Stulna Steam-koder för Metro Exodus avaktiveras

Robot
Stulna Steam-koder för Metro Exodus avaktiveras

Koderna ska ha stulits från en fabrik och sedan sålts.

#Deep-silver, #Metro-exodus, #Steam


Medlem

Yarr Harr Fiddle Dee Dee
Tencent store is not for me!
Do what you want cuz a person is free.... oh wait


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Gav de inte bort det möget gratis ett tag? Eller det var något annat Metro-spel? Blandar ihop alla metro-titlar då det är samma skit alla spel pretty much ;D

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Gav de inte bort det möget gratis ett tag? Eller det var något annat Metro-spel? Blandar ihop alla metro-titlar då det är samma skit alla spel pretty much ;D

Det var först Metro som dom gav bort för ett par månader sen på steam


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det är ju en risk man tar när man köper spelnycklar på sidor man vet inte alltid har rent mjöl i påsen

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Gav de inte bort det möget gratis ett tag? Eller det var något annat Metro-spel? Blandar ihop alla metro-titlar då det är samma skit alla spel pretty much ;D

Det finns två tidigare Metrospel, om man räknar bort redux versionerna då det är samma spel i stort sett. Så det är inte speciellt svårt att hålla reda på, och de flesta är nog överens om att det är bra spel, båda ligger på över 80 på Metacritic, Har du ens spelat dem? Annars är det ju lite svårt att uttala sig om det är skitspel eller inte.

Eftersom du inte visste att bara fanns 2 tidigare titlar så antar jag att du inte spelat dem

Medlem

"Stulna från en fabrik".

Jag såg automatiskt framför mig hur "koden" uppstod vid ett löpande band med ett tiotal människor som la till olika bokstäver/siffror.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag undrar hur försäljningen gått, spelet föll helt bort från min radar då de skippade Steam, känns som århundradets fail. Men antar att de fick riktigt bra betalt av Epic.

Medlem
Skrivet av Korken:

Jag undrar hur försäljningen gått, spelet föll helt bort från min radar då de skippade Steam, känns som århundradets fail. Men antar att de fick riktigt bra betalt av Epic.

Var ju en nyhet för ett tag sedan där det stod att det gått bättre än för föregångarna. Så det gör nog inte så mycket att du inte köpt det.

Medlem

Detta spelet flög under min radar också, men efter att jag fick höra att det inte skulle komma till Steam så hittade jag en kopia och spelade ut att förra veckan, väldigt mediokert spel och är glad att man inte köpte att.

Medlem

Ser det mer som dom blev befriade Robin Hood style från giriga utvecklare.

Medlem

Tusan, dessa läckande kodfabriker!

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Ser det mer som dom blev befriade Robin Hood style från giriga utvecklare.

Ja, det är ju helt sjukt att behöva betala för något som 12909210 pers har spenderat tusentals timmar på.

Medlem
Skrivet av Ankh:

"Stulna från en fabrik".

Jag såg automatiskt framför mig hur "koden" uppstod vid ett löpande band med ett tiotal människor som la till olika bokstäver/siffror.

jaa, själv så har jag stått vid bandet i 23år!
jobbade oftast med att få fram siffran 7. Men då han som gjorde ettor ofta var dålig i magen så fick jag hoppa in där då och då.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Citat:

Fram tills nyligen var man inte medvetna om att koderna stulits, men man började undersöka saken när det strömmade in rapporter om spelare som inte kunde uppdatera sina spel.

Var hittar ni den informationen? Nämns inte i foruminlägget, och det låter lite konstigt då en Steam key borde aktivera samma spel som folk som förhandsbeställde spelet har på Steam, och det spelet uppdateras ju.

Medlem

@Kira: Härligt att du inte försöker dölja att du är en tjuv.

Medlem
Skrivet av IceMan:

jaa, själv så har jag stått vid bandet i 23år!
jobbade oftast med att få fram siffran 7. Men då han som gjorde ettor ofta var dålig i magen så fick jag hoppa in där då och då.

Man kan dock inte klandra honom då det tar rejält på krafterna med ettorna!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av IceMan:

jaa, själv så har jag stått vid bandet i 23år!
jobbade oftast med att få fram siffran 7. Men då han som gjorde ettor ofta var dålig i magen så fick jag hoppa in där då och då.

Där har man lagt många timmar. Kommer ni ihåg NumberGate, när det kom fram att niorna bara var uppochnedvända sexor?

Skribent
Skrivet av Namn Namnsson:

Var hittar ni den informationen? Nämns inte i foruminlägget, och det låter lite konstigt då en Steam key borde aktivera samma spel som folk som förhandsbeställde spelet har på Steam, och det spelet uppdateras ju.

Utvecklaren ifråga kommenterade även ett par gånger i tråden. Utvecklare och utgivare har förmågan att avaktivera specifika grupper av genererade koder, så de kan garanterat skilja på sådana som förhandsbokats via Steam och sådana som var menade att hamna i fysiska utgåvor. Här gick det uppenbarligen lite snett med nycklarna som skulle paketerats i fysiska utgåvor, eftersom de inte blev helt avaktiverade redan från början.

Medlem

@Jonny Myrén: Vi pratar ju inte om det där...

Själv skäms jag nästan för att ha tillhört nollorna, som vi kallades på fabriken. Lyckades liksom aldrig stiga i graderna.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

@Striva: Jag köper i 95% av fallen alltid mina nya spel jag spelar både till konsol och dator. Jag har redan Steam, Origin och Battle.Net installerat på min dator, jag vill inte kladda ner min dator med flera olika launchers och jag finner Epics launcher undermålig och det kom fram information att den inkräktar på privat-personer med. Jag har inget emot konkurrens när det kommer till launchers etc men när man gör spel exklusiva till vissa plattformer eller launchers med pengar som incitament så blir jag väldigt anti. Jag fick en kopia främst för att jag var nyfiken på spelet och för att jag ville slippa Epics launcher, tanken var att köpa det om det var bra. Men efter att ha spelat igenom det så är hela spel och grafikmotorn besudlad med buggar och personer som köpt spelet genom Epic och de som hann förköpa det på Steam upplever samma buggar med, jag tänker inte köpa ett spel där de varit för lata för att fixa sådana buggar innan release. Spelet i sig om man bortser från buggarna är i mitt tycke väldigt mediokert också.

Inaktiv
Skrivet av DeFeCT:

Det finns två tidigare Metrospel, om man räknar bort redux versionerna då det är samma spel i stort sett. Så det är inte speciellt svårt att hålla reda på, och de flesta är nog överens om att det är bra spel, båda ligger på över 80 på Metacritic, Har du ens spelat dem? Annars är det ju lite svårt att uttala sig om det är skitspel eller inte.

Eftersom du inte visste att bara fanns 2 tidigare titlar så antar jag att du inte spelat dem

Bra slutsats. Har givetvis inte spela alla då de två första jag testade inte var bra (Enligt min smak. Jag försöker inte få det att framstå som fakta)

Det vore dumt att smaka på citronen en tredje gång om man inte gillar det sura. Sen så la jag faktiskt in en smiley för att visa att det var med en viss glimt i ögat och inte 100% blodigt allvar

Medlem
Skrivet av Kira:

@Striva: Jag köper i 95% av fallen alltid mina nya spel jag spelar både till konsol och dator. Jag har redan Steam, Origin och Battle.Net installerat på min dator, jag vill inte kladda ner min dator med flera olika launchers och jag finner Epics launcher undermålig och det kom fram information att den inkräktar på privat-personer med. Jag har inget emot konkurrens när det kommer till launchers etc men när man gör spel exklusiva till vissa plattformer eller launchers med pengar som incitament så blir jag väldigt anti. Jag fick en kopia främst för att jag var nyfiken på spelet och för att jag ville slippa Epics launcher, tanken var att köpa det om det var bra. Men efter att ha spelat igenom det så är hela spel och grafikmotorn besudlad med buggar och personer som köpt spelet genom Epic och de som hann förköpa det på Steam upplever samma buggar med, jag tänker inte köpa ett spel där de varit för lata för att fixa sådana buggar innan release. Spelet i sig om man bortser från buggarna är i mitt tycke väldigt mediokert också.

Ah ok så du stjäl "bara" 5% av spelen. Vilken good guy du är. Och spelet var mediokert och fullt av buggar så du skulle aldrig betala för det i alla fall... men du spelade trotts det igenom hela?

Medlem

Vem har inte "laddat hem" spel när man var ung och dum. Jag fick tag på spel till Amigan och pcn gratis på det Anarkistiska 90 talet.

Inaktiv

Jag piratade hundratals spel och säkert tusentals musikverk när jag var yngre.
Inte för att jag ville vara elak mot skaparna utan för att jag helt enkelt inte hade råd.

Nu är jag vuxen med gott om pengar och tanken har inte slagit mig ens att försöka cracka ett spel eller ladda ner en skiva.

För mycket bekymmer när man får instant tillgång med en liten slant:)

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Jag piratade hundratals spel och säkert tusentals musikverk när jag var yngre.
Inte för att jag ville vara elak mot skaparna utan för att jag helt enkelt inte hade råd.

Nu är jag vuxen med gott om pengar och tanken har inte slagit mig ens att försöka cracka ett spel eller ladda ner en skiva.

För mycket bekymmer när man får instant tillgång med en liten slant:)

Så är det nog för många utav oss. Hade jag inte haft möjligheten att tanka spel när jag vart yngre lär jag aldrig köpt den mängden spel jag gjort i vuxen ålder.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

@Jonny Myrén: Vi pratar ju inte om det där...

Själv skäms jag nästan för att ha tillhört nollorna, som vi kallades på fabriken. Lyckades liksom aldrig stiga i graderna.

Festligt, jobbade också flera år med nollorna, men gav upp efter att inte blivit befodrad och sett arbetskamrater komma ända upp till femmor på samma tid. Nollorna var dock ett roligt gäng.

Medlem
Skrivet av IceMan:

jaa, själv så har jag stått vid bandet i 23år!
jobbade oftast med att få fram siffran 7. Men då han som gjorde ettor ofta var dålig i magen så fick jag hoppa in där då och då.

Du måste ha varit en nyckelkompetens inom företaget:D

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Festligt, jobbade också flera år med nollorna, men gav upp efter att inte blivit befodrad och sett arbetskamrater komma ända upp till femmor på samma tid. Nollorna var dock ett roligt gäng.

Var ibland avundsjuk på stämningen från avdelningen intill när de röjde loss med den här... men draget när nyanställda kom och blev nollade var rätt kul med!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar