CS:GO Starseries i-League Season 7 30/3 - 7/4

Skribent
CS:GO Starseries i-League Season 7 30/3 - 7/4

Update 6/4:
fnatic är klar för final efter en rafflande semifinal mot NRG!

Final 7/4 klockan 10.00
fnatic - NaVi bo5

Länkar till mathcerna:
A-streamen: https://www.twitch.tv/starladder_cs_en
B-strteamen: https://www.twitch.tv/starladder_cs_en2

Då var det dags för ny turnering, men vad är egentligen Starseries i-League? Det är en turnering som har 13 inbjudna lag och 3 inkvalade lag. Formatet som spelas är swiss-systemet, som enkelt betyder att man går till slutspel om man vinner 3 matcher och åker ur om man förlorar tre matcher. Alla matcher spelas bo3. Lagen matchas hela tiden mot lag som har samma antal vunna och förlorade, d.v.s. om man vinner första matchen så kommer man möta ett annat lag som vann första matchen o.s.v. Samma system som användes i majoren senast. Prispotten är stor, 500 000 $ varav 250 000 $ går till vinnaren.

Tyvärr är det en turnering som går i Shanghai och matchtiderna lämnar en del att önska, matchstart första dagen är 04.00... Två matcher kommer spelas samtidigt och om jag förstått rätt så kommer alla matcher sändas på en A och B stream. För att ytterligare anmärka på tiderna så har man tagit beslutet att ha matchstarterna olika tider på olika dagar, vilket jag verkligen inte förstår meningen med. A och O för att få en lättföljd turnering är ju att börja samma tid varje dag, är det sedan många matcher så får man ju ha längre sändningar dessa dagar. Med det sagt, varför ska du egentligen kika lite på den här turneringen?

1. Astralis är inte med.

En turnering utan Astralis är helt ärligt en mer intressant turnering, om Astralis är med så handlar allt om vem som eventuellt ska kunna vinna över de oövervinneliga danskarna. Astralis fick garanterat en inbjudan som de tackade nej till, men 13 lag accepterade inbjudan och de är:
Inbjudna:
BIG, ENCE, FaZe, MiBR, NRG, NaVi, NiP, North, Renegades, TYLOO, ViCi, Vitality, fnatic.
via kval:
Panda, Spirit, paIN

2. Svenskderby direkt i första omgången!

På lördag, lagom till frukost, kl 10.00 (kör turneringen med rullande schema så kan matchen starta tidigare) så inleder svensklagen turneringen med att mötas i en bo3. Ett NiP med en stand in mot ett fnatic i en formsvacka, det var länge sedan ett möte mellan dessa lag var så ovisst som det är i nuläget. Det är dessutom inte särskilt ofta som de här lagen går upp i en bo3. Faktum är att senast det hände (enligt HLTV.org) var 21 april 2018 i Dreamhack Masters Marseille, en match som fnatic vann med 2-1.

3. Håller favoriterna för trycket?
ENCE gjorde grymt bra ifrån sig i majoren och även i förra veckans turnering i brasillien, kan de hålla uppe tempot även här så är de en kandidat till att vinna hela turneringen och det skulle bli första gången ett helfinskt lag vinner en stor turnering i CS:GO. Första gången jag benämner ENCE som en favorit i en turnering men de har helt klart visat att de har klass för det, men det är annorlunda att spela som favorit än underdog.

NaVi har två av turneringens bästa spelare i sin femma, S1mple och Electronic, och kan även flamie visa upp liknande spel som i majoren så kan NaVi mycket väl gå långt. Senaste officiella matchen var dock den rafflande majorsemifinalen mot ENCE och vad NaVi har gjort sedan dess vet jag inte riktigt, kanske har de sneglat på Astralis taktik att spela färre turneringar och träna mer? På förhand så känns i alla fall NaVi som vanligt riktigt intressanta.

4. Upp till bevis för de gamla storlagen

FaZe är nere i en djup svacka gentemot var de själva vill vara. Frågorna hopar sig i laget efter att Karrigan fått lämna, vem ska egentligen vara IGL? Är lösningen med AdreN temporär eller permanent? Bevisligen behöver något förändras, 1-4 i matcher i turneringen i Brasilien förra veckan.

fnatic faller djupare och djupare ner i sin svacka, en uppryckning krävs och en bra turnering nu skulle ge laget lite andrum och upprättelse samt visa att fnatic minsann fortfarande är att räkna med. Eftersom första matchen är ett derby så måste det vara fullständigt omöjligt för fnatic att INTE vara supertaggad inför matchen, för att visa att de fortfarande är det bästa svenska CS:GO laget (trots att rankingen visar annorlunda).

MiBR åkte på 5 raka förluster förra helgen (vs ENCE; FaZe, Astralis, Liquid och NiP) i turneringen i deras hemland Brasilien. Det var verkligen inte vad MiBR hade förväntat sig och frågan är om det var en tillfällig miss eller om laget är i neråtgående spiral? Upp till bevis nu för MiBR.

NiP ser ut lite som NiP har gjort senaste åren, det går upp och det går ner. Oerhört svårt att säga om NiP kommer flippa eller floppa. Sett till tidigare resultat är jag dock försiktigt positiv. Nu när draken är tillbaka i laget så hänger mycket på om han har en bra eller dålig dag. Draken spelar oerhört aggressivt och är en fantastisk tillgång när han har en bra dag och en rejäl belastning när han har en dålig dag.

5. Dagsländor eller här för att stanna?

BIG åkte ut med buller och bång under majorens första vecka, har knappt spelat sedan dess och när de spelat så har storspel av XANTARES krävts för att vinna. Laget som en gång i tiden var riktigt hypeade måste under 2019 visa att det inte var en engångshändelse att de en gång i tiden tog en topp 8 plats i en major. Har de ett ess i rockärmen inför den här turneringen eller blir det tidigt uttåg igen för BIG?

North är nog det laget jag har svårast att säga något om. Först missar de två chanser att ta sig till majoren (de var favoriter i båda kvalturneringarna), blandar och ger under ett par månader sedan slår de till och vinner en kvalturnering för att ta sig till ECS säsong 7 finalerna. Spontant känns North alltid som ett hypeat lag men når sällan upp till hypen, blir det annorlunda nu?

NRG var rejält hypade inför andra veckan av majorslutspelet, t.o.m. tippade att enkelt gå vidare till slutspel och ännu länge. Nu vet vi att NRG förlorade tre raka och åkte ur betydligt tidigare än vad alla trodde. Sedan dess har inte resultaten imponerat och det är upp till bevis om NRG ska bli något att räkna med eller ytterligare en "dagslända" som gör en bra turnering och sedan faller bort från toppscenen.

Renegades knep oväntat en Legendplats (komma topp 8 i majoren) och dessutom ganska övertygande med vinster mot flera respekterade lag (FaZe, ENCE, NiP) och var faktiskt det enda laget i majoren att vinna en karta mot Astralis. Faktum är att Renegades inte spelat någon officiell tävlingsmatch sedan dess så det är svårt att veta hur dagsformen är.

Vitality föll på målsnöret till majorens slutspel och föll igen på målsnöret när det gällde att kvala in till slutspelet av ECS säsong 7. Kan det franska hypeade laget få till spelet och gå långt eller blir det spelarbyten igen inom snar framtid?

6. Kinesisk CS på frammarsch?

TYLOO, ViCi, Panda är kinesiska lag allihopa. Det är ovanligt med två kinesiska lag i samma turnering och tre stycken i en turnering med så mycket prispengar vet jag inte om det varit förut. Kan det vara ett tecken på att kinesiskt CS är på frammarsch eller är det så att de kinesiska lagen blivit inbjudna för att få in pengar och tittare från Kina? TYLOO är hyfsat kända för europeiska scenen och ViCi tog ju ett par vinster i senaste majoren (bl.a. mot fnatic). Generellt för de kinesiska lagen är att de har en väldigt aggressiv spelstil som ibland kan överraska de mer etablerade europeiska lagen eftersom kineserna inte spelar "som man ska". Om ovanstående även passar in på Panda vet jag inte då jag inte sett en enda match med dem. Det blir intressant att se vad kineserna kan åstadkomma under den här turneringen, personligen så tror jag tror inte på så stora framgångar men jag har ju haft fel förut.

7. Kan någon outsider överraska?

Spirit och paIN. Spirit bytte två spelare för tre veckor sedan och jag är tveksam till det här laget som just nu känns som ett mixlag. Kanske har jag fel och de här grabbarna kan spela ihop sig till en riktig femma, hur som helst så är det i så fall nu upp till bevis inför hemmapubliken i Ryssland. paIN är ett brasilianskt lag som jag helt ärligt talat inte vet något om så jag väljer att inte säga något annat än att man aldrig på förhand ska räkna bort ett brasilianskt lag.

8.PPP-faktor (profiler, prispengar, prestige)
Skala 1-5.

Profiler: 4
Prispengar: 4
Prestige: 2

Kommentar:
Turneringen må sakna de allra bästa lagen såsom Astralis och Liquid och även sakna sådana profiler som t.ex. KennyS och såklart även de spektakulära spelarna i just Astralis och Liquid. I lagen som är med dock så återfinns många fantastiska spelare som t.ex. S1mple i NaVi, NiKo i FaZe och coldzera i MiBR och flera unga talanger som t.ex. zywoo i VItality, brollan i fnatic och sergej i ENCE som alla spås en lysande framtid. För att ytterligare prata om profiler så är det ett starkt castingteam som ska guida oss genom turneringen även om några av de tyngsta namnen saknas. Prispotten är stor, 500 000 $ närmare bestämt. Prestigen i turneringen är väl inget att hänga i granen egentligen men eftersom alla matcher är bo3 och finalen bo5 så finns det inga undanflykter för lagen utan det här är en viktig värdemätare för kommande turneringar.

TL:DR

bo3 swiss, bo5 final
Astralis som vinner allt är inte med, så turneringen känns väldigt öppen och intressant.
Kommer ENCE hålla för trycket som favoriter i en turnering?
Upp till bevis för FaZe och MiBR. Förväntade världslag som spelat under sin förmåga på senaste.
Svenskderby på lördag 30/3 kl 10.00. Nip - fnatic (kör turneringen med rullande schema så kan matchen starta tidigare).
Unga supertalanger är med, t.ex. zywoo, brollan och sergej.
Flera av världens bästa spelare är med, t.ex, S1mple, NiKo, och coldzera.

Skribent

Jag är lite fräck och bumpar min egen tråd för att påminna om att det är svenskmöte imorgon lagom till frukost kl 10.00.

Nip - fnatic bo3

Medlem

Har svårt att se hur sverige fortfarande kan ha två lag, dags att slå ihop och få ett som faktiskt kan spela bra.

Skribent
Skrivet av superlim:

Har svårt att se hur sverige fortfarande kan ha två lag, dags att slå ihop och få ett som faktiskt kan spela bra.

Jag säger inte att du har fel, men att lagen slås ihop kommer aldrig hända. Båda lagen är backade av stora organisationer och dessa kommer inte acceptera att det blir ett A-lag och ett B-lag, vilken organisation ska få A_laget som spelar in alla pengar? För att göra en halvkass fotbollsjämförelse så är det som att Malmö och AIK skulle slås ihop för att få ett bättre lag för att kunna utmana övriga europeiska lag.

Skribent

En timmes förseningar i turneringen men nu ser det ut som det är dags för NiP -fnatic om 10-20 minuter, beroende på hur lång tid setupen mellan matcherna tar.

Inaktiv

Lite missvisande, måste jag säga. Trodde det gällde Counter-Strike 1.6 först, innan jag kikade i adressfältet, där det står "csgo" Såg nu att det även stod i titeln; "CS:GO". Hade kikat om det gällde det första Counter-Strike och inte det senaste.

Medlem

Tack för tipset.
Väldigt underhållande matcher.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Lite missvisande, måste jag säga. Trodde det gällde Counter-Strike 1.6 först, innan jag kikade i adressfältet, där det står "csgo" Såg nu att det även stod i titeln; "CS:GO". Hade kikat om det gällde det första Counter-Strike och inte det senaste.

