Cyberpunk 2077 siktar på uppdrag med enorm frihet

Robot
Cyberpunk 2077 siktar på uppdrag med enorm frihet

Målet: Inga game over-skärmar, förutom om spelarkaraktären dör.

#cyberpunk-2077, #frihet, #game-over


Tråddemonen
Testpilot

Tror Bennet har gömda avlyssningsmaniker på kontoret tills någon nämner CD projekt, Witcher eller Cyberpunk och ropar "Jag tar det!" bakom datorskärmen. Verkar ju alltid vara han som skriver om dessa tre.

Medlem

Så peppad! Kommer köpa nytt grafikkort bara för det här spelet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av jehuty:

Så peppad! Kommer köpa nytt grafikkort bara för det här spelet.

Same.

Blir nog en ny processor också. Och nytt moderkort, och...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ah första april någon?

Medlem

Det behöver inte vara ett aprilskämt. Men många andra developers har lovat samma sak. De har även hållit det vilket de lyckats med genom att hitta på många kreativa sätt att döda spelarkaraktären på istället. Så tror inte vi skall vänta oss en fullständigt öppen uppdragsstruktur utan snarare bredare scriptning där många konsekvenser kan komma på en gång i form av död spelarkaraktär för att hålla nere antalet arcs i spelet.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ah första april någon?

Skulle bli besviken isf för det låter sjukt intressant!

Medlem

Kul om de lyckas bra med ett sånt system. Så taggad på vad CDPR ska visa på E3.

Medlem

April April! Cyberpunk kommer bli ungefär lika linjärt som smb1 utan warppipes!

Medlem

Man är ju äckligt taggad på det här


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Det mest korkade jag gör när det släpps?
Förutom att skita att gå till jobbet, försumma min hygien och sluta äta?

Jag är sjukt pepp! Överhypad!

Medlem
Skrivet av Waliant:

Man är ju äckligt taggad på det här

Eller hur?! Ju mer de pratar desto mer sugen blir man.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kommer nog bli arbetslös när detta anländer. Kollar på Blade Runner och Ghost in the Shell febrilt fram till release 😄

Ett tips, kika på Technobabylon ifall ni vill testa ett mysigt peka-klickaäventyr i sann cyberpunk anda!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Bra. Även om det bara är "åh nej, larmet gick, nu måste du skjuta folk och får sämre betalt/inget betalt" etc. så är det så jäkla mycket softare än "larmet gick, starta om", föredrar spel där man kan fucka upp uppdrag etc. men ändå fortsätta köra och behöva ta konsekvenserna av det, även om man ofta VILL köra igenom saker perfekt så är det nice att få vara en fuckup också och tillåta sig vara det och se vad det leder till.

Fytusan vad jag är taggad på detta spel, det enda jag tänker mig kommer bli det negativa är att det kanske är jäkligt buggigt vid release etc. med tanke på storleken och ambitionen. Å andra sidan hade jag inga (vad jag minns) problem med game breaking buggar och annat när Witcher 3 släpptes och det var ju inte direkt litet heller.

Medlem

Ska bli spännande att se hur dom löst detta!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Så peppad! Kommer köpa nytt grafikkort bara för det här spelet.

ny Dator !!


signatur

//monster

Medlem

Detta är ju som musik för öronen. Ett spelföretag som tar spelarna på allvar och lägger krut på att göra singleplayer så rikt, spännande och mångfacetterat som möjligt. Här kunde ju tondöva EA/Dice lära sig något.

Avstängd
Skrivet av Thorne:

Detta är ju som musik för öronen. Ett spelföretag som tar spelarna på allvar och lägger krut på att göra singleplayer så rikt, spännande och mångfacetterat som möjligt. Här kunde ju tondöva EA/Dice lära sig något.

Ubisoft och rockstar är nog på samma nivå när det gäller singleplayer. Men du har rätt om att EA och dice har att lära här.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar