Borderlands 3 till pc ser ut att bli Epic store-exklusivt

Robot
Borderlands 3 till pc ser ut att bli Epic store-exklusivt

Har Epic tagit sin kanske största trofé hittills?


Medlem

Åh nej......


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Visst att Fortnight drar in pengar, men hur mycket cash har dom råd att sprida omkring sig. Kan inte tänka mig något annat än att de betalar för dessa exklusiviteter.

Inaktiv

Det ska bli roligt att se hur många edsvurna steamboys som bryter deras löften denna gång.
För nu är det ett spel med lite tyngd som släpps där. Om nu detta stämmer vill säga.

Detta spel dock var en ganska uppenbar kandidat för EGS. Alla spelen i serien har använt sig av Unreal Engine.

Medlem

Kommer bara tanka spelet om det inte hamnar på steam

Medlem

Perfekt att köpa ett år senare


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Zzz.. detta kommer bara framhäva mer pirater igen. Fan måste allt bli exklusivt hela tiden. Jag vet att det inte är JÄTTE jobbigt att ha flera launchers men tycker bara inte om det och tror inte det kommer något positivt ut av det.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Kommer bara tanka spelet om det inte hamnar på steam

"Haha, [valfri affär] har en produkt som min favorit affär inte har. Ska nog ta åh stjäla den såfall." Bästa logiken någonsin.

"Jag vill inte ge utvecklarna mina pengar för ett spel de lagt tid på att utveckla som jag vill spela, bara för att jag är saltig. Bäst jag laddar ner det istället."

Take your pick, kan säkert knåpa ihop flera. Helt underbart att tänka på det sättet. Köp spelet och stödja utvecklarna eller köp det inte.

Tror fler utvecklare kommer fortsätta att hoppa iväg till Epic sålänge Steam är en sämre deal. Helt förståeligt.

Medlem
Skrivet av StenaFoss:

Zzz.. detta kommer bara framhäva mer pirater igen. Fan måste allt bli exklusivt hela tiden. Jag vet att det inte är JÄTTE jobbigt att ha flera launchers men tycker bara inte om det och tror inte det kommer något positivt ut av det.

Jag minns när man hade flera disketter och cd-skivor till ett spel. Nu har vi flera launchers. Känns inte som världens grej för mig att klicka på en annan ikon.

Medlem

Tragikomiskt.

Köper det så fort det kommer till Steam i alla fall. Även om det är ett eller två år i efterhand.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Waliant:

Perfekt att köpa ett år senare

Om det nu kommer att vara helt exklusivt och inte tids-exklusivt (likt Metro Exodus) lär det ju dock aldrig dyka upp på Steam tyvärr.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av LinkXLank:

"Haha, [valfri affär] har en produkt som min favorit affär inte har. Ska nog ta åh stjäla den såfall." Bästa logiken någonsin.

"Jag vill inte ge utvecklarna mina pengar för ett spel de lagt tid på att utveckla som jag vill spela, bara för att jag är saltig. Bäst jag laddar ner det istället."

Take your pick, kan säkert knåpa ihop flera. Helt underbart att tänka på det sättet. Köp spelet och stödja utvecklarna eller köp det inte.

Tror fler utvecklare kommer fortsätta att hoppa iväg till Epic sålänge Steam är en sämre deal. Helt förståeligt.

Vad blir skillnaden rent ekonomiskt om han tankar det eller skiter i att köpa det?

Medlem
Skrivet av Govein:

Känns inte som världens grej för mig att klicka på en annan ikon.

Det sjuka är ju att det inte ens är en annan ikon. Har man ikonen till spelet t ex på skrivbordet så är det ju ett dubbelklick oavsett vilken launcher/spelbibliotek som än ligger i bakgrunden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan någon förklara för mig hur exklusivitet till Epic store är positivt för någon konsument?


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Sa detta redan när ni skrev denna artikel: https://www.fz.se/nyhet/279420-stort-borderlands-avtackande-i...

"Calling it redan nu. INB4 EPIC EXCLUSIVE."

https://www.fz.se/nyhet/279383-epic-om-att-rycka-metro-exodus...
Samtidigt på FZ.se: Epic om att rycka Metro Exodus från Steam: "Vill aldrig göra så igen"
"Vill aldrig göra så igen"
"Vill aldrig göra så igen"
"Vill aldrig göra så igen"
"Vill aldrig göra så igen"

Borderlands 3 Epic Exclusive!
"Vill aldrig göra så igen"
Och där försvann Borderlands 3 ifrån min inköpslista.

Mer seriöst då. Jag vill inte behöva bli tvingad att använda en värdelös game launcher som Epic är just nu.
Och deras sätt att försöka få folk att använda deras skitservice är genom att muta och betala alla utvecklare att endast sälja på deras plattform. vilket i sig är fruktansvärt dåligt för oss konsumenter. Man blir tvungen att använda Epic förutsatt att man inte bojkottar totalt. De ska inte få mina pengar.
"Jo men Epic har ju en roadmap för alla förbättringar de ska göra." Och det säger ingenting. Det bevisar ingenting.
På tal om roadmaps:

Thank God For Me har rätt i vanlig manér.

Finns en anledning till att Bethesda valde att släppa sina kommande titlar på Steam. För de såg hur mycket public cred samt försäljning som de kan vinna på detta beslut. Sekunden Bethesda klargjorde att DOOM ETERNAL kommer till Steam blev det en INSTANT PRE-ORDER. Och läser man sociala medier så verkar det vara samma sak för väldigt många. Raka motsatsen kan sägas angående samtliga som går och blir Epic Exklusiva. Där blir folk förbannade istället och rättfärdigt så.
Håller såklart inte med hur en del uttrycker sig hur de ska bli pirater och gräva fram skatten olagligt. Utan istället lär ni bojkotta skiten helt. Jag tänker göra det. De förtjänar inte min tid.

Jag ger Epic än sak däremot. Detta kommer bli det billigaste året någonsin vad gäller spelbudget. Tack Epic för att ni ser till att jag sparar min pengar genom att visa mig vilka spel jag inte ska köpa.
Har sagt det tidigare och säger det igen. Om inte The Other Worlds säljer billigare på Epic än Windows Store så bevisar det klart och tydligt att utvecklarna endast bryr sig i pengarna de får direkt än deras fans och konsumenter. Kostar det lika mycket på båda platserna hade de kunnat släppa spelet överallt istället.

Det kan vara så att det enda syftet Epic tjänar är att vara en varning för alla andra. Tack Epic.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem
Skrivet av skrewster:

Vad blir skillnaden rent ekonomiskt om han tankar det eller skiter i att köpa det?

Rent ekonomiskt har spelföretagen förlorat en inkomstkälla då personen i fråga kommit över spelet utan att betala. (stöld)
Om du skiter i att köpa spelet och skiter i att tanka det har spelföretagen varken tjänat något eller förlorat något då ingen vara eller tjänst har bytt händer.

Medlem

Någon måste säga det, men första april var igår!

Medlem

Jag har alltid sällat mig till gruppen som är anti allt som inte är Steam, för bekvämligheten, vän-listorna och mycket, mycket annat. Steam har under många års tid varit mitt primära chatprogram t.ex, för att ALLA spelvänner finns där.
Andra launchers har vart ett nödvändigt ont för något enstaka spel. Steam är långtifrån perfekt, men det är otroligt funktionellt och smidigt att använda!

Men nu blev det nödvändigt att skaffa epics för jag ville ha Satisfactory, och mååånga andra spel som kommer under året (Borderlands 3 är ett måste!).
Men fy vad kass den kändes, trögstartad som fan, det var svårt att hitta vad man ville till, användarvänlighetsgraden är ju helt i botten och många funktioner som Steam lagt till som man tycker ska finnas som minimumkrav lyser med sin frånvaro...
Hoppas som tänker arbeta på den MYCKET, nu när man blir mer eller mindre tvingad att använda den om man inte vill missa de flesta intressanta spelsläpp detta år...

