Path of Exiles släppt på PS4

Medlem
Path of Exiles släppt på PS4

Läste ett tag sen att POE skulle komma till PS4, nu har det alltså hänt! Det är ganska tyst kring detta tycker, har inte sett ngt hittils om releasen.
Själv gillade det på PC (ett tag), så då var det ju bara att ladda ner.
Det är ju dessutom en av de få guldkorn i free2play sektorn där man inte blir stört av reklam och annat skit om man inte vill betala.

Fungerar väldigt bra på konsolen med kontrolern. Enda minus hittils är text-storleken / kontrast på vissa färger. Får se hur det beter sig när man har kommit en bit längre in i spelet, när det blir t.ex. extremt hektiskt.

Ngn annan som har testad?

Tog o laddade ner den 26 mars då den släpptes på PSstoren, men har inte hunnit testa det än pga att jag ska bara bli klar med min 500:e? genomspelning av Last of us. Ska efter det ta mig an Path of exile.

Har kört det en hel del genom åren på PC och har sett framemot PS4 versionen ett tag nu. Har stora förhopppningar speciellt med hur underbart ändå Diablo 3 var med handkontroll.

Medlem

Är redan lvl 47, fett mycket roligare att spela i soffan än framför datorn. Fortfarande stel grafik och dålig story som inte drar in en i spelet.

Medlem

Spännande! Hur är det, är det helt olika platformar eller kan jag logga in med mitt PC-konto och spela med de karaktärerna?

Medlem

Roligt att den hittar ut till fler plattormar. Ett riktigt bra spel som jag tyvärr inte själv haft så mycket tid åt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har installerat de, ska ge det ett nytt försök på PS4 tänkte jag


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Är redan lvl 47, fett mycket roligare att spela i soffan än framför datorn. Fortfarande stel grafik och dålig story som inte drar in en i spelet.

Tur det inte är story som gör ett spel Funderar på att testa det på PS4 också. Körde på PC men gillade inte att man kunde köpa sig till "endgame"-loot.
Hoppas inte den marknaden blir lika populär på konsol!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tur det inte är story som gör ett spel Funderar på att testa det på PS4 också. Körde på PC men gillade inte att man kunde köpa sig till "endgame"-loot.
Hoppas inte den marknaden blir lika populär på konsol!

Vad menar du med att köpa endgame loot?
Farmers som säljer orbs?
Finns ju i många spel, tyvärr får man väl säga men de komemr ju alltid finnas, överallt.
För det du köper från GGG själva är ju rent kosmetiskt (förutom stashtabs)

Medlem

Det här spelet hade passat så bra till Switchen.

Avstängd

Tack för tipset. Gillar man detta om man gillar Diablo alltså?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Tack för tipset. Gillar man detta om man gillar Diablo alltså?

Om du gillade det mörka från D1 och D2 kanske. Inte så likt D3 förrutom gameplay. Är ungefär lika stelt som D1 men det är ett fruktansvärt bra gratis spel.

Avstängd

Har aldrig spelat D1 och 2. Bara 3:an

Men är det bra story?


signatur

PS5 och inget annat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av robbis:

Om du gillade det mörka från D1 och D2 kanske. Inte så likt D3 förrutom gameplay. Är ungefär lika stelt som D1 men det är ett fruktansvärt bra gratis spel.

Path of Exile är långt ifrån lika stelt som D1, och det säger jag som en person som spelat det nyligen.

PoE har jäkligt bra flyt, inte lika bra som D3 men inte långt därifrån.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har aldrig spelat D1 och 2. Bara 3:an

Men är det bra story?

path of exile är säkert bra, men jag tröttnar alltid efter någon timma för att combaten är pissdålig, diablo 3 har rolig combat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har aldrig spelat D1 och 2. Bara 3:an

Men är det bra story?

Inte värt att spela för storyn.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har aldrig spelat D1 och 2. Bara 3:an

Men är det bra story?

Vet inte vad storyn är 🙈 Vilket jag tycker spelet förklarar dåligt.

Medlem

kan man köra med sitt konto på pcn eller ? palla börja om.....

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

kan man köra med sitt konto på pcn eller ? palla börja om.....

Vet att de har diskuterat eventuell cross platform så vem vet.

Låter itne jättetroligt dock då man brukar använda sin ps-handle i alla spel.

Vi får se

Medlem
Skrivet av robbis:

Om du gillade det mörka från D1 och D2 kanske. Inte så likt D3 förrutom gameplay. Är ungefär lika stelt som D1 men det är ett fruktansvärt bra gratis spel.

Lika stelt som D1? Det stämmer ju inte. Gå och spela D2 eller tom Grim Dawn, så är båda mycket stelare än PoE

D3 har lite mer fluid animationer och fysik vilket är typ dom ända fördelarna det har mot PoE.

Inaktiv
Skrivet av Tarmböld:

D3 har lite mer fluid animationer och fysik vilket är typ dom ända fördelarna det har mot PoE.

Bättre och mer intuitivt skill-system, smidigare att byta specs om man vill testa någon annan meta, inte miljarder olika mats som man slaviskt måste spara för att allting behövs till något, mycket snyggare är andra fördelar jämfört med PoE.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Bättre och mer intuitivt skill-system, smidigare att byta specs om man vill testa någon annan meta, inte miljarder olika mats som man slaviskt måste spara för att allting behövs till något, mycket snyggare är andra fördelar jämfört med PoE.

Skill systemet i D3 var en av ett par faktorer till varför många var besvikna.
Du låser bara automatiskt upp vissa skills när du levlar, ser inte hur det är innovativt alls.
Visst du har Runes I D3, men PoE har liknande funktion med support gems där du kan combinera upp till 5 gems som förändrar skillen.
Då har jag inte ens nämnt PoEs massive talent träd, sub-klasser eller Unika föremål som är bra mycket bättre på att ge build diversity.
D3 är otroligt mycket mer shallow i jämnförelse. Men måste väl ge credd till D3, eftersom det är bra mycket mer beginner friendly.

Byta speccs utan konsekvenser tar bort charmen i att rulla en karaktär. Du har egentligen aldrig nån anledning att rulla en ny Barb i D3.
Det är en särskild belöning i PoE när man gör en egen karaktär och man lyckas få den endgame viable.

D3 snyggare vetefan, kanske på vissa fronter. Men PoE är snyggare på andra. Framförallt tycker jag den har en mer gritty setting i stil med D2.

Inaktiv
Skrivet av Tarmböld:

Skill systemet i D3 var en av ett par faktorer till varför många var besvikna.
Du låser bara automatiskt upp vissa skills när du levlar, ser inte hur det är innovativt alls.
Visst du har Runes I D3, men PoE har liknande funktion med support gems där du kan combinera upp till 5 gems som förändrar skillen.
Då har jag inte ens nämnt PoEs massive talent träd, sub-klasser eller Unika föremål som är bra mycket bättre på att ge build diversity.
D3 är otroligt mycket mer shallow i jämnförelse. Men måste väl ge credd till D3, eftersom det är bra mycket mer beginner friendly.

Byta speccs utan konsekvenser tar bort charmen i att rulla en karaktär. Du har egentligen aldrig nån anledning att rulla en ny Barb i D3.
Det är en särskild belöning i PoE när man gör en egen karaktär och man lyckas få den endgame viable.

D3 snyggare vetefan, kanske på vissa fronter. Men PoE är snyggare på andra. Framförallt tycker jag den har en mer gritty setting i stil med D2.

Jag skrev intuitivt.. inte innovativt.

Tycker D3 är det bättre spelet helt enkelt.
Vad gäller PoEs massiva talangträd så speccar alla "proffs" likadant ändå.
Det finns guider på exakt hur man ska specca och alla som är seriösa följer deras guider.
Visst... det finns oändligt mycket möjligheter att specca på men det finns bara ett väldigt fåtal sätt som är det absolut bästa. Förstår man inte det så lurar man sig själv bara

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Jag skrev intuitivt.. inte innovativt.

Tycker D3 är det bättre spelet helt enkelt.
Vad gäller PoEs massiva talangträd så speccar alla "proffs" likadant ändå.
Det finns guider på exakt hur man ska specca och alla som är seriösa följer deras guider.
Visst... det finns oändligt mycket möjligheter att specca på men det finns bara ett väldigt fåtal sätt som är det absolut bästa. Förstår man inte det så lurar man sig själv bara

Precis det här. Path of Exiles character development system är fruktansvärt rudimentärt när det kommer till vad man måste köra för att lyckas. Det slutar alltid med att de som faktiskt inte tröttnar på hur styltigt spelet är och hur taffligt itemization är med skills bundna till items etc, alltid kör samma passives etc oavsett vad för sorts karaktär de skapar, för det finns inte mycket att välja på där om du vill lyckas. Så variationen är en illusion.

Jag gillar dock inte D3 heller för det var en ren neddummning av D2. Fruktansvärt simplifierad character progression där all form av komplexitet raderats. Det är mer som Fortnite i ARPG världen.

Är man inte så brydd i always online funktioner som PoE och D3 har så finns det mycket bättre alternativ. Till exempel Grim Dawn som hade sin andra stora expansion här om veckan. Det finns en verklig storyline och ett komplext character progression system samt bra genomtänkt itemization. Multiplayer är dock peer to peer vilket vissa inte orkar med idag då allt skall vara serverat

Inaktiv
Skrivet av Aletheides:

Till exempel Grim Dawn

Kollade lite videos på Grim Dawn. Ser fan riktigt bra ut! Kommer nog köpa det i nästa vecka när jag är klar med att farma World Tier 5 i Division 2. Har helt för roligt i TD2 just nu för att ens spela något annat spel

Tack för tipset! Ser som sagt jävligt kul ut och Rhykkers video om spelet gjorde bara mig mer sugen!

1
Skriv svar