Men! Både Starfield eller Elder Scrolls 6 står över E3

Robot
Men! Både Starfield eller Elder Scrolls 6 står över E3
Geeks Gaming

Förhoppningsvis för att man är mitt uppe i att byta spelmotor till ES6? 🤭

Medlem

Undrar vad som kommer visas, de behöver ju verkligen något för att bygga upp sitt anseende igen efter Fallout 76. Fallout 3 remake/remaster?

Geeks Gaming
Skrivet av NordhNet:

Förhoppningsvis för att man är mitt uppe i att byta spelmotor till ES6? 🤭

Hoppas verkligen jag med. Creation engine Är gammal och utdaterad. Ja jag förstår deras argument att communityn kan den.
Men finns ganska många som kan typ UE4 motorn också. Vilket hade varit ett bra alternativ. De eller samma motor som Generation Zero använder.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Förhoppningsvis för att man är mitt uppe i att byta spelmotor till ES6? 🤭

Yeah, right.. Då äter jag upp mina skor.

Men skämt åsido, hoppas som jag sagt tidigare att de faktiskt gör något av F76-debaclet, och inte bara sopar det under mattan. Jag vill se de ta tag i det, på allvar. Inte bara stå på scenen och skämta bort det, och skryta om att "flera miljoner visst spelar F76, so shut up!"

Vinn tillbaka spelarnas förtroende, istället för att låtsas som att allt är bra.

Medlem

"att Bethesda låter spelen ta sin tid känner vi också alla till"

Haha bästa jag har hört på länge!

Medlem
Skrivet av kaealy:

Undrar vad som kommer visas, de behöver ju verkligen något för att bygga upp sitt anseende igen efter Fallout 76. Fallout 3 remake/remaster?

Förmodligen Doom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent

Lite förvånad angående Starfield, men väntat med Elder Scrolls eftersom det har precis börjat utvecklats.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Redaktör
Skrivet av jehuty:

"att Bethesda låter spelen ta sin tid känner vi också alla till"

Haha bästa jag har hört på länge!

Det gick fem år mellan Oblivion och Skyrim, och sju år mellan Fallout 3 och Fallout 4 (och fem mellan New Vegas och F5).


signatur
Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av NordhNet:

Förhoppningsvis för att man är mitt uppe i att byta spelmotor till ES6? 🤭

Hittar inte videoklippet nu, men det senaste jag hört om detta (från Todd Howard) är att Bethesda uppdaterar sin spelmotor för Starfield. TES VI kommer i sin tur att använda version 2.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Geeks Gaming
Skrivet av Gustav Höglund:

Hittar inte videoklippet nu, men det senaste jag hört om detta (från Todd Howard) är att Bethesda uppdaterar sin spelmotor för Starfield. TES VI kommer i sin tur att använda version 2.

Jag vet men jag hoppas man inser sitt misstag i tid och byter motor, dock är jag rädd för att man kommit för långt i utvecklingen för det 😢

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Hoppas verkligen jag med. Creation engine Är gammal och utdaterad. Ja jag förstår deras argument att communityn kan den.
Men finns ganska många som kan typ UE4 motorn också. Vilket hade varit ett bra alternativ. De eller samma motor som Generation Zero använder.

Skulle bli katastrof!
Glöm inte att Bethesda måste lära sig den nya motorn också, förutom
att de någorlunda buggfritt ska porta över de spelsystem de vill behålla från Creation Engine.
Kolla bara på hur buggfritt Mass Effect: Andromeda var.

Nej, skulle bara sluta med att Bethesda tar bort ännu fler system vi spelare verkligen vill ha
som moddstöd, yrken, fördelar/nackdelar, stats, spells, skills, npcs etc.
Vi kanske får Radiant Magic AI som tar bort alla spells.
Istället väljer spelet när man automatiskt ska kasta spells, antingen Chain Lightning eller Fireball.
Med in-game purchases så kan man välja vilken färg röken från askhögarna ska ha.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Förhoppningsvis för att man är mitt uppe i att byta spelmotor till ES6? 🤭

Ser ingen annan anledning till varför det skulle dröja så pass länge. Hade TES6 använt Creation Engine så hade vi nog sett TES6 i stället för Fallout 76. Skyrim släpptes för 8 år sedan, och så lång tid har det aldrig gått mellan två TES-spel. Bethesda vet att fansen är trött på Creation Engine och vill inget annat än att se den föråldrade motorn skrotas, och förhoppningsvis så har de lyssnat den här gången. Efter att ha väntat så här länge så skulle jag bli oerhört besviken om de fortfarande använder Creation Engine.

Medlem

Fått höra rykten om att de håller på att verkligen denna gång uppgradera creation engine på "riktigt" vad nu menas med det vet jag inte.

Hoppas på bättre tekniskt underhåll överlag vilket är det som saknats mest i Bethspelen sedan 2002.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

No shit
Elder scrolls är bekräftat att enbart vara i pre production.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Lite överraskad över avsaknad på Starfield faktiskt. Men vem vet, de kanske slänger ut ett Fallout 5 så länge istället😉


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Nu kanske jag är ute o cyklar, men Creation engine är väl "moderniserad" version av Gamebryo?
(Oblivion, Morrowind). Stenåldern ringde och ville ha tillbaka.....

Medlem

Jag har fullt förtroende för BGS, jag har inte en sån hybris att jag tror att jag vet mer än dom när det gäller att göra Open World-spel i världsklass. In Todd Howard I trust.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ser ingen annan anledning till varför det skulle dröja så pass länge. Hade TES6 använt Creation Engine så hade vi nog sett TES6 i stället för Fallout 76. Skyrim släpptes för 8 år sedan, och så lång tid har det aldrig gått mellan två TES-spel. Bethesda vet att fansen är trött på Creation Engine och vill inget annat än att se den föråldrade motorn skrotas, och förhoppningsvis så har de lyssnat den här gången. Efter att ha väntat så här länge så skulle jag bli oerhört besviken om de fortfarande använder Creation Engine.

Todd Howard 2018

“For Fallout 76 we have changed a lot. The game uses a new renderer, a new lighting system and a new system for the landscape generation. For Starfield even more of it changes. And for The Elder Scrolls 6, out there on the horizon even more. We like our editor. It allows us to create worlds really fast and the modders know it really well. There are some elementary ways we create our games and that will continue because that lets us be efficient and we think it works best.”

Så tyvärr blir det Creation Engine verkar det som..


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

1
Skriv svar