Dreamfall Chapters-gängets Draugen släpps i maj – ny storytrailer

Robot
Dreamfall Chapters-gängets Draugen släpps i maj – ny storytrailer

Fjord och noir-mysteriet är väldigt norskt.

#draugen, #red-thread-games, #nyhetstips


Medlem

Låter som en skåning som försöker säga Draken


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Får man fråga varför ni översätter namn?
(Dreamfall, Den längsta resan)

Redaktör
Ponny
Skrivet av SypherZ:

Får man fråga varför ni översätter namn?
(Dreamfall, Den längsta resan)

I vanliga fall gör jag inte det, men i det här fallet finns det ändå ett officiellt svenskt namn (och dubbning, minns Regina Lund!), så det kändes passande.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Till Steam och GoG. Det var som tusan.

Äger Dreamfall Chapters men har ännu inte installerat det trots att det legat i biblan länge.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Till Steam och GoG. Det var som tusan.

Äger Dreamfall Chapters men har ännu inte installerat det trots att det legat i biblan länge.

Grymt spel. Spela det.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

I vanliga fall gör jag inte det, men i det här fallet finns det ändå ett officiellt svenskt namn (och dubbning, minns Regina Lund!), så det kändes passande.

Det var en bra dubbing också.

Medlem

Är detta ett komplett spel eller släpps det i episoder? Orkar inte googla för att få fram det så om någon snäll vill informera en latmask skulle jag uppskatta det.

Medlem

Draugen (eller Draug i obestämd form) är f.ö. en nordisk mytologisk varelse. Vi återfinner även en tolkning av dom i spelform i The Secret World (som Ragnar såklart var en stor del i att föda).

Medlem

Åh, intressant!

Medlem
Skrivet av waeress:

Draugen (eller Draug i obestämd form) är f.ö. en nordisk mytologisk varelse. Vi återfinner även en tolkning av dom i spelform i The Secret World (som Ragnar såklart var en stor del i att föda).

Jag tycker det påminner om något från "den längsta resan". Nämligen draic kin, drage, drechyn m.m. Dom fyra "första" drakarna :).

1
Skriv svar