Köp Borderlands-samling på Steam med en rabatt på 94 %

Robot
Köp Borderlands-samling på Steam med en rabatt på 94 %

Jätterea på Steam samtidigt som Epic-rykten florerar.

#borderlands, #gearbox-software, #nyhetstips


eld
Medlem
Citat:

2K/Take Two has exclusive publishing rights for Borderlands 3 and makes all decisions regarding price-points, territories, distribution and platform partnerships. Please direct all inquiries regarding any of those topics to 2K. We are *just* the talent.

Vem skriver på ett kontrakt med en publisher som inte specifierar plattformar som spelet kommer att släppas på, speciellt när du själv äger IP't?

Medlem
Citat:

To me, exclusives are fine when they come w/ advantages and when they are short – say, six months.

Var är fördelarna? Bara nackdelar för kunderna.

Moderator | Testpilot

Ägde redan Borderlands 2, men fick The Pre Sequel + diverse DLC via denna deal för runt 90kr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Konstigt att folk är så neg när något inte släpps på Steam. Hörs inte ett knyst när spel enbart finns på steam, eller typ Blizzards laucher.

Medlem

Det är sånt här som gör Epic till ett äckligt företag imo.
De använder steam som gratisreklam och tvingar till sig folk som i sin tur vill spela spelen de sett på steam.
Nu är det ju inte epic som rea'r ut de gammla BL på steam, men det är i marknadsförings syfte de har rea på spelen, så folk blir intresserade av nästa i serien, som inte går att hitta på steam.

Vi vet ju inte än om Epic gått till 2K (eller vem utgivaren är) eller tvärt om, men effekten blir densamma. Då blir det lätt att man ser Epic-store som skurken.

Medlem

Obs, första Borderlands är inte inkluderat i paketet.

Medlem

Visst det är ok att kunna handla i olika butiker. Problemet ligger i när man blir tvingad. Innan nån kommer med systemet som exemepel, menar jag butiker alla säljer samma saker. Varför ska det behövas vara exklusivt? Ingen som haft den smått geniala tanken släppa på alla plattformar? Huh huh? Och sprida det på gog, uplay, steam, epic, battle, whateverthef.. Hur man lyckats föra över konsolexklusivitet till pc måste nog fan vara det mest idiotiska sen Souljaboys internetbutik

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Konstigt att folk är så neg när något inte släpps på Steam. Hörs inte ett knyst när spel enbart finns på steam, eller typ Blizzards laucher.

För att steam inte förbjuder utgivaren från att sälja spel var de vill, det råkar bara vara smidigast på steam antar jag.
Att ingen klagar när te.x blizzard eller EA gör det är för att det är deras egna spel som de säljer enbart i sin affär, vilket är rimligt.
Ingen klagar på att fortnite inte är på steam.

Medlem

Köper inga framtida spel från utgivare/utvecklare som kör med EGS sketna konsumentfientliga metoder. Om dessa inte uttalar sig mot denna typen av metoder officiellt i efterhand så har de upphört att existera i mina ögon.

Medlem

Nu får ni förfan ge er! -jag snackar om er som käbblar om Epic store osv. det räcker i den andra tråden ffs!

Edit: @uberpwnage2.0: dags o styra upp lite?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Nu får ni förfan ge er! -jag snackar om er som käbblar om Epic store osv. det räcker i den andra tråden ffs!

Edit: @uberpwnage2.0: dags o styra upp lite?

Varför? Nyheten innehåller ju clickbait om EGS då borde det vara fritt fram att diskutera EGS här. Eller?

Medlem

Samma Randy sade även att Alien Colonial Marines kommer ha en AI som kommer kunna fatta kloka beslut, pratade länge om hur bra Duke Nukem Forever skulle bli. Efter detta har jag bestämt mig, jag kommer inte ge Randy P en enda krona mer av mina pengar. När han slutar komma med ursäkter och börjar lyssna på vad folk säger, så kanske jag på sikt kommer ändra mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zymac:

Nu får ni förfan ge er! -jag snackar om er som käbblar om Epic store osv. det räcker i den andra tråden ffs!

Edit: @uberpwnage2.0: dags o styra upp lite?

Skrivet av N4kame0:

Varför? Nyheten innehåller ju clickbait om EGS då borde det vara fritt fram att diskutera EGS här. Eller?

Måste faktiskt hålla med N4kame0 här. Även om jag gärna skulle vilja hålla det till en tråd så skriver faktiskt Fredrik om Randy's kommentarer gällande Epic etc. Då är det i regel okej.

Om inte annat, ni som vill diskutera EGS får gärna hoppa över till denna tråden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra deal! Tack för heads up. Har inte spelat tvåan.
Och ettan var en livstid sen. Några år innan the age of lättkränkthet, hobbypolitism och ”jag vet att jag har rätt för att mina tre kompisar tycker likadant” världsbilden.

Jag tycket FZ-communitiet har vara ganska lugnt på den fronten. Brukar vara kul att kika in här men den här gnäll och groll sörjan, vad är det? Trams.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Bra deal! Tack för heads up. Har inte spelat tvåan.
Och ettan var en livstid sen. Några år innan the age of lättkränkthet, hobbypolitism och ”jag vet att jag har rätt för att mina tre kompisar tycker likadant” världsbilden.

