SNABBT! Skriv dina 5 favoritspel genom tiderna! Skriv raskt, utan att egentligen tänka efter! (Det får bli "fel".)

Medlem

Broken Sword
Fallout
Baldurs Gate
Final Fantasy IV
Zelda - A Link to the past

Medlem

Halo 2
Heroes of Might and Magic III
Fable: The Lost Chapters
The Witcher 2 (ej lirat trean *skäms*)
Dust: an Elysian Tale

Medlem

Final Fantasy 7
Kingdom Hearts
WoW (de första två-tre åren)
Dungeon Keeper
Tekken 3

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Final Fantasy 7
Kingdom Hearts
WoW (de första två-tre åren)
Dungeon Keeper
Tekken 3

Glömde Gabriel Knight 3!!! Det ska vara innan wow

Medlem

Civilization 1
Warcraft 2
StarCraft
QuakeWorld
Mass Effect 2

Medlem

The Witcher 3
Baldurs Gate 2
Diablo 2
Heroes 3
Battlefield 2

Inaktiv

Svår fråga ändå men...
No One Lives Forever
The Witcher 3
Close Combat 5
Half-Life (samt Opposing Forces)
Zelda 3 - A Link to the past

Rune
Max Payne
Gta Vice City
AssCreed 1
Battlefield 3


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Arma 3
battlefield
witcher3
divinity original sin 1
stalker

Medlem

I ingen direkt ordning, spel samt plattform:

Dark Age of Camelot (PC)
Lords of Chaos (ZX Spectrum)
UFO: Enemy Unknown (Amiga)
Wing Commander 2 (PC)
Birth of the Federation (PC)


signatur

I drank what?

Medlem

Mass Effect 3
Dark Souls 3
The Witcher 3
Final Fantasy X
World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Måste nämna Bayonetta också!

Medlem

Half Life
Portal
The witcher 3
The Legend of Zelda Breath of the Wild
Earthbound

Medlem

Wow vanilla
Overwatch
Red alert 2
Last of us
Resident Evil 2

Edit:
Efter 20 mins övervägande vill jag lägga till...
Heroes 3
Diablo 2 exp
Sim city 2000
Full Throttle
FF7

Men jag vill inte ta bort nått. Så de blev top 10

Medlem

Zelda Majoras Mask
Nier Automata
Witcher 3
Yakuza 0
F-Zero GX

Medlem

Mass effect 1
Battlefield 2
Titanfall 2
Zelda:twilight princess
Red dead redemption 2


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

The Last of Us
Metro 2033
Grand Theft Auto III
Witcher 2
Red Dead Redemption 2

Medlem

Half life 1-2
Cs 1.6
Wow före tbc
Starcraft
Quake

Medlem

Heroes of might & magic 3( Bästa i serien och håller fortfarande, förmodligen det spel jag lagt mest tid på förutom WoW.)

Path of Exile. (Diablo 2 är väl mer nostagiskt och har bättre story. Men PoE har jag redan spelat 3x mer och lär fortsätta pga allt content)

Company of Heroes. (finns dock andra RTS spel som måste nämnas. Warcraft 3, Age of empires 2, Supreme Commander och Men of war: Assault squad.)

Baldurs Gate 2. (Nog den bästa single player story upplevelse jag haft som tonåring.)

Half-life (mindblowing när det kom. Men måste också nämn Deus Ex, Bioshock, Quake, Unreal Tournament och Hexen)

Måste också ge lite credd till Operation Flashpoint, Arma 2, Jedi knight Academy och X-com (orginalet)

Frilansare
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skriv en till då! Så får vi se vad du har för favoriter idag.

Känner igen mig där. Jag går lite fram och tillbaka ibland vilket mitt favorit Mario-spel är. Ibland är det 64, vissa dagar Super Mario 3, och andra gånger Super Mario World.

Tänkte ju mer att det skulle bli en sån där jobbig grej som man inte kan ta tillbaka, men sure!
Shit vad många gamla pärlor som dök upp i listorna här. NOLF, liksom!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Så svårt! Varje gång jag läser om min lista vill jag byta ut något.

Verkligen!
Jag medvetet undvek att läsa andras innan jag skrev.
Det jag först tänkte på var Heroes 3, kommer vara där oavsett, tidlös odödliga klassiker man kan spela för evigt. Men annars fanns det många spel man istället likväl kunna välja. Super Mario 3. Doom 2, Grim Fandango, Half Life 1-2, Rocket League, System Shock 2, Quake 3, Deus Ex, C&C Generals Zero Hour, Starcraft Broodwar, Mega Man 2, Gta Vice City, Baldur's Gate 2, Fallout 1-2, Planescape Torment, Super Metroid, Trackmania, Carmageddon 2, Battlefield 1942, 2, BC2, Elderscrolls Daggerfall, Morrowind, Ultima 3-7, Operation Flashpoint, Minecraft, Tetris...

