Som ett brev på posten – Borderlands-spelen recensionsbombas på Steam

Robot
Som ett brev på posten – Borderlands-spelen recensionsbombas på Steam
Medlem

Många som är lättkränkta nuförtiden..

Medlem

Dom bör införa Developer/utgivare reviews

Medlem

Bevisar bara hur dåligt steams användarrecensioner är.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Ytterligare en anledning att välja Epic Games Store antar jag.

Jag gillar ju inte alls att det Epic gör med exclusive.. Men det känns onödigt att ge dålig recension på dom andra spelen pga det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Haha steamanvändare i ett nötskal. Underbart Epic. Fortsätt röra om i grytan.

Salt någon?

Medlem

Valve har redan satt igång det nya systemet emot "review bombing". Så dessa kommer med största säkerhet bara raderas då de är irrelevanta för spelet.

Men ja, folk blir förbannade och de måste ventilera någonstans antar jag.
Borderlands 2 är ju ett bra spel. Onödigt att review bomba.
De borde lägga in att man kan recensera en utvecklare istället.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

Så jävla fjantigt. Jag fattar att det inte uppskattas att det bara släpps på EGL(på release) men detta är ju rakt av lika idiotiskt. Vänta i 6 månader då, vad fan...

Medlem
Skrivet av Busko:

Dom bör införa Developer/utgivare reviews

Eller något system att användare får ett högre recensionsstatus själva. Typ som Greenlight för spel, men för recensenter. Folk röstar på personer som de anser vara bra och förtjänar att bli "Approved", får det tillräckligt med uppmärksamhet så går Steam själva genom det och ser om det låter rimligt och avgör ifall de passar rollen eller ej.

Medlem

Skulle aldrig någonsin köpa något på Epic Launcher, men själv bryr jag mig inte om att missa spel för de kommer alltid så småning om. Måste inte spela dem på release. Förstår inte de som orkar lägga ner energi och tid på att hålla på såhär, folk är lite bortskämda med att få allt idag på en gång.

Medlem

Tycker att de kan låta oss lämna betyg på utgivare och utvecklare direkt istället så behövs inte spel "review bombas". Fram tills dess är "review bombs" helt berättigat.

Medlem

Helt rätt. Hoppas skiten floppar.

Medlem

Brukar sällan stämma in i hatstormar, men jag är helt med på tåget mot Epic.

Epic Store har inte ens de mest grundläggande funktionerna. Dessutom samlar launchern in data som ingen annan launcher gör på marknaden. Så för att få konsumenter att använda deras tjänst måste de ta speltitlar som gisslan (exklusivitet). 🤦‍♂️😡

De borde få konsumenter att använda sig av Epic Store på sjysta sätt, till exempel genom att utveckla en riktigt bra store/launcher. Inte ens Ubisoft gör spel exklusiva för sin store!

Med det sagt är det helt fel väg att gå att skriva negativa recensioner på 2Ks andra spel.

Medlem

En liten klick av Steams användare. Med största sannolikhet barn. De är ungefär som huliganerna inom fotboll, de är en promille av alla besökare men låter mycket.

Tomma tunnor skramlar mest.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av unoR:

Haha steamanvändare i ett nötskal. Underbart Epic. Fortsätt röra om i grytan.

Salt någon?

Skön generalisering

Medlem

Väldigt töntigt.

Medlem

Ännu ett exempel på hur omoget många gamers beter sig online.

Förstår inte hur de tänker faktiskt. (Om man nu antar att de faktiskt tänker överhuvudtaget)

Så Borderlands 3 släpps initialt inte på Steam, som en följd av detta så väljer ett knippe smurfar att göra sitt bästa för att se till att spelets föregångare skall sälja så lite som möjligt på samma plattform.

Hur fan tror de att detta beteende skall uppmuntra 2K att släppa fler spel på Steam?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Bevisar bara hur dåligt steams användarrecensioner är.

Nej.

https://www.fz.se/nyhet/279329-valve-forsoker-motverka-recens...

Faktiska recensioner är viktiga. Mycket viktiga, till och med.

Medlem

Väldigt onödigt och omoget.. men att man kan försvara Epic store som en konsument och gamer är obegripligt för mig! Jag väntar hellre i 6-12 månader och köper på annat håll (steam)
Endast jag dock som tyckt att Borderlands har varit otroligt enformigt, repetitivt? Spelade ettan, var helt OK i COOP, köpte tvåan och kände att det blev lite för mycket av samma sak igen.

Medlem

Förhandsbokat på Epic Store och skäms inte...

Medlem

Fz måste tycka om att skriva om epic store. Leder ju till livliga diskussioner i forumen varje gång.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Förhandsbokat på Epic Store och skäms inte...

Jag har inte förhandsbokat men jag kommer köpa det vid release.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Väldigt töntigt.

det är töntigt när man gör spel exklusiva till en viss plattform.

Medlem
Skrivet av zevile:

Väldigt onödigt och omoget.. men att man kan försvara Epic store som en konsument och gamer är obegripligt för mig! Jag väntar hellre i 6-12 månader och köper på annat håll (steam)
Endast jag dock som tyckt att Borderlands har varit otroligt enformigt, repetitivt? Spelade ettan, var helt OK i COOP, köpte tvåan och kände att det blev lite för mycket av samma sak igen.

Stämmer bra, båda sakerna. Däremot så kommer recensionerna, enligt Steams senaste uppdateringar gällande reviewbombing, att tas bort. De hade ett problem, de förbättrade det. Review bombing hjälper ingenting, visst man kan se folk som ventliterar sin frustration men de riktar sin ilska på fel ställe. Om jag spelar en uppföljare, till ett spel som jag älskade, som inte är lika bra som originalet så går jag inte in och röstar ner betyget på föregångaren.

Sen gällande borderlands 3 så hade jag oavsett hoppat över det i antagligen ett år, tills alla DLC:s är ute och jag kan köpa hela spelet av precis samma anledning som du skriver, de är otroligt enformigt. Gillar storyn och karaktärerna, som Tiny Tina t.ex, men loot grindet i spelet har aldrig hållit mig kvar.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Bevisar bara hur dåligt steams användarrecensioner är.

Det är inte dåligt, bara massa idioter som skall missbruka systemet till den grad att det snart kommer behöva tas bort.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har man väntat 7år (räknat från BL2) kan man vänta 6 månader till. Visa att man inte tänker köpa från Epic store och kostymnissarna kommer skita i brallan.

Medlem

Sånt här gör ju inte direkt företag villiga att sälja sina spel på Steam.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

det är töntigt när man gör spel exklusiva till en viss plattform.

Dom vill ju tjäna så mycket pengar som möjligt. Steam har haft monopol lite väl länge med en väldigt hög andel av försäljningen som går rakt i fickan till Valve. Med Epic's plattform får utvecklare en större del av kakan. Och om man tänker långsiktigt så tror jag att vi som konsumenter kommer gynnas av denna konkurrens.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Fz måste tycka om att skriva om epic store. Leder ju till livliga diskussioner i forumen varje gång.

Många klick och reklamvisningar blir det. Blir säkert fler Epic Store nyheter redan imorgon.

Skriv svar