Valves egna VR-headset kommer i maj och heter Index

Robot
Valves egna VR-headset kommer i maj och heter Index

Detaljer kring produkten lyser dock med sin frånvaro.

#Index, #Valve, #Vive


Releasehästryttare

And it seems like the winner of this years most stupid gadget name DOSEN'T go to googles Stadia...

Medlem

Släpps i maj men inga specs :/

Spännande dock!

Medlem

Om detta är ett tidigt april-skämt kommer huvud att rulla...

Medlem
Medlem

Vi lever i en spännande tid!
Jag är stort VR fan med OR:DK1 och OR:CV1 som jag använder dagligen och har gjort sen DK1.. så jag gillar skarpt att det är så mycket på gång!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

eld
Medlem
Citat:

Valves Index tros istället spinna vidare på Lighthouse-systemet man introducerade med Vive, vilket alltså innebär externa enheter som spårar headset och kontroller. Eftersom releasen bara är ett par månader bort lär vi inom kort få ta del av mer information angående specifikationer som upplösning, FOV och spårteknik.

Knuckles använder lighthouse och på detta headset så kan vi se sensorer om man zoomar in, så garanterat lighthouse!

Medlem

Äntligen!
Hoppas att specifikationerna är aggressiva bara (utan att överdriva förstås)

Med tanke på Gabe Newells kommentarer om Nintendo så är sannolikheten stor att vi även får ett nytt Valve- spel i Maj.

Medlem

Har aldrig ens haft på mig en VR-hjälm än.
Skulle vara kul att skaffa en om nått år dock, när det känns som dom polerat upp allting ett snäpp eller två till och fler spel finns.

OM nästa Mech Warrior spel släpps med VR-stöd kommer jag nästan MÅSTA köpa en hjälm. Och en joystick! Fatta fett.

Medlem

Index?
Ett dåligt aprilskämt?
Har all personal med fantasi ersatts med ekonomer?

Undrar hur inspirationsrummet på Valve numera ser ut...

Medlem

Hoppas att det är Inside out tracking som fallback eller om man vill köra standalone. Lighthouse för bättre precision. Givet köp om så bara för knuckles, äntligen något som kommer bli en värd uppgradering från vive. (Ägare av DK1, DK2, Vive)

Här kan man se att det garanterat blir Lighthouse kompatibelt iaf + IPD(efter rättelse skrev FOV som en idiot innan) slider. Eventuellt en strömknapp eller bara en knapp för att starta SteamVR.
Om det är en strömknapp kan vi ju drömma om att det kanske är en trådlös variant för standalone med möjlighet att koppla i sladd.

Medlem

HL3 confirmed!

Medlem
Skrivet av Evilof:

Har aldrig ens haft på mig en VR-hjälm än.
Skulle vara kul att skaffa en om nått år dock, när det känns som dom polerat upp allting ett snäpp eller två till och fler spel finns.

OM nästa Mech Warrior spel släpps med VR-stöd kommer jag nästan MÅSTA köpa en hjälm. Och en joystick! Fatta fett.

Also on the agenda for Mechwarrior 5 is 4-player co-op, so you can fight alongside your buddies; Steam Workshop support, which’ll end up resulting in some insane mechs; and VR support.

Och jag håller med...Mechwarrior med VR kan bli sanslöst coolt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av N4kame0:

Hoppas att det är Inside out tracking som fallback eller om man vill köra standalone. Lighthouse för bättre precision. Givet köp om så bara för knuckles, äntligen något som kommer bli en värd uppgradering från vive. (Ägare av DK1, DK2, Vive)
https://i.redd.it/fq55vqwil5p21.png

Här kan man se att det garanterat blir Lighthouse kompatibelt iaf + FOV slider. Eventuellt en strömknapp eller bara en knapp för att starta SteamVR.
Om det är en strömknapp kan vi ju drömma om att det kanske är en trådlös variant för standalone med möjlighet att koppla i sladd.