Medlem
  • Den Längsta Resan

  • Fallout 2

  • Morrowind

  • Final Fantasy 9

  • The Sims

Det var spontant vad som dök upp i huvudet, i den ordningen.
Den Längsta Resan är en väldigt viktig del av min uppväxt som jag ständigt drar inspiration från. Mamma och jag har spelat genom det tillsammans flertal gånger och vi pratar än idag om spelet.

Fallout 2 vet jag faktiskt inte riktigt varför det poppade upp i huvudet på mig. Jag spenderade väl en del tid med det, och det är absolut ett av mina favoritspel, men jag hade nog inte sagt Top-5.

Morrowind är åter igen en barndomsupplevelse för mig tillsammans med en av mina bästa vänner. Vi spenderade så vansinnigt mycket tid i det spelet, moddade (och ominstallerade) flertal gånger. Helt ärligt talat minns jag inte riktigt vad vi gjorde egentligen, men jag minns att det var ett samtalsämne vi båda älskade.

Final Fantasy 9 var mitt första Final Fantasy som jag fick låna av en vän och det hade jag nog sagt är minst lika viktigt som Längsta Resan för mig och är än idag mitt favorit Final Fantasy. Mycket inspiration som dras där ifrån! Var gång jag hör en liten not från en låt ur det spelet blir jag nästan tårögd, älskar det verkligen.

The Sims var ytterligare ett spel jag och mamma spenderade mycket tid tillsammans i. Jag älskade att titta på när hon byggde hus lika mycket som hon gillade att se på när jag skötte mina karaktärer. Vi använde oss mycket av fusk i och för sig, men det var precis lika roligt ändå. Jag minns när jag fick ett expansionspaket (hot date tror jag) och ingen av oss tyckte om det, och valde att spela utan det eftersom det förra fuskkommandot för att få pengar hade ändrats så jag kunde inte längre använda den koden så det blev omedelbart inte lika roligt (man var liten trots allt!).

(Två andra jag sådär spontant vill nämna är Red Alert och Little Big Adventure 2, två spel som min mamma introducerade mig till också. ^^)

Sen finns det givetvis mycket, mycket fler spel, och några i den listan bör inte vara i top 5 överhuvudtaget men så blev listan!
Verkar som alla spelen är barndomsminnen. Hm. (Men jag vill bara notera nu på grund av det, jag spelar just nu genom Breath of the Wild och det är utan tvekan ett av de häftigaste spelupplevelserna på flera år!)

Medlem

Space Quest 3
Zelda - A Link to the Past
Quake
Day of the Tentacle
Final Fantasy VI

Medlem

*Super Mario World
*Super Mario Galaxy (ettan)
*Warcraft 3 (inkl mod kartorna)
*Resident Evil 4
Och från Square.... Final Fantasy....... gah! SEX? NEJ 5! Nej tactics!? Eller chrono trigger. Bäst DÅ var FF6, men nu Chrono Trigger. Så....tja,
*Chrono Trigger.

Misstänker att vissa av dessa åldrats mer än jag vill erkänna. Det är ett visst mått av förlåtande av ålderskrämpor inbakat.

Medlem

Little big adventure 2
Grim fandango
Darksouls
Bloodbourne
Red dead redemption 2

Medlem

1. Dune 2
2. Zelda 3: A Link to the Past
3. The secret of Monkey Island 1&2 (kunde inte bestämma mig!)
4. Civilization
5. Journey

Honorable mentions:

Little big adventure 1&2
Max Payne
Chrono Trigger
FTL
Half-Life 2
Day of the Tentacle

Medlem

Kingdom Hearts
Devil may cry
Dead space
Dark souls
Uncharted

Ingen speciell ordning men ett gäng spel man minns som jävligt bra.


signatur

Rawr

Frilansare

Alltså, hur kunde jag INTE ha med Fallout?

Medlem

Mario 64
Final fantasy 7
Zelda Ocarina of time
Diablo 2
Counter-strike

KoP
Medlem

Ports of Call
The Settlers
Last Ninja 2
Jaguar XJ220
Turrican 2

Moderator | Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

Alltså, hur kunde jag INTE ha med Fallout?

SKRIV EN TILL, HURRY!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar