Hur många spel har ni installerade?

Medlem
Hur många spel har ni installerade?

Jag själv brukar installera typ så många spel som möjligt som jag vill spela och har en hel mapp full med spel som man kan bläddra igenom snackade med en kompis och han avinstallerar varje spel innan han ska installera något nytt. Hur gör ni andra?

Medlem

Har kanske 10 på PS4an och ungefär lika många på datamaskinen. Brukar som regel ta bort dem efter ett tag.

Medlem

Ca tio på xboxen och ca 5 på datorn. Spelar dock sällan mer än fyra spel aktivt samtidigt.

Medlem

..typ 10 -11 st. 283 / 465Gig på primära spel SSD:n.*
Spelar väl typ 2 st. av dom för tillfället.

*Samsung Evo 850 500Gig


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ett par dussin eller så, spritt mellan Steam ,GOG och min PS4.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Moderator | Testpilot

Mer än jag kommer ha tid till.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Rätt många installerade (upp till 2TB), oftast sådana man inte lirat färdigt. Avinstallerar ett avklarat spel (iaf SinglePlayer) när det är avklarat, eller det jag allra minst vill lira om jag har fullt när ett nytt spel kommer.

Plöjer inte spel idag som när man var yngre, men har rätt många RPG / DnD på disken som förmodligen räcker i åratal.

Medlem

3-4TB med spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

På ps4:An har jag typ 10-20 spel som jag spelar mest... Rocket League, och mmycket av de bättre PSN spelen som jag inte har köpt förut, mest spelar jag ändå på min desktop och laptp win10 maskiner... Båda har konstigt not nästan identisk lineup med spel, ibland glömmmer jag bort om jag sitter på desktop elle rlaptpen, för båda presterar så bra, så jag tänker inte ens på det ibland, fan ibland kan min Omen HP laptop överglänsa desktopen med Ryzen .. och 2070 super.. Men jag vill inte ha 40-50 ikoner på skrivbordet, jag vill också itne ha för många spel, så det blir svårt att välja vad man ska spela, utan försöker ha max 10-20 spel, som jag hoppar mellan vecka till vecka, när jag trötnar elle rklarar av ett spel, så avinstlallerar jag det och installerar antingen åt nyt istället eller låter det vara och spelar dom som jag har kvar, för ju mer plottrigt och mycket val, desto mindre avancerar jag i spelen, mina ADD/Asperger diagnoser gör mig väldigt känslig för obalans i nummer... Som exempel, jag vill ofta ha hela nummer tal, och vill nån slags synkning med saker, att om jag har 2 tavlor på tv:ns vänster sida, så vill jag ha lika många på höger sida. Urusel exempel som inte ens är sann i praktiken, men bara så ni förstår själva "störningen" jag måste ofta fixa allt så min störning inte "stör" sig på det. T.ex kan jag inte sova eller somna rättare sagt, om jag har problem med datorn, men har inte fixat till det före jag går lägge rmig. Jag typ mår bättre mentalt om jag har har kontroll att datorn funkar bra och är som jag vill ha den. Det är nån slags transferens, jag kontrollerar mitt mående med att kontrollera datorns "funktions nivå"? Låter stört säkert, men för mig är det normalt?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Skribent
Medlem

Typ 2TB. Disken är alltid full, avinstallerar enbart då jag ska installera något nytt.

Ambassadör
Xbox

127 spel på Xbox, 21 på PC, 6 på PS4, 4 på Switch.

Borde kanske rensa lite... heh.


signatur

Jump in.

Ca. 10 på PS4:an och 5 på PC:n. På mobilen, endast 1.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent

På PS4:an har jag max ett par installerade, kanske mest eftersom det sitter en ganska liten SSD i den. På datorn har jag nog 5-10 stycken vid ett givet tillfälle i hopp om att jag ska ta mig tid att faktiskt komma igång med några av dem (förlåt Outward!).

phi
Medlem

Normalt sett 2-3 st. Ett co-op/multiplayerspel och det singleplayerspelet som jag spelar för tillfället.

Aldrig förstått vitsen med att ha hela hårddisken full av spel som ändå inte spelas regelbundet.

Medlem

Försöker hålla mig till 2-3 st. Sitter kvar på min 120gb SSD från -12 så jag har iofs inte så mycket val.
DayZ är nog det spelet som alltid får vara kvar.

jbx
Medlem

14 på Switch, 2 på Xbox One X, 17 på PC...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

17 totalt på över plattformarna.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Just nu verkar det vara 19 spel installerade på pc'n. Spelar 5-6 av dom när tiden räcker just nu. Går i snigelfart. Men jag rymmer mest från Tarkov och är nöjd med det.


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av skymf:

Just nu verkar det vara 19 spel installerade på pc'n. Spelar 5-6 av dom när tiden räcker just nu. Går i snigelfart. Men jag rymmer mest från Tarkov och är nöjd med det.

Tarkov är kul, men tråkigt när man stöter på en uppenbar fuskare, de med ESP hacks så de ser alla på hela banan t ex.

FM-guru
F.d. Sisyr

37 bara på Steam, vilket säger det mesta... Jag är bra på att påbörja spel, desto sämre på att avsluta dem.

Har dock varvat fler spel än jag köpt 2020, så det går väl åt rätt håll i alla fall, I guess.

1
Skriv svar