20 minuter lång gameplay-video från The Outer Worlds

Medlem

Tycker det ser ungefär lika daterat och stelt ut som Fallout 4 och det svalde ju folk med hull å hår så.. why not?

Blir dock ändå inget köp för mig innan det släpps på GoG. (Eller i värsta fall steam)

eld
Medlem
Skrivet av Nomman:

Hur menar du nu? Spel som kör unrealmotorn tenderar att vara väldigt modvänliga, tycker jag. Somliga modkits finns ju nedladdningsbara direkt i Unreal Engine. Smidigt och extremt kraftfullt (eller kanske det du menade? att man får modstödet gratis med UE?)

Det går absolut i både unreal engine och unity, men det måste byggas för spelet man gör och det är något som inte Obsidian har gjort på något av sina spel sen neverwinter nights 2.

Tar vi Bethesdas motor som de använde tidigare som exempel så är den så specifikt byggd att modstödet kommer med automatiskt.

Så på sin höjd så blir det nog texturmoddar för detta spel.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Detta såg tyvärr inte bra ut men å andra sidan hade jag inte förväntat mig någonting annat av Obsidian, detta är dessvärre deras signum.

Däremot är det synd att ytterligare ett RPG försvinner från spel att se fram emot listan.

Vad dillar du om?
På vilket sätt är dålig spel deras signum?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Inte så imponerad. Staden kändes dessutom halvdöd. Hade de glömt befolka den med npcer?

Man får ju bara se ett kvarter i princip?

Medlem
Skrivet av loerk:

Man får ju bara se ett kvarter i princip?

Och det såg extremt livlöst och stelt ut. Hade de haft bättre ställe att visa upp så hade de säkert gjort det. Eller de skulle medvetet visa upp det tråkigaste spelet har att erbjuda?

För att inte nämna hur detta ställe ska vara för eliten i samhället. Men de går runt och mördar allt utan att någon reagerar? Inget larm? Inga polisdrönare som kommer? De slår på npcer som inte ens försöker springa bort? Nä. Detta klipp såg verkligen inte bra ut.

Medlem
Skrivet av loerk:

Vad dillar du om?
På vilket sätt är dålig spel deras signum?

Opolerade kan jag köpa, men dåliga??


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av loerk:

Vad dillar du om?
På vilket sätt är dålig spel deras signum?

Skrivet av Ravenknight:

Opolerade kan jag köpa, men dåliga??

Alla spelserier de har gjort uppföljare i (och själv ej har skapat) har blivit sämre än föregångarna, därav signumet. Obsidian innebär buggar, undermåliga uppföljare och nedläggning. Outer Worlds ser tyvärr ut som ett typiskt Obsidian spel med kvalitet därefter.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Alla spelserier de har gjort uppföljare i (och själv ej har skapat) har blivit sämre än föregångarna, därav signumet. Obsidian innebär buggar, undermåliga uppföljare och nedläggning. Outer Worlds ser tyvärr ut som ett typiskt Obsidian spel med kvalitet därefter.

Inte testat alla spel de gjort uppföljare på men Kotor2, Neverwinter nights 2 samt Fallout New Vegas var iaf enligt mig bättre än föregångarna, i New Vegas fall var det tom överlägset Fallout 3 imo.

Edit: Kollade upp deras nerlagda spel och 3st på 15 år tycker iaf inte jag är särskilt mycket,

12
Skriv svar