Medlem
Skrivet av LinkXLank:

"Haha, [valfri affär] har en produkt som min favorit affär inte har. Ska nog ta åh stjäla den såfall." Bästa logiken någonsin.

"Jag vill inte ge utvecklarna mina pengar för ett spel de lagt tid på att utveckla som jag vill spela, bara för att jag är saltig. Bäst jag laddar ner det istället."

Take your pick, kan säkert knåpa ihop flera. Helt underbart att tänka på det sättet. Köp spelet och stödja utvecklarna eller köp det inte.

Tror fler utvecklare kommer fortsätta att hoppa iväg till Epic sålänge Steam är en sämre deal. Helt förståeligt.

Handlar inte om att det ska finnas på Steam eller inte, handlar för mig om att total exklusivitet (monopol) inte är bra för mig som konsument.

Skrivet av Govein:

Jag minns när man hade flera disketter och cd-skivor till ett spel. Nu har vi flera launchers. Känns inte som världens grej för mig att klicka på en annan ikon.

Håller med.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skrivet av Striva:

Rent ekonomiskt har spelföretagen förlorat en inkomstkälla då personen i fråga kommit över spelet utan att betala. (stöld)
Om du skiter i att köpa spelet och skiter i att tanka det har spelföretagen varken tjänat något eller förlorat något då ingen vara eller tjänst har bytt händer.

Inte stöld utan 'tillgängliggjord på ett sätt som upphovsmannen inte tillåter' vilket bryter mot upphovsrättslagen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

tråkigt om det är sant, har inte nån större lust att skaffa ett konto med mina uppgifter på ännu en sak...

Och ni som säger det e bara en annan ikon till att klicka på... Många bäckar små, snart e det endast en ikon till att klicka på sen e det bara en ikon till att klicka på .. Och snart är där bara 78st olika Ikoner att klicka på,


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

phi
Medlem

Ännu ett spel jag hoppar över.

Medlem

Kommer aldrig förstå folk som bryr sig om en game-launcher, Det är väl spelet man är ute efter att få spela, inte sitta och pilla i en game-launcher.

eld
Medlem
Skrivet av Govein:

Jag minns när man hade flera disketter och cd-skivor till ett spel. Nu har vi flera launchers. Känns inte som världens grej för mig att klicka på en annan ikon.

När även vartenda multiplayer-spel hade helt egen launcher/login och tillhörande cd-key.

KoP
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Kommer bara tanka spelet om det inte hamnar på steam

I det långa loppet förstör du bara för dig själv. Hade alla som spelar på pc resonerat likadant så hade utvecklarna tillsist backat då dom inte anser att det är lönt att släppa sina produkter till pc.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

tråkigt om det är sant, har inte nån större lust att skaffa ett konto med mina uppgifter på ännu en sak...

Och ni som säger det e bara en annan ikon till att klicka på... Många bäckar små, snart e det endast en ikon till att klicka på sen e det bara en ikon till att klicka på .. Och snart är där bara 78st olika Ikoner att klicka på,

Oavsett hur många ikoner det är tillslut kommer det fortfarande samma antal klicka. Dubbelklicka på steam, Dubbelklicka på spelet.

Dubbelklicka på Epic, Dubbelklicka på spelet..

Superenkelt!

Medlem

Metro sålde ju mycket bättre än föregångarna som fanns på Steam.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kaealy:

Visst att Fortnight drar in pengar, men hur mycket cash har dom råd att sprida omkring sig. Kan inte tänka mig något annat än att de betalar för dessa exklusiviteter.

Jag är inte så säker på att de betalar företagen pengar, kanske i vissa fall. Mer troligt är kanske att de sänker sin del av kakan under standard 12%, kanske ända ner till 0%

Skriv svar