Jag tycket FZ-communitiet har vara ganska lugnt på den fronten. Brukar vara kul att kika in här men den här gnäll och groll sörjan, vad är det? Trams.

Helt ok att tycka att det är trams och inte bry sig längre än att spela spelet.
Jag bryr mig dock om min position som kund i förlängningen och kommer motsätta mig saker som verkar mot kundens intressen.

Tror det är i allas intressen att verka mot kundfientliga metoder i alla former i livet. Varför bara" ta det" som kund?

Medlem

Hade det varit omvända roller hade steam säkert gjort nåt liknande. Dom vet om att många inte vill ha mer än en launcher och istället sitter dom stilla i båten medan epic får dåligt rykte för att sedan eventuellt fortsätta sin monopol ställning.

Vi har redan sett hur uplay desperat försöker komma in brett på marknaden och även origin, men troligen har majoriteten som klagar här enbart steam även om exempelvis origin gav bort bf3 för nåt år sedan.

Frågan ni bör ställa er (ni som bara har steam) är vad som krävs för att ni ska bryta monopolet och skaffa en launcher till? Att sätta en lägre prislapp på spelen har jag svårt å tro skulle vara grejen.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag köpte och såg fram emot att kira the prequel men grafiken är ju så dålig så man kräks. Kan inte spela detta. Minns inte att borderland 1 var såhär dåligt grafiskt. Menar inte estetiken/stilen, den gillar jag - utan de faktum att allt är så lågupplöst och FOV är typ 10 meter framför dig. Längre bort blir allt suddigt... har alla grafikinsällningar på max. Funderar på refund

Medlem
Skrivet av Moraxus:

Jag köpte och såg fram emot att kira the prequel men grafiken är ju så dålig så man kräks. Kan inte spela detta. Minns inte att borderland 1 var såhär dåligt grafiskt. Menar inte estetiken/stilen, den gillar jag - utan de faktum att allt är så lågupplöst och FOV är typ 10 meter framför dig. Längre bort blir allt suddigt... har alla grafikinsällningar på max. Funderar på refund

Hoppas du är medveten om att remastern av ettan och hdpatchen till handsome collection släpps imorrn kl 19.00 och är gratis om du äger det på steam.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Hade det varit omvända roller hade steam säkert gjort nåt liknande. Dom vet om att många inte vill ha mer än en launcher och istället sitter dom stilla i båten medan epic får dåligt rykte för att sedan eventuellt fortsätta sin monopol ställning.

Vi har redan sett hur uplay desperat försöker komma in brett på marknaden och även origin, men troligen har majoriteten som klagar här enbart steam även om exempelvis origin gav bort bf3 för nåt år sedan.

Frågan ni bör ställa er (ni som bara har steam) är vad som krävs för att ni ska bryta monopolet och skaffa en launcher till? Att sätta en lägre prislapp på spelen har jag svårt å tro skulle vara grejen.

Steam är inte ett monopol, så jävla tröttsamt att läsa kommentarer av folk som inte satt sig in i Epic game store och bara upprepar Tim Sweeney lögner som det vore sanning.

Steam låter utvecklare generera steam nycklar gratis och sälja dom på andra sidor. Säljer dom dessa på sin egen hemsida får dom 100% av intäkterna. Hur går det ihop med Epics gnäll om att dom har en 88/12 split vs steams 70/30?

Detta är verkligheten av Steams "monopol" och Epics "konkurrens"
https://cdn.discordapp.com/attachments/152884184065507328/525...

Medlem

Synd att inte borderlands 1 fanns med i handsome-paketet :/


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hah, den var bra den.
"Please don't hate us"
Är ju liksom deras fel att dom gjorde en deal med en publisher som är känd för att vara super greedy.
Sen försöker dom smeka våra skinkor med det här...yikes.
Sen antar jag att dom kan ta bort collection ur namnet på steam, för att dom kommer splitta serien mellan TGS och Steam.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ser inte att Tales from the Borderlands är med missar jag något?

Medlem

@JurgenRapp: nää, det gäller bara dom riktiga spelen från Gearbox, inte spinoffen från Telltale.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

@JurgenRapp: nää, det gäller bara dom riktiga spelen från Gearbox, inte spinoffen från Telltale.

Ja ok då har de väl bara skrivit fel då:
"I vanliga fall kostar den kompletta Borderlands-samlingen på Steam – Borderlands, Borderlands 2, Borderlands: The Pre-sequel, Tales from the Borderlands + allehanda DLC – närmare 2 500"

Medlem

@Zymac: Minus Borderlands 1 då som går för 200kr snart 10 år efter release.

Medlem

@JurgenRapp: njaa asså fz:a har skrivit lite knasigt, det är bara handsome collection som det är 94% på. dvs. 2:an och tps +allt dlc.

@N4kame0: jaa, som sagt ovan, bara handsome collection.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Synd att man inte fick med Borderlands 1.

Medlem

Är det bara ettan som fått sig en remaster? Som jag förstått det så är tvåan och tps bara 4k uppdateringar?

Medlem

Price of individual products:
87% Bundle discount:
14,24€ Your cost:
94,69€

87%? men 94eur?
Blivit lite fel i texten?

Edit: Se på fan! Mer förvirring kan det inte bli... men det är alltså ytterligare % efter 87.
Lite otydligt bara.

12
Skriv svar