket vid peak vore fett!

Du har rätt att revelations utspelade sig i Konstantinopel. Men detta var år 1511 å inte under den faktiskts vikingatiden då de fakriskt var där å härjade. =p jag tror fortfarande att rom 100 år efter kristus är när nästa spel kommer utspela sig dock.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

påtvingat grind? Finns väl inget påtvingat i hela spelet, du väljer själv om du vill spela huvuduppdragen non stop eller om du vill göra sidouppdrag och utforska allt om du så vill.

Det stämmer ju inte alls. Senast jag spelade var jag lvl 24-25 och klarade ett main quest. Direkt efter det var nästa main quest Lvl 30.

Testpilot

Make it happen! Jag ser det även som troligt då de senaste AC spelen har pushat det här med att styra skepp och strida till sjöss.

Geeks Gaming

@Rydell1986: Handla mer om att i odyssey va du tvungen att grinda på sluter för att ta dig vidare och questsen va riktigt dåliga.

Ambassadör
Xbox

Vikingatiden hade varit något det!

Ubisoft har ju flera studios igång samtidigt så jag tror nog att vi får både Romarriket och Vikingatiden i Assassin's Creed-form.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag vill se romarriket i nästa vikingar känns som det blir mycket båt vilket är det sämsta med ac serien.

Skrivet av Jinxswe:

@Rydell1986: Handla mer om att i odyssey va du tvungen att grinda på sluter för att ta dig vidare och questsen va riktigt dåliga.

Kan man fuska utan att riskera något? Börjar tröttna på levlande spelar ju för storyn.

Inaktiv

Vikingar skulle kännas lämpligare som antagonist.

Både sett till vilka de är och just Norden som kanske inte är den bästa skådeplatsen, i alla fall inte för hela spelet. Tänker mig typ ett spel där man som vanligt spelar som lönnmördare, med sina till synes alltid nytvättade kläder, allt rullar på. Men så kommer vikingaskeppen fram på horisonten, attackerar ens stad och vänder upp och ner på allt som riktigt övermäktiga och brutala fiender.

Medlem

om jag får käka flugsvamp och gå bärsärkar gång på fienden så är jag med på ett viking tema.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

De har sagt att de aldrig vill göra Japan (och kina?) för de ville inte hålla på med ninjor. Kina skulle vara riktigt intressant dock. Speciellt under kriget om de tre kungadömerna.

Så korkat, är så mycket mer än ninjor. Kan ju göra en story om en samuraj som blir lurad och lämnar den världen. Samurajer är inga husklättrare och då kan den här samurajer lära sig att bli mer som en ninja genom story och uppgraderingar.

eld
Medlem

obligatoriskt:

Ambassadör
Xbox

Jason Schreier på Kotaku säger att de fått samma info om Vikinga-setting från flera olika källor tidigare:

"A few months before this teaser emerged, Kotaku learned from two independent sources familiar with the game that 2020's Assassin’s Creed, code-named Kingdom, does indeed star Vikings"

https://kotaku.com/odd-tease-in-the-division-2-spills-the-bea...

Verkar som om det blir Vikingatåg 2020!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Bojkott:

Vet inte riktigt hur vikingatiden och Assassin's Creed ska gå ihop. AC handlar till stor del om att klättra på fasader och springa på hustak, och Skandinavien var väl inte tillräckligt befolkat under vikingatiden för att ge oss mycket av detta? Men man kanske spelar som härjande viking i sydligare delar av Europa?

Då har du inte spelat AC 3 och AC Rogue va? Där hoppar man mestadels mellan träd.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av jehuty:

Så korkat, är så mycket mer än ninjor. Kan ju göra en story om en samuraj som blir lurad och lämnar den världen. Samurajer är inga husklättrare och då kan den här samurajer lära sig att bli mer som en ninja genom story och uppgraderingar.

Det finns tydligen Assassins i Japan redan men inget spel om det. Men i själva loren finns det.

https://assassinscreed.fandom.com/wiki/Japanese_Brotherhood_o...


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det blir rimligtvis Vikingarnas invasion av England(Kanske Normandie). Då finns det möjlighet att ta vara på spelets lore med tempelriddare och deras roll, sjöslag, lönnmördande i fästningar etc. Att skutta omkring i de skandinaviska skogarna känns tämligen ointressant.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av breahl:

Då har du inte spelat AC 3 och AC Rogue va? Där hoppar man mestadels mellan träd.

AC 3 har jag spelat, och även om mycket av spelet var ute i vildmarken så fanns det också städer som Boston och New York. Även nyare spel som Origins och Odyssey har mycket vildmark, men storstäderna finns där och utgör viktiga delar av spelen, och städer av väsentlig storlek fanns inte i Skandinavien på den tiden.

Som redan påpekats så kommer båtsegmentet att passa in mycket bra i vikingatiden, och det är möjligt att man har sitt hem i Skandinavien, men att större delen av spelet utspelas i andra länder och att man tar sig dit med båt.

Avstängd
Skrivet av Bojkott:

AC 3 har jag spelat, och även om mycket av spelet var ute i vildmarken så fanns det också städer som Boston och New York. Även nyare spel som Origins och Odyssey har mycket vildmark, men storstäderna finns där och utgör viktiga delar av spelen, och städer av väsentlig storlek fanns inte i Skandinavien på den tiden.

Som redan påpekats så kommer båtsegmentet att passa in mycket bra i vikingatiden, och det är möjligt att man har sitt hem i Skandinavien, men att större delen av spelet utspelas i andra länder och att man tar sig dit med båt.

Jo var väl exakt det vikingar gjorde med, erövrade med båt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har pratat med mycket en kollega om just detta. Har varit inställd på att Japan är de bästa alternativet i många år, men nu har det svängt över mer till vikingatiden.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

God of War gjorde säkert sitt för att Skandinavien och vikingar skulle bli "modernt" igen.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Avstängd

Jag har efterlyst ett spel om vikingar i AC i många år. Personligen tycker jag det känns mer spännande än samurajer eller dylikt.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar