Ny Switch-gamepad löser chat-problemet Nintendo själva inte fixar

Robot
Ny Switch-gamepad löser chat-problemet Nintendo själva inte fixar

Kommer vi äntligen kunna slippa mobilappen när vi spelar med polare?

#nintendo-switch


Medlem

Att den officiella Pro Controllern inte har 3.5mm är nog mitt största klagomål med den förutom just priset, i övrigt är den rätt grym. Nintendo har alltid varit duktiga på att ta betalt för tillbehör...

Mobilappen till Switch har jag installerat en gång, insett att den är värdelös om man inte spelar Splatoon 2 och sedan avinstallerat. Det känns bara så löjligt att hålla på med den, men jag har hört att Japanerna trivs rätt bra med den.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skribent
Skrivet av Arzei:

Mobilappen till Switch har jag installerat en gång, insett att den är värdelös om man inte spelar Splatoon 2 och sedan avinstallerat. Det känns bara så löjligt att hålla på med den, men jag har hört att Japanerna trivs rätt bra med den.

Är nog en av de få (västerlänningar) som inte stört mig märkvärt på appen. Det är ändå sällan jag och mina kompisar använder konsolernas egna system, utan det här mest blivit t.ex. Skype eller liknande för chatt, antigen via mobilen eller via en bärbardator som står på sidan om...och då är ju inte Nintendos app någon skillnad där direkt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja fungerar det så vore det ju bra, men jag utgår ifrån att anledningen till att detta inte fungerar är att spelen i sig inte har något voicechat utan det hanteras strikt av appen i telefonen... eller? Däremot om kvalitén är hygglig så är dosan säkert ett bättre alternativ till Nintendos officiella dosor för de är dyra som synden!

eld
Medlem

Det hela problemet är ju väldigt klassiskt nintendo,

wii med en dvd-spelare utan att kunna spela dvd's.
switch med bluetooth utan att kunna använda bluetooth enheter.

Medlem
Skrivet av eld:

Det hela problemet är ju väldigt klassiskt nintendo,

wii med en dvd-spelare utan att kunna spela dvd's.
switch med bluetooth utan att kunna använda bluetooth enheter.

De första Wii enheterna kunde spela DVD
Men Nintendo gjorde som Nintendo gör att ta bort den supporten i senare enheter.

People will always do what Nintendont.

Tex. nu jobbas det med på homebrew fronten till switch att man kan använda HID baserade kontrollers.
T.ex. 360 eller PS3 dosor

Samma sak kom till Wii U också


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

KoP
Medlem

Ganska otroligt att Nintendo med sin erfarenhet lyckades få till en såpass dålig lösning när det kommer till voicechatten. 🤔

Medlem

Nu behöver vi bara en tredjeparts-lösning så man kan interagera med personer på sin vän-lista. Kanske skriva meddelanden till och med?

Skribent
Skrivet av Godofcheese:

People will always do what Nintendont.

Tex. nu jobbas det med på homebrew fronten till switch att man kan använda HID baserade kontrollers.
T.ex. 360 eller PS3 dosor

Samma sak kom till Wii U också

Om vi ska vara lite fair här så har väl aldrig någon konsoltillverkare tillåtit konkurrenters handkontroller fungera på just deras egna system.

Men ja, DVD-grejen till Wii var lite märklig..även om det inte störde mig alls då vi redan hade minst två DVD-spelare i hushållet.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av KoP:

Ganska otroligt att Nintendo med sin erfarenhet lyckades få till en såpass dålig lösning när det kommer till voicechatten. 🤔

Nä :> Nintendo har ju utmärkt sig för att göra lika bra spel som de har varit kassa på onlineprylar. Men, jo. Det är väldigt märkligt på något sätt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av KoP:

Ganska otroligt att Nintendo med sin erfarenhet lyckades få till en såpass dålig lösning när det kommer till voicechatten. 🤔

Grejen är väl att spela online och onlineservice-grejor har haft svårt att ta fart i Japan. Jag tror aldrig Nintendo sett det som en prioritet eller något de behöver konkurrera med. I mångt och mycket är ju Switch onlineservice första gången Nintendo ger sig ut online och gör något som börjar likna och det som funnits västerländska marknaden genom Xbox och Playstation. De må vara veteraner på spel, men är bara barn när det gäller online.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Grejen är väl att spela online och onlineservice-grejor har haft svårt att ta fart i Japan. Jag tror aldrig Nintendo sett det som en prioritet eller något de behöver konkurrera med. I mångt och mycket är ju Switch onlineservice första gången Nintendo ger sig ut online och gör något som börjar likna och det som funnits västerländska marknaden genom Xbox och Playstation. De må vara veteraner på spel, men är bara barn när det gäller online.

Nintendo har haft online tjänster till och från, Men! De har aldrig varit väl fungerande eller populära så ja, de har haft svårt att förstå sig på det. Kolla bara Wii, WiiU, DS och 3DS, de körde med sin förbannade friendcodes till alla spel istället för att bara kunna logga in...

Skribent
Skrivet av Esri:

sin förbannade friendcodes till alla spel istället för att bara kunna logga in...

Ja det här nästan mer varit LAN-spel över Internet (om du förstår liknelsen). Jag undrar lite om det har Japan och hela deras kultur med internet-fik och dylikt. De sitter inte hemma och spelar, däremot på tunnelbanan (bärbart) eller åker till ett Internet-fik.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Ja det här nästan mer varit LAN-spel över Internet (om du förstår liknelsen). Jag undrar lite om det har Japan och hela deras kultur med internet-fik och dylikt. De sitter inte hemma och spelar, däremot på tunnelbanan (bärbart) eller åker till ett Internet-fik.

Ja det var ju därför som nintendo sa att deras största konkurent i Japan var PS Vita och hela världen tittade på dem som om de var idioter. Men den var deras största motståndare just p.g.a. att portabla spel är det som fungerar i Japan, därmed så var Switchen ett genidrag.

Medlem

Jag stör mig inte så mycket på att jag inte kan sitta i voice, finns andra lösningar. Däremot är det ett extremt minus att jag måste antingen dra en sladd från switchen eller ha en TV-headset lösning om jag vill spela med hörlurar på TV´n på kvällen.

1
Skriv svar