Dags att sluta leva i en bubbla och gå vidare.

Inaktiv
Skrivet av Mathiaaas:

Dags att sluta leva i en bubbla och gå vidare.

Vissa föredrar originalet. Men detta är off topic, så nu slutar jag.

Skribent

Grattis till er som såg NiP - fnatic. Inte världens bästa CS (framförallt så måste båda lagen jobba på sina T-sidor) men riktigt spännande match. För min egen del så var tyvärr matchen så mycket försenad att jag inte kunde se den live utan fick se tredje kartan i efterhand. Börjar bli riktigt irriterad på att man inte kan lita på spelschemat, utan måste hålla koll för att ibland kör arrangörerna rullande schema och startar matcherna tidigare och ibland är det tekniska problem som försenar hela eventet en till två timmar.

Fnatic tog sig till 1-0 poolen med 14-16, 19-16, 16-14 och NiP halkade ner i 0-1 poolen.

Morgondagens matcher:
NiP - North 08.00
NRG - fnatic 14.00

OBS: Vet ej hur sommartiden som inträffar inatt påverkar matchtiderna

edit:
Matchschema
https://www.hltv.org/matches?event=4240

Skribent
Skrivet av anon_276063:

Lite missvisande, måste jag säga. Trodde det gällde Counter-Strike 1.6 först, innan jag kikade i adressfältet, där det står "csgo" Såg nu att det även stod i titeln; "CS:GO". Hade kikat om det gällde det första Counter-Strike och inte det senaste.

Faktiskt riktigt kul o se matcher i CS:GO, du borde prova någon gång. Såg du den där matchen för ett gäng år sedan där gamla NiP med Heaton och grabbarna mötte nya NiP med Get RiGhT o.s.v.? De skulle väl spela både 1.6 och CS:GO men blev DDos-attack på servern så det blev bara 1.6.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag säger inte att du har fel, men att lagen slås ihop kommer aldrig hända. Båda lagen är backade av stora organisationer och dessa kommer inte acceptera att det blir ett A-lag och ett B-lag, vilken organisation ska få A_laget som spelar in alla pengar? För att göra en halvkass fotbollsjämförelse så är det som att Malmö och AIK skulle slås ihop för att få ett bättre lag för att kunna utmana övriga europeiska lag.

Jag menade att de två femmorna ska slås ihop till ett bra lag, inte själva organisationerna
Att ett par spelare byter lag när deras kontrakt går ut är inte så otroligt.

Såg man nivån på matchen i morse så inser man ju att något måste göras, var stundtals nästan pinsamt

Medlem

Men vafan, vem lägger en turnering/tävling klockan 10 på en lördagmorgon... då ligger man ju och snoozar för fullt, alternativt går man ut för att göra något av dagen. Hade velat se matcherna egentligen men istället kör de någon astöntig fifa turnering på kvällstid på TV. Satt de i USA och spela eller vad?

Medlem

Shadee skrev ju en alldeles ypperlig guide som i början nämner att just denna turnering går i Shanghai. Det är tyvärr bara att gilla läget, åtminstone till dess att flatearthers får makten

Skribent
Skrivet av superlim:

Jag menade att de två femmorna ska slås ihop till ett bra lag, inte själva organisationerna
Att ett par spelare byter lag när deras kontrakt går ut är inte så otroligt.

Såg man nivån på matchen i morse så inser man ju att något måste göras, var stundtals nästan pinsamt

Sant, fast det krävs nog att en av organisationerna drar ner på sin satsning lite för att det skulle hända men, med det sagt så skulle det vara oerhört spännande att se twist, brollan, rez och Lekr0 tillsammans plus någon mer som jag inte vet vem det skulle vara (olofmeister?).

Annars så tror jag det finns material för att ha två svenska lag i toppscenen, vet inte exakt vad som ska till men vi har ju haft både Epsilon och Red Reserve som fått upp unga spelare som gått in i fnatic och NiP. Dessutom så har vi ju nu Elitserien som jag inte har koll på men där borde det ju finnas nya talanger som kan ges en chans när det gamla gardet väljer att lägga musen på hyllan.