Inte en FOV slider. Mest troligt en manuell IPD justerare. (IPD, avståndet mellan dina pupiller). Men jag säger som en användare skrev på ett annat forum.

1. Det måste komma med knuckles kontrollerna
2. Det måste vara bättre skärm+upplösning
3. Det måste vara nöjligt med standalone, eller bara standalone

Om inte så tror jag Oculus Quest kommer sälja mycket bättre. Är Vive ägare själv, så själv hoppas jag på en hyfsad uppgradering i själva HMD:n, att det INTE är standalone samt att det släpps med KNUCKLES. Spelar ingen roll om de bara släpper knuckles ihop med headsetet jag köper det ändå isåfall

Medlem

Hoppas verkligen den stödjer Vive Wireless Adaptern... eftersom dom kör samma system som HTC Vive

Medlem

F-n vad gött! Hoppas på Knuckles och Half-Life VR!

Skrivet av Hussmannus:

Om inte så tror jag Oculus Quest kommer sälja mycket bättre.

Oculus Quest kommer garanterat sälja bättre - eftersom det främst riktar sig till casual gamers, eller till de som nöjer sig med lite mindre. Valves riktar sig till de som vill ha det bästa (typ). Bättre grafik, högre FPS, bättre kontroller, bättre tracking, högre FOV.

Medlem

Vore guld om dom utannonserade HL3 i samma veva.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Hussmannus:

Inte en FOV slider. Mest troligt en manuell IPD justerare. (IPD, avståndet mellan dina pupiller). Men jag säger som en användare skrev på ett annat forum.

1. Det måste komma med knuckles kontrollerna
2. Det måste vara bättre skärm+upplösning
3. Det måste vara nöjligt med standalone, eller bara standalone

Om inte så tror jag Oculus Quest kommer sälja mycket bättre. Är Vive ägare själv, så själv hoppas jag på en hyfsad uppgradering i själva HMD:n, att det INTE är standalone samt att det släpps med KNUCKLES. Spelar ingen roll om de bara släpper knuckles ihop med headsetet jag köper det ändå isåfall

och lägga till
4. Eye tracking för Foveated rendering. Annars kommer inte 4k funka bra alls.
5. bättre system för att kunna fokusera nära och långt bort.
6. Kunna korrigera synfel i mjukvaran. (Drömma kan man ju)

Medlem

Sålänge Field of View är låg så har jag inget intresse.

Medlem
Skrivet av Hussmannus:

Inte en FOV slider. Mest troligt en manuell IPD justerare. (IPD, avståndet mellan dina pupiller). Men jag säger som en användare skrev på ett annat forum.

1. Det måste komma med knuckles kontrollerna
2. Det måste vara bättre skärm+upplösning
3. Det måste vara nöjligt med standalone, eller bara standalone

Om inte så tror jag Oculus Quest kommer sälja mycket bättre. Är Vive ägare själv, så själv hoppas jag på en hyfsad uppgradering i själva HMD:n, att det INTE är standalone samt att det släpps med KNUCKLES. Spelar ingen roll om de bara släpper knuckles ihop med headsetet jag köper det ändå isåfall

Självklart menar jag IPD slider XD Pinsamt.
Som dig så är det viktigt att det inte är standalone (Att det skulle vara standalone känns rätt orimligt med tanke på SteamVR) och släpps med Knuckles. Är så helnöjd med valves jobb med Steam VR att jag är hoppfull på vad de ska leverera.

Medlem

Kommer troligtvis inte ha råd med den men jag är ändå väldigt nyfiken, vill gärna se ett vettigt alternativ till en vettig prislapp, en vacker dag kommer jag uppgradera från min halvt värdelösa DK1.

Om vi tittar på hur framgångsrika Valves hårdvaruutbud har varit, förstår vi nog vartåt detta äventyr kommer barka.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Om vi tittar på hur framgångsrika Valves hårdvaruutbud har varit, förstår vi nog vartåt detta äventyr kommer barka.

Nu ska vi inte vara sådana...

@Hussmannus: Jo, bara lite ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar