Årets hittills bästa spel, enligt kritikerna

Robot
Årets hittills bästa spel, enligt kritikerna

Stark start för japansk action i allmänhet, och för Capcom i synnerhet.

#devil-may-cry-5, #kritikerlistan, #resident-evil-2, #sekiro-shadows-die-twice, #spelåret-2019


Medlem

The Division 2 är årets bästa spel hittills enligt mig. Då har jag förstås inte spelat alla på listan, men en hel del andra spel.

Medlem

Årets bästa spel för mig är Resident Evil 2: Remake och Metro: Exodus som jag båda två äger till Steam. Lirar inte indie spel och hack & slash (Sekiro, Devil May Cry 5) är inget för mig heller.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

FM-guru
F.d. Sisyr

Hittills är Sekiro klar etta för mig. Inte testat Sunless Skies ännu dock, vars föregångare (Sunless Sea) var kanoners.

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

The Division 2 är årets bästa spel hittills enligt mig. Då har jag förstås inte spelat alla på listan, men en hel del andra spel.

Instämmer helt och hållet! Fantastiskt roligt och efter 75h är jag fortfarande helt hooked!

Ambassadör
Xbox

The Division 2 är tveklös etta för mig än så länge i år!


signatur

Jump in.

Medlem

Börjar närma mig slutet på Sekiro, och med största sannolikhet är detta årets spel för mig. Ett helt fantastiskt bra spel. FromSoftware har lyckats igen!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Apex legends borde inte vara med på listan då det är mer ett populärt spel än ett exceptionellt bra spel. Hade det kostat hade det aldrig blivit så populärt och hade aldrig kommit med på listan

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Apex legends borde inte vara med på listan då det är mer ett populärt spel än ett exceptionellt bra spel. Hade det kostat hade det aldrig blivit så populärt och hade aldrig kommit med på listan

Hur vet du det?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Hur vet du det?

Logiskt tänkande. Samma med Fortnite. De hade inte blivit i närheten av så stora om de kostade 500-600 spänn

Medlem

Sekiro är #1 för mig.
Av årets spel har jag iofs bara spelat Apex och Anthem utöver aah.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Slay the Spire är ju enormt bra men det levde ert väldigt gott liv i early access så jag hade faktiskt helt missat att det var släppt. Ett hejdundrans bra spel är det i vart fall.

Medlem

ska testa res evil 2, res evil 7, sekiro, sunless. allt installerat


signatur

//monster

Inaktiv

Sekiro verkar riktigt fett. Kul att det fått så bra betyg. Kommer dock vänta någon månad med att spela det då jag fortfarande är trött på hack n slash efter att ha spelat genom GoW.

Blir ju såklart på PS4 då hack n slash är lika obligatoriskt på konsol som shooters är på PC.

Ser fram emot det!

Medlem

Wow, inte ett enda spel på den listan lockar mig det minsta, däremot har jag väldigt kul med Generation Zero som recensenter inte tycks gilla.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Årets bästa spel för mig är Resident Evil 2: Remake och Metro: Exodus som jag båda två äger till Steam. Lirar inte indie spel och hack & slash (Sekiro, Devil May Cry 5) är inget för mig heller.

Om du tror att Sekiro är ett hack & slash kommer du inte att överleva i fjorton sekunder. Just sayin’. Det är snarare ett rytm-baserat strategispel med stealth-inslag. Kort sagt, något alldeles unikt.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Om du tror att Sekiro är ett hack & slash kommer du inte att överleva i fjorton sekunder. Just sayin’. Det är snarare ett rytm-baserat strategispel med stealth-inslag. Kort sagt, något alldeles unikt.

Nu har jag inte spelat spelet själv men det ser ut att vara ett tredjepersonsspel med strider. Har svårt att se att man skulle kunna klämma in några strategiska element i ett sånt spel. Om man kommenderar andra soldater så kan det på sin höjd finnas taktiska element.

Taktik = hur man leder ett slag
Strategi = hur leder ett krig (d.v.s. oändligt många fler parametrar än taktik)

Medlem

Kan bara instämma i hyllningarna av Sekiro... störtskönt spel!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Logiskt tänkande. Samma med Fortnite. De hade inte blivit i närheten av så stora om de kostade 500-600 spänn

Det håller jag med om. Det betyder dock inte att spelet inte hade platsat på listan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Förstår inte hyllningarna i av Sekiro, Känns som en liten snabbare nerbantad variant av Dark Souls spelen.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Förstår inte hyllningarna i av Sekiro, Känns som en liten snabbare nerbantad variant av Dark Souls spelen.

Sekiro är MYCKET svårare jämfört med Dark Souls och Bloodborne, om du frågar mig.

Det är en riktigt skoj utmaning helt enkelt! Men jag måste släppa soulsborne-spelstilen och tänka Sekiro istället, annars åker jag på sjukt mycket smisk. Lättare sagt än gjort!

Medlem
Skrivet av Nemo:

Sekiro är MYCKET svårare jämfört med Dark Souls och Bloodborne, om du frågar mig.

Det är en riktigt skoj utmaning helt enkelt! Men jag måste släppa soulsborne-spelstilen och tänka Sekiro istället, annars åker jag på sjukt mycket smisk. Lättare sagt än gjort!

Jag håller med dig om att det är mycket svårare. Jag har nog inte reflexerna för Sekiro, Men saknar tex från Dark souls serien att man kan få utrustning och vapen genom att döda fiender flera ggr om.

Då kändes det värt att springa till en bonfire för att få ett nytt försök att få ny loot. Nu känns det bara jävligt irriterande att behöva döda samma fiender om igen.

Sen gillade jag att ha mitt Dark Souls online för att kunna bli invaderad/invadera.

Saknar rollspelselementen i Dark Souls.

Skrivet av Rydell1986:

Jag håller med dig om att det är mycket svårare. Jag har nog inte reflexerna för Sekiro, Men saknar tex från Dark souls serien att man kan få utrustning och vapen genom att döda fiender flera ggr om.

Då kändes det värt att springa till en bonfire för att få ett nytt försök att få ny loot. Nu känns det bara jävligt irriterande att behöva döda samma fiender om igen.

Sen gillade jag att ha mitt Dark Souls online för att kunna bli invaderad/invadera.

Saknar rollspelselementen i Dark Souls.

håller helt med, men ändå glad att dom vågar och kan ändra så mycket i grund konceptet men ha kvar samma grundkänsla

1
Skriv svar