Inte ropa hej före "jag" är över ån

Kontot avslutas
Inte ropa hej före "jag" är över ån

Okej, jag har ju skrivit tidigare om hur jag förstörde vWii mode på min Wii U men jag tror att den fungerar igen.

Okej, jag kanske ska ta det från början innan jag fortsätter.

Det började för flera år sedan när jag tittade igenom min garderob och kom att tänka på att jag har en Wii som inte skivläsaren fungerar på.
Jag hade inte råd att köpa en ny skivläsare men jag tyckte ändå att det var synd att den bara låg där.
Så jag bestämde mig för att softmodda den.

Den kommande tiden blev därför att försöka ladda ner alla spel som jag redan hade och installera på en hårddisk. Tänkte att det är ju bättre än att slita sönder en till skivläsare i onödan. Sen kom miljö nissen fram innom mig att det också är bättre att ha allt på ett ställe.
Tyvärr ledde detta till att jag fortsatte ladda ner spel som jag även inte hade än och det har ju varit på gott och ont, vissa av dessa spelen gillade jag så mycket så att jag även köpte de senare.

Sen kom det obegripliga för mig. Jag kände att eftersom det gick så bra att göra det med Wii så borde det väl även gå med vWii mode på Wii U.
Så jag läste igenom vilka program som jag behövde och kollade även på Youtube klipp för att det inte skulle bli något fel, men det blev något fel trots allt.

Efter att jag var typ klar så kom det fram ett fel meddelande var och varannan gång som jag gick in på vWii mode och det som jag gjorde i spel med mera sparades inte.
Jag blev ledsen inombords och kände att det gick mig lite för mycket över huvudet och valde att inte gå in på vWii mode något mer.

Sen dess har jag inte varit inne där, men i dag så kände jag att jag i alla fall ville testa att gå in där igen och det verkade som att det fungerade fint.
Jag sorterade mina Virtual Console spel på SD kortet och det låg kvar där jag hade placerat de när jag loggade ut och in igen.
Jag tog bort de kanaler som jag hade installerat när jag försökte softmodda den och de är nu borta.
Jag spelade Super Mario All-Stars (från skivan) och startade en ny fil på Super Mario Bros 3 och den filen var kvar efter att jag hade loggat ut och in igen.
Jag tror att jag loggade in på vWii mode typ en fyra gånger och ingen av dessa gånger så kom det fel meddelandet fram.
Så det känns som att det fungerar som det ska igen.
Men, man ska väl inte ropa hej före man är över ån, men hur det än går så kommer jag ändå inte försöka att softmodda någon mer konsol igen. Det är inte värt det.


signatur

ゼルダの城

Moderator | Testpilot

Mitt råd för softmoddande är givetvis att kolla guider och liknande på tuben. På så sätt får man se hur man ska göra, hur det ska se ut och lite annat. Softmoddande generellt är oftast inte så svårt, men det är lätt att göra fel på vissa ställen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Kontot avslutas

"The system files are corrupted. Please refer to the Wii Operations Manual for help troubleshooting."

Som sagt, det var för bra för att vara sant igår.


signatur

ゼルダの城

Avstängd
Skrivet av ZeldasCastle:

"The system files are corrupted. Please refer to the Wii Operations Manual for help troubleshooting."

Som sagt, det var för bra för att vara sant igår.

Japp! Virtuella tendospel kommer nog tyvärr då på "tippen" med tiden. Ingen e-shop kvar. Gillar code generatorn däremot. Funkar faktiskt. Lyckats rädda ett gäng nintendokonsoler med hjälp av den. Efter runt 100 försök brukar det låsas upp. Fungera visst till alla hdd/flashbaserade konsoler från DS till Switch. Men e-shoppen försvinner ju om du rensar systemet.

Kontot avslutas
Skrivet av vilma:

Japp! Virtuella tendospel kommer nog tyvärr då på "tippen" med tiden. Ingen e-shop kvar. Gillar code generatorn däremot. Funkar faktiskt. Lyckats rädda ett gäng nintendokonsoler med hjälp av den. Efter runt 100 försök brukar det låsas upp. Fungera visst till alla hdd/flashbaserade konsoler från DS till Switch. Men e-shoppen försvinner ju om du rensar systemet.

