30 miljoner Minecraft till pc sålda!

Robot
30 miljoner Minecraft till pc sålda!

Nära tre gånger större än The Sims.

#minecraft


Releasehästryttare

"Dubbelt så stort som World of Warcraft."

Kan knappast stämma, med tanke på att det va 17 miljoner som spelade när wow va som störst?

Redaktör
Skrivet av Devan:

"Dubbelt så stort som World of Warcraft."

Kan knappast stämma, med tanke på att det va 17 miljoner som spelade när wow va som störst?

Enligt Wikipedia-listan har det sålts 14 miljoner WoW. Men det är kanske bara originalet, jag ändrar. Bra feedback!


signatur
Medlem

Helt sjukt vad stort Minecraft är, man blir nästan lite sugen på att spela igen.

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Enligt Wikipedia-listan har det sålts 14 miljoner WoW. Men det är kanske bara originalet, jag ändrar. Bra feedback!

PUBG räknar xboxone och pc. ska vi räkna in windows 10 edition (som också är på pc) så blir det nog mer komplicerat.

och ska vi räkna minecrafts alla plattformar så är vi uppe i flera hundra miljoner sålda.

Redaktör
Skrivet av eld:

PUBG räknar xboxone och pc. ska vi räkna in windows 10 edition (som också är på pc) så blir det nog mer komplicerat.

och ska vi räkna minecrafts alla plattformar så är vi uppe i flera hundra miljoner sålda.

Jag avgår (för lunch).


signatur
eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag avgår (för lunch).

Haha, det är okej, PUBG är antagligen förbi pc med 30 miljoner, även om det inte är 50 miljoner.

Geeks Gaming

Har börjat köra de lite igen... moddat sönder de

Medlem
Skrivet av Devan:

"Dubbelt så stort som World of Warcraft."

Kan knappast stämma, med tanke på att det va 17 miljoner som spelade när wow va som störst?

12m aktiva konton har jag hört under Wrath, då räknas inte Kina in eftersom att de har en annan form av prenumeration så det kanske skulle landa på runt 17m totalt. Sen beror det på hur man räknar, kollar man grundspelet som du var tvungen att ha så är det säkert högre än de första expansionerna, räknar man in allt samlat under ett enda namn så har nog wow sålt upp emot 70miljoner exemplar, precis som EA gjorde med Sims när de räknade in alla expansions packs under Sims försäljningen vilket gjorde att de nådde upp i bisarra siffror.

Ambassadör
League of Legends

@Jinxswe: Hur mår spelet? Jag har inte spelat det på flera år. Tror inte jag kollat spelet sen Microsoft köpte upp det. Kanske skulle plocka upp det igen...

Medlem
Skrivet av dali:

@Jinxswe: Hur mår spelet? Jag har inte spelat det på flera år. Tror inte jag kollat spelet sen Microsoft köpte upp det. Kanske skulle plocka upp det igen...

Jag brukar spela med dottern ibland här hemma.
Spelet är som vanligt bara att det finns mer stort sett.
Jag pratar om original versionen ej den konsolifierade Win10 Edition


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming

@dali: Jag tycker de mår bra. Både våran Vanilla och moddade server är där spelare på nästan dagligen.
Ganska nyligen vi starta upp våran moddade server med typ 350+ moddar på.

Medlem
Skrivet av Esri:

12m aktiva konton har jag hört under Wrath, då räknas inte Kina in eftersom att de har en annan form av prenumeration så det kanske skulle landa på runt 17m totalt. Sen beror det på hur man räknar, kollar man grundspelet som du var tvungen att ha så är det säkert högre än de första expansionerna, räknar man in allt samlat under ett enda namn så har nog wow sålt upp emot 70miljoner exemplar, precis som EA gjorde med Sims när de räknade in alla expansions packs under Sims försäljningen vilket gjorde att de nådde upp i bisarra siffror.

Räknar dem WoWs spelarbas mot antal sålda minecraft spel? 30% av minecraft har säkert spelat det under 10 min för dem köpte det billigt. WoW totalt sålda licenser är säkert mellan 50-100 milj gissningsvis.

Ambassadör
League of Legends

@Jinxswe: Bara "typ 350+ moddar" ger ju behagliga rysningar. Får nog bli att leta upp inloggningsuppgifterna i helgen.

Medlem
Skrivet av Tsteken:

Räknar dem WoWs spelarbas mot antal sålda minecraft spel? 30% av minecraft har säkert spelat det under 10 min för dem köpte det billigt. WoW totalt sålda licenser är säkert mellan 50-100 milj gissningsvis.

Precis, många som blivit bannade som också köpt nya konton, bara de 2 första åren bannade de mellan 2-5miljoner konton och det lär ha blivit fler efter det.

Geeks Gaming

@dali: Här är typ lista på de moddar vi har... vet dock inte vilken version vi kör
https://minecraft.curseforge.com/projects/all-the-mods-3-remi...

Ambassadör
Xbox

Trevligt! Minecraft kom också till Xbox Game Pass igår för övrigt.


signatur

Jump in.

Medlem

30M. Gäller det Windows 10 (Bedrock) versionen?
Java?
Eller båda sammanlagt?

Medlem

That shit is just Printing money. Good job Microsoft.

Medlem

Låter som att MS gjorde en bra deal ändå.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Låter som att MS gjorde en bra deal ändå.

MS betalade $2,5B och de har sålt 30Mx$27 = $0,8B - så nja går väl inte riktigt ihop sig baserat på rena PC sälj.

Medlem

Hur kommer det sig att Minecraft är gratis i Kina? Har jag missat eller missförstått något här?

Medlem
Skrivet av e3henri:

MS betalade $2,5B och de har sålt 30Mx$27 = $0,8B - så nja går väl inte riktigt ihop sig baserat på rena PC sälj.

Ah, men det är nog svårt att uppskatta värdet man får av att ha det mest populära spelet för en hel generation, marknadsföring etc. Om det nu är gratis i Kina t ex kanske det får fler att skaffa Windows 10 vilket i sin tur gynnar MS.

Medlem
Skrivet av e3henri:

MS betalade $2,5B och de har sålt 30Mx$27 = $0,8B - så nja går väl inte riktigt ihop sig baserat på rena PC sälj.

När de köpte Mojang hade Minecraft inte sålt 50 miljoner till samtliga plattformar.
Nu är det över 150 miljoner.
Sedan tillkommer ju alla dlc och sju helvetets massa merchandise.
Så de har nog tjänat ihop de där pengarna... ett par gånger.

1
Skriv svar