Hur hanterar du motgångar och frustration i spel?

Medlem

Nåt jag har märkt väldigt påtagligt är om jag går på nån sorts deff eller diet så blir jag omedelbart hungrig och tröstätarsugen när jag dör på ett viktigt ställe.

KoP
Medlem

Stänger av. Tar en paus. Försöker igen.

Medlem
Skrivet av Soulless:

En välriktad näve i tangentbordet är underskattat!

Gå ut i skogen och gör ett vårskrik istället.

Inaktiv

Det enda jag stör mig på som vuxen (åldersmässigt iaf:P) är när folk fuskar.
Speciellt om man sitter med 4 pers kvar i PUBG och man blir mördad av någon med ett perfekt omöjligt skott. Då brukar jag dra till med något i stil med "hoppas han dör irl!".

Stöter jag på motgångar i storymode-spel så brukar jag försöka några gånger om jag tror mig veta hur man ska göra men annars så googlar jag bara uppdraget och ser hur man ska göra sen gör jag så.

Medlem
Diablo 2: LOD

Jag minns när jag körde hardcore-ladder på Diablo 2: lord of destruction. Jag var väl uppe runt lvl -90 och lagt x antal timme på karaktären när han dör av en skitanledning. Jag blir inte arg, jag känner bara total tomhet, för jag vet att jag inte kan påverka något, karaktären är borta för evigt.

Det var en mycket hemsk känsla i kroppen som jag lyckades återuppleva flera gånger :D.

Skribent
Skrivet av Aggur:

Jag minns när jag körde hardcore-ladder på Diablo 2: lord of destruction. Jag var väl uppe runt lvl -90 och lagt x antal timme på karaktären när han dör av en skitanledning. Jag blir inte arg, jag känner bara total tomhet, för jag vet att jag inte kan påverka något, karaktären är borta för evigt.

Det var en mycket hemsk känsla i kroppen som jag lyckades återuppleva flera gånger :D.

Japp det där minns jag, liksom dö på första akten av att spelet laggade till och ett gäng gobliner slet sönder karaktären. Not fun! (Men tillhörde D2)

Jag hade för övrigt en datorklubba gjord av blandannat en socka....kunde klubba skärmen hårt några gånget utan att något gick sönder. Bra skit


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Inaktiv

Jag vet inte.

Uppgiven/besviken i några sekunder kanske är vad som närmast beskriver känslan. Den går över genom att jag ganska snabbt stänger ner (och ibland tar bort) spelet.

Ofta är "motgångar" för mig kanske inte svårighetsgraden (eftersom jag också sällan ens börjar spela för svåra spel) utan mer spelmoment som spelet kanske inte lyckas med.

Kingdom Come är väl ett ganska aktuellt exempel för mig, sittningarna blir inte särskilt långa.

Medlem

Frustrationen och ilskan jag kände när jag spelade WoW-arena när jag blir CC:ad för många gånger i rad och kan inte göra något på typ en minut... fyfan alltså. Slog näven i bordet så hårt att jag itne kunde spela vidare efter. Så har jag bara känt i arena


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av kLIMAX_:

Skaffa ett bättre Internet när du är igång och shoppar

Det är dock ComHem som har strulat till det för mig x) Sen står fadern på tjänsten då jag bor hemma


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Geeks Gaming

Normalt så brukar jag byta spel, titta på kattbilder på nätet och sen efter 10 min försöka mig på bossen igen, då med annan musik eller liknande, dvs en förändring.

När det gäller multiplayer så skyller jag på att motståndaren fuskar och söker upp en ny match
Med småbarn hemma så blir man kanske härdad?

Medlem

Jag är väldigt verbal... Jag svär som härdad sjöman.

Men mest beror det på hur jag är i humöret den dagen. Är jag på glatt humör gör inte motgångar så mycket mer än att jag svär eller muttrar tyst. Är jag på dåligt humör så vill jag bara slita sönder något fint.. Men hindrar mig själv och bara stänger av spelet och gör något annat.

Märker att min son har samma humör när han spelar och att se att man beter sig som en 8-åring sätter allt i ett annat perspektiv(Jag har inte visat denna sidan av mig mot honom, denna sker bakom stängd dörr, så detta humör antar jag kommer ärftligt).

Medlem

Stänger av spelet och gör något annat en stund.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

Blir knappt frustrerad ens längre, gör om gör rätt oftast bara

Medlem

Förut blev jag rosenrasande i MP-spel när det gick dåligt, har kvaddat ett headset, ett tangentbord och en mus i min ungdom i raseri. Var dock över 10 år sedan.

Men sen dess har jag lugnat ner mig och inser att om det går så dåligt så jag märker att jag börjar tappa humöret stänger jag av det spelet och kör något SP-spel istället. Så jag aldrig når den där kokpunkten igen. Och om jag nu skulle bli så förbannad så vill jag tro att jag åtminstone är vuxen nog att behärska mig. o.O


signatur

Ducati Streetfighter 848

Jag har aldrig haft ekonomin att ta sönder mina saker. Att ta sönder saker i frustration ser jag som varningssignaler...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det beror självklart på spelet men oftast är det en tomhet och ledsenhet som faller över mig. Också en dos av självförakt och dåligt samvete för att jag slösat bort tid.

//LD

Testpilot

Jag svär lite , hyttar med näven mot spelet och sen stänger jag ner spelet om jag nött det tills jag inte pallar mer.

Beroeende på spel så kan jag leta mer info på nätet om det är ett känt problem med buggar eller annat eller om det finns några tips och trix för att klara det hela.

Om jag riktigt lackar ur så spelar jag nåt annat eller gör en annan aktivitet tills jag känner att jag vill prova igen.

Jag har aldrig varit våldsam och kastat grejer runt mig då man förlorat , möjligen bankat en knytnäve i bordet och ett antal väl valda svordomar.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Jag hade för övrigt en datorklubba gjord av blandannat en socka....kunde klubba skärmen hårt några gånget utan att något gick sönder. Bra skit

Hahahaha! Jag gillar att liksom erkännandet av att man har rage-problem och har försynen att vidta åtgärder så att inget går sönder. Underbart!

Skribent
Skrivet av Zidious G:

Hahahaha! Jag gillar att liksom erkännandet av att man har rage-problem och har försynen att vidta åtgärder så att inget går sönder. Underbart!

Till mitt försvar var det bara sådan där riktigt frustrerande saker som att dö i ett spel med permadeath pga lagg när man lagt ned typ 30 h på gubben XD.

OCH...det har även gått över..är lugn som en filbunke idag, 30 år senare


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag brukar vara rätt lugn när jag åker på stryk i spel, även i bossfighter där bossen bara haft 5% hälsa kvar.
Det hände visst nåt sånt bara för några dar sedan i Sekiro...

Jag brukar bara tänka "git gud" och på't igen. 😁

Det är väl egentligen bara riktigt usel speldesign som kan få mig att bli irriterad. Typ knyter näven i fickan. Ni vet, sån där design där en bossfight inleds med en 30 sekunder lång cutscene som inte går att avbryta och varje gång man dör och ska slåss mot bossen så visas samma cutscene igen... och igen... etc. 😬🤪

Medlem
Skrivet av Johlor:

Till mitt försvar var det bara sådan där riktigt frustrerande saker som att dö i ett spel med permadeath pga lagg när man lagt ned typ 30 h på gubben XD.

OCH...det har även gått över..är lugn som en filbunke idag, 30 år senare

All chill bro. Jag vet inte hur mycket jag har pajat genom åren. Handkontroller, tangentbord, möss, kaffekoppar etc. Poor things. Men jag är också ganska lugn nu för tiden. Någon enstaka knytnäve i tangentbordet då och då.

Skribent
Skrivet av Zidious G:

All chill bro. Jag vet inte hur mycket jag har pajat genom åren. Handkontroller, tangentbord, möss, kaffekoppar etc. Poor things. Men jag är också ganska lugn nu för tiden. Någon enstaka knytnäve i tangentbordet då och då.

Gamla retrokonsoller höll fan bättre också XD. NES-kontrollerna blev nog sulade i golvet 100 ggr och gick aldrig sönder mer än någon flisa i hörnet på kontroll två (så vi kunde skilja dem där efter). Jag vann över en kompis med Dhalsim när han var Ken i SF2, då vevade han in sneskontrollen i väggen så kontrollen gick i typ en miljard bitar och gipset i väggen sprack. (Han brukade aldrig förlora med Ken och aldrig mot Dhalsim).

Men jag tror vi är mer rage-benägna när vi var yngre. Nu knyter man mest näven i fickan och muttra fula ord inne i sitt eget huvud (för att barnen inte ska höra)


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Fan vad folk är våldsamma märker jag.

Det mest extrema vad gäller fysiskt våld jag gjort är väl att på sin höjd smälla en knytnäve i skrivbordet efter en lång jävla arena-match som underdog-team mot fotm-team där man nästan vinner men så till slut går det fotm-vägen som vanligt.

Annars är det bara verbal rage för min del

phi
Medlem

Jag blir vansinnig och skyller allt på fuskare, buggar och fan och hans moster. Själv är jag ju felfri och bäst i världen och det vet ju alla redan så därför blir det extra irriterande när det går åt helvete.

Kort sagt, Jag blir ett psykfall ibland.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Inte så mycket mer än ett "MEEEEN!", "ÅÅÅH ARRGH!".

Men jag stänger bara av spelet. Tar upp det någon gång senare.

Men det beror också på vad jag blir frustrerad av, om det bara är spelet i sig eller om det specifikt spelmekaniken. Är det bara ett frustrerande spel som inte är kul så stänger kg bara av det och återvänder aldrig. Händer sällan, men det har hänt.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Är en rätt lugn person av mig och spelar mest sp-spel men pratar mycke i discord med polare som bla spelar mp/competetive spel och har alltid lite roligt när dem "brusar upp sig". Frågade en polare häromdagen om han kommer ihåg när han senast stängde av ett spel och var glad.. väntar fortfarande på svar xD
Konstig hobby att medvetet vara arg (typ) men alla är vi olika antar jag

Medlem

jag är immun, bara kör vidare tills jag lyckas


signatur

//monster

C64
Medlem

Förr i tiden bet jag på hanndkotrollen eller så ville jag bryta av handkontrollen
Nutidens spel är inte så frustrerande nu är det bara meh om jag inte klarar av nån nivå

Medlem

Yngst: Bitmärken i nes dosorna

Yngre: Dessvärre avverkat tangentbord, möss och handkontroller

Vuxen (nu): Kan bli ruskigt irriterad men är ju vuxen och svensk så jag håller det inombords


signatur

|Playstation 5|Metspö|

123
Skriv svar