Som ett brev på posten – Borderlands-spelen recensionsbombas på Steam

Medlem
Skrivet av Fulci:

Många klick och reklamvisningar blir det. Blir säkert fler Epic Store nyheter redan imorgon.

FZ är spelmedia. Ska de inte skriva om saker relaterat till spel som uppenbarligen många vill ta del av?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Om du review-bombar spel på Steam pga något som inte har med själva spelets kvalitet att göra så borde du skämmas. Tamefan.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Förhandsbokat på Epic Store och skäms inte...

Över 5 månader före release. Du borde få smisk!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Har inte folk bättre saker än att skriva dåliga recensioner pga ett spel släpps på en annan platform.. ?
Verkligen en livs viktig fråga ..

Medlem

Alltså jag är inte precis överlycklig över att Borderlands 3 blir tidsexklusivt till epic store, men att recensionsbomba äldre spel? Det är bara korkat och barnsligt.

Medlem

"How it feels right now"
https://9gag.com/gag/a9KXD2W


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Förhandsbokat på Epic Store och skäms inte...

Men man ska väl inte förhandsboka spel? Just för att man kan köpa grisen i säcken, man ska alltid vänta till efter recensionerna släppts, för att göra ett bra och avvägt beslut. Inte ska dessa spelbolag håva in mina pengar o sen ge mig kattaskit.

Medlem

Nu är jag ingen PC-gamer. Men lite roligt kan jag tycka det är att den största diskussionen inom just datorspelande på senare åren, blivit just att det är Sååååå omständigt att ha två stycken konton och två ikoner på sitt skrivbord, när man ska spela. Förr när man skulle leta skivor, hade 25 ikoner på skrivbordet för alla spel, där vissa använde Gamespy o andra hitta server-tjänster, då var det ingen som klagade.

Medlem

Såklart fjantigt men ett lätt sätt att uttrycka frustration över exclusivitet. ¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Så jävla less på allt det här känner jag.

Skandal på skandal på skandal på drev på drev på drev.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Så vitt jag vet finns det inte än något spel vars tidsexklusivitet löpt ut (?). Det som kommer bli intressant framöver är hur t ex Metro Exodus säljer på Steam. Det kan ju vara så att även utgivare då tydligt ser att den muta de fick från Epic knappt lönade sig jämfört med "good will"-förlusten och totalförsäljningen när även Steam slås ihop med övrig försäljning.

Personligen väljer jag att vänta sex månader till. Vill ha en komplett samling på ett ställe.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Medlem
Skrivet av jonis:

Så vitt jag vet finns det inte än något spel vars tidsexklusivitet löpt ut (?). Det som kommer bli intressant framöver är hur t ex Metro Exodus säljer på Steam. Det kan ju vara så att även utgivare då tydligt ser att den muta de fick från Epic knappt lönade sig jämfört med "good will"-förlusten och totalförsäljningen när även Steam slås ihop med övrig försäljning.

Personligen väljer jag att vänta sex månader till. Vill ha en komplett samling på ett ställe.

Ingenting garanterar att det ens kommer till steam efter exklusiviteten har löpt ut.
Satisfactory Devsen hintade om det, och sa att dom inte hade nå planer nu för steam efter kontraktet är över


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Över 5 månader före release. Du borde få smisk!

Varför? Inget fel med att förhandsboka spel.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Ingenting garanterar att det ens kommer till steam efter exklusiviteten har löpt ut.
Satisfactory Devsen hintade om det, och sa att dom inte hade nå planer nu för steam efter kontraktet är över

Sant, men med tanke på de tidigare spelens närvaro där och kanske i synnerhet om man minns hur BL2 byggdes med hela Steams ekosystem skulle det rejält förvåna mig.

Oavsett vill jag inte sponsra den här typen av icke-konkurrens genom att betala lanseringspris. Jag väntar och ser. (Detta trots att jag älskar spelserien.)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Välförtjänt, även om Steams långtidsstatistik gör bombningen fullständigt menlös.

Medlem

Lite surt när man har dem andra Borderlands på Steam. Precis samma med Metro.
Man vill ju gärna ha hela serier på samma ställe.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av jehuty:

Har man väntat 7år (räknat från BL2) kan man vänta 6 månader till. Visa att man inte tänker köpa från Epic store och kostymnissarna kommer skita i brallan.

Tror folk att man bevisar något för de högt uppsatta för att ni väntar 6månader och sedan köper spelet för fullpris på ett annat ställe? Det är ju exakt vad de räknat med att ni kommer att göra..?

Okej om ni väntar tre år och köper spelet på rea i goty-format, men att tro att man står upp för något genom ovanstående är fan löjligt. Blir snarare motsatt effekt, vi kan göra exklusivitetsdeals med epic, för folk köper det för fullpris under en längre tid endå.

Medlem

Är det någon som vet vad epic betalar för en exklusivitet?

Spelstudios måste ju ha förstått att denna typ av irritation skulle uppstå hos spelarbasen, men ändå valde att hoppa på med exklusivitet.

All ’bout the dollars!

Medlem
Skrivet av whoo:

Är det någon som vet vad epic betalar för en exklusivitet?

Spelstudios måste ju ha förstått att denna typ av irritation skulle uppstå hos spelarbasen, men ändå valde att hoppa på med exklusivitet.

All ’bout the dollars!

Det är ett vinstdrivande företag. Tror många företag som måste överleva väljer någon typ av deal som säkrar upp ekonomin oavsett hur spelet säljer och 20% mer vinst per såld enhet över några tusen pc-gamers känslor.(som endå köper spelet när exklusivitetstiden går ut)

Medlem
Skrivet av jonis:

Så vitt jag vet finns det inte än något spel vars tidsexklusivitet löpt ut (?). Det som kommer bli intressant framöver är hur t ex Metro Exodus säljer på Steam. Det kan ju vara så att även utgivare då tydligt ser att den muta de fick från Epic knappt lönade sig jämfört med "good will"-förlusten och totalförsäljningen när även Steam slås ihop med övrig försäljning.

Personligen väljer jag att vänta sex månader till. Vill ha en komplett samling på ett ställe.

Det kommer sannerligen bli spännande att se resultatet (om vi någonsin får se siffror på det...) av Epics aggressiva kampanj. Det kanske visar sig att man tjänade mer på deras låga avgift och garanti om sålda ex (om den fanns en sådan) mot att lansera på t ex Steam med högre avgift.

Men som jag sett folk skriva innan också, det blir nog ingen skillnad om folk inte köper det på Epic och 6 månader sedan köper det till fullpris på Steam. Tror att om man verkligen vill göra skillnad här, så ska man inte köpa spelen alls. Annars får de in sina pengar oavsett, och kan man då ta första vågen med en låg avgift hos Epic och sedan efter 6 månader "lansera" spelet igen till fullpris på annan plattform så är det mer klirr i kassan och en modell som uppenbarligen fungerar.

Helt klart lite stormigt just nu, men jag tror att det är bra i det långa loppet när Valve har listat ur hur man ska agera.

Medlem
Skrivet av ebackman2:

Det är ett vinstdrivande företag. Tror många företag som måste överleva väljer någon typ av deal som säkrar upp ekonomin oavsett hur spelet säljer och 20% mer vinst per såld enhet över några tusen pc-gamers känslor.(som endå köper spelet när exklusivitetstiden går ut)

Absolut.
Fortfarande intressant att veta vilka nivåer på summor det gäller men det kan man väl bara drömma om att få reda på.

Men som du säger, man får utgå från att ekonomer och styrelse etc har kalkylerat på i excel och kommit fram till att det är vad dom vill göra.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Över 5 månader före release. Du borde få smisk!

Okey, jag skäms lite för det då..

Medlem

haha steam communityt verkar ju helt ha tappat all rim och reson.

Jag funderar dock på när de här olika shopparna till PC knyter exklusiva deals hit och dit, spelar de pirat/illegal fildelning sajterna i händerna tro? Kan inte tänka mig att alla orkar ha konton över hela internet bara för att se till de kan ha tillgång till alla spel som kommer till PC.
Kan det bli så att allt fler kommer välja att dra hem pirat versionen på spelen i och med att allt fler digitala nätshoppar trilskas med att ha exklusiva erbjudanden på allt fler spel?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Välförtjänt, även om Steams långtidsstatistik gör bombningen fullständigt menlös.

Enligt samma logik borde jag recensionsbomba de gamla StarWars-filmnerna för att jag inte gillar vad Disney har gjort med de nya?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skrivet av Håkan:

Nu är jag ingen PC-gamer. Men lite roligt kan jag tycka det är att den största diskussionen inom just datorspelande på senare åren, blivit just att det är Sååååå omständigt att ha två stycken konton och två ikoner på sitt skrivbord, när man ska spela. Förr när man skulle leta skivor, hade 25 ikoner på skrivbordet för alla spel, där vissa använde Gamespy o andra hitta server-tjänster, då var det ingen som klagade.

Nu är det dock ingen som klagar på att ha en till ikon på skrivbordet. Det hittade du på själv.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Otroligt löjligt med bombning, enda sättet att visa sitt missnöje är att inte köpa produkten, pengar är det enda språk de förstår.

Se det positiva istället, 6 månader senare när man kan köpa det på Steam, om man nu vill ha det där, så är spelet förmodligen i ett mycket bättre skick också, buggstädat osv. Då slipper man även agera Betatestare när man köpt spelet för fullpris.

Medlem

Stackars kids, hur ska de klara av världen de lever i.. de måste ha det tufft.

Medlem

Verkar mest som att FZ's kommentars fält är kränkt.

Medlem

Tänkte inte köpa Borderlands alls men nu blir det köp på epic store


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skriv svar