Jag kollade upp och såg att det ska finnas ett homebrew program som tar bort alla filer som man vill ta bort. Kan vara riskabelt, men jag tänkte ta bort några ios filer som jag vet att jag installerade när det hände första gången. Det viktiga som jag läste är att man inte tar bort några ios filer som ligger under 200 men alla dessa ska ligga över 200 om jag minns rätt.
Problemet är att jag då måste installera homebrew igen men jag lyckades inte hitta någonstans att ladda ner det och då ger jag upp igen. Orkar inte krångla.
Men jag vill ju helst få bort det som är ett problem så att Wii mode funkar som det ska igen.
Jag önskar att jag aldrig hade försökt att softmodda från början.


signatur

ゼルダの城

Avstängd
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag kollade upp och såg att det ska finnas ett homebrew program som tar bort alla filer som man vill ta bort. Kan vara riskabelt, men jag tänkte ta bort några ios filer som jag vet att jag installerade när det hände första gången. Det viktiga som jag läste är att man inte tar bort några ios filer som ligger under 200 men alla dessa ska ligga över 200 om jag minns rätt.
Problemet är att jag då måste installera homebrew igen men jag lyckades inte hitta någonstans att ladda ner det och då ger jag upp igen. Orkar inte krångla.
Men jag vill ju helst få bort det som är ett problem så att Wii mode funkar som det ska igen.
Jag önskar att jag aldrig hade försökt att softmodda från början.

Kan inget om moddning. Men om du hittar en konsol på t.ex. loppis etc. med lösenord, email osv. Kan du smidigt återställa maskinen med den här metoden. Märkt att Nintendo har vissa "lättare" drms inflikade på vissa spel med mp-funktioner. Så du måste vara inloggad för att installera även sp-funktionerna. Rätt b, men lösningen finns därmed. Ska vara helt lagligt dessutom. Inget fiffel eller så.

Avstängd
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag kollade upp och såg att det ska finnas ett homebrew program som tar bort alla filer som man vill ta bort. Kan vara riskabelt, men jag tänkte ta bort några ios filer som jag vet att jag installerade när det hände första gången. Det viktiga som jag läste är att man inte tar bort några ios filer som ligger under 200 men alla dessa ska ligga över 200 om jag minns rätt.
Problemet är att jag då måste installera homebrew igen men jag lyckades inte hitta någonstans att ladda ner det och då ger jag upp igen. Orkar inte krångla.
Men jag vill ju helst få bort det som är ett problem så att Wii mode funkar som det ska igen.
Jag önskar att jag aldrig hade försökt att softmodda från början.

Btw. Ganska säker på att en återställning av din Wii U som du pratar om automatiskt har Wii mode klart att använda efter återställningen. Bara plugga in dina Wii accossiarer. Återställningen sker online uppkopplat till Nintendo, så du får stöd för Wii automatiskt via deras senaste OS. Bara plugga in din sensor bar och wii remote efter återställningen. Offline om du vill.

Kontot avslutas
Skrivet av vilma:

Kan inget om moddning. Men om du hittar en konsol på t.ex. loppis etc. med lösenord, email osv. Kan du smidigt återställa maskinen med den här metoden. Märkt att Nintendo har vissa "lättare" drms inflikade på vissa spel med mp-funktioner. Så du måste vara inloggad för att installera även sp-funktionerna. Rätt b, men lösningen finns därmed. Ska vara helt lagligt dessutom. Inget fiffel eller så.

Jag har tänkt tanken, det ska ju gå att föra över allt från sin Wii U till en annan Wii U.
Men det tråkiga är att jag har massor av Virtual Console spel på min Wii U som jag skulle förlora, o andra sidan om jag aldrig kommer lyckas fixa det ändå så har jag typ redan nu förlorat de.

Det positiva är att de flesta Virtual Console spel har jag köpt igen på min Wii U förutom de som kom till Wii men inte till Wii U.
Några av dessa spel som exempelvis Final Fantasy och Final Fantasy III (Final Fantasy VI) har jag ju på mina mini konsoler men det finns ju andra spel som går förlorade.
Som vissa WiiWare spel.

Men men, man får väl se det som en lärdom och aldrig göra om detta misstag igen.


signatur

ゼルダの城

Avstängd
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag har tänkt tanken, det ska ju gå att föra över allt från sin Wii U till en annan Wii U.
Men det tråkiga är att jag har massor av Virtual Console spel på min Wii U som jag skulle förlora, o andra sidan om jag aldrig kommer lyckas fixa det ändå så har jag typ redan nu förlorat de.

Det positiva är att de flesta Virtual Console spel har jag köpt igen på min Wii U förutom de som kom till Wii men inte till Wii U.
Några av dessa spel som exempelvis Final Fantasy och Final Fantasy III (Final Fantasy VI) har jag ju på mina mini konsoler men det finns ju andra spel som går förlorade.
Som vissa WiiWare spel.

Men men, man får väl se det som en lärdom och aldrig göra om detta misstag igen.

Asch? Tråkigt att höra. Japp! Du vet fysisk media. Men vissa spel finns ju bara virtual så. Hmmm? Hoppas allt löser sig. Du kanske kan hitta dom "ute i det vilda" igen. Man blir förvånad över hur ofta Wii och Wii U spel dyker upp lite varstans. Lycka till.

1
Skriv svar