Skribent
Skrivet av Korken:

Men vafan, vem lägger en turnering/tävling klockan 10 på en lördagmorgon... då ligger man ju och snoozar för fullt, alternativt går man ut för att göra något av dagen. Hade velat se matcherna egentligen men istället kör de någon astöntig fifa turnering på kvällstid på TV. Satt de i USA och spela eller vad?

Turneringen går i Shanghai. fnatic spelar ca 14.00 idag om du vill se ett svensklag. Schemat verkar följas bättre idag än igår då det var nästan två timmar försenat.

Skribent

Har lite tunt med tillgång till dator för tillfället och även om det finns mycket att skriva om gruppspelet så får det bli vid ett senare tillfälle eftersom det är för omständligt att skriva långa inlägg från mobilen. Kontenetan av inlägget är att påminna om att slutspelet startar imorn, med både NiP och fnatic kvar samt ett spännande returmöte från majoren mellan NaVi - ENCE.

Kvartsfinaler bo3:
06.00: NRG - Vitality 2-0 (25-23. 16-11)
09.00: fnatic - North 2-1 (16-6, 10-16, 16-1)
12.00: Renegades - NiP 2-0 (16-11, 16-5)
Lördag 06.00 NaVi - ENCE 2-1 (11-16, 16-12, 16-11)

Eftersom jag knappt sett några matcher och det varit förseningar i princip varje dag så vet jag fortfarande inte om arrangörerna kör med rullande schema eller inte.

Skribent

Helt oväntat så är det stora förseningar i schemat, utan att det varit några tekniska problem. Ärligt talat så är nästan varje event ett fiasko i det här anseendet gällande CS:GO. Tänk er vilken annan sport som helst och att det inte gick att lita på starttiden. Bedrövligt.

Nåväl, det ser ut som fnatics semifinal mot NRG kommer gå igång någon gång runt 14.10-14.30. NaVi - Renegades är i början av avgörande kartan på sin match sen är det uppehåll till nästa match, utrustning som ska kopplas in och lag ska presenteras o.s.v.

Skribent

Efter två extremt spännande och välspelade kartor så är fnatic klar för final i turneringen som inofficiellt korar världens just nu tredje bästa lag, samt ger den nätta summan av 250 000 $ till klubbkassan.

Det blev minst sagt spännande med övertid på båda kartorna (19-17 och 19-16) och en hel del svettiga rundor mitt i matchen. Massor med highlights och jag rekommenderar att lägga ett par minuter på att titta igenom dessa på: HLTV. De tre (enligt mig) svettigaste lägger jag in här nedanför:

Finalen är fnatic - NaVi och spelas bäst av 5 med start imorgon klockan 10.00

Medlem

Riktigt kul att se Fnatics match

Jag har ett par allmänna frågor:

  • Det verkar som om T oftast försöker ta B på Overpass. Är det lättare att ta B än A? Är det därför CT ofta verkar försvara B med 3 och A med 2?

  • Hur funkar det med map picks? Som jag har förstått det så får varje lag välja varsin bana/karta, och dessa två spelas först. Stämmer detta? Hur bestäms i så fall tredje banan?

Skribent
Skrivet av krabbstek:

Riktigt kul att se Fnatics match

Jag har ett par allmänna frågor:

  • Det verkar som om T oftast försöker ta B på Overpass. Är det lättare att ta B än A? Är det därför CT ofta verkar försvara B med 3 och A med 2?

  • Hur funkar det med map picks? Som jag har förstått det så får varje lag välja varsin bana/karta, och dessa två spelas först. Stämmer detta? Hur bestäms i så fall tredje banan?

Bra frågor!

Se bild nedan för vad saker och ting på Overpass kallas, det finns inga officiella callouts utan varianter inom lag och land finns men för sakens skull så lägger jag in en bild som jag hittade (även om jag inte håller med om alla call outs och tycker vissa saknas). På så sätt så blir det lättare att förklara.

Första frågan är lite svårare än den andra så vi börjar med den. Tiden det tar för CT att komma ner till Pillar/Toxic på B och försvara är ungefär lika lång tid som det tar för T att komma fram till utgången av Monster (gången mellan Tracks och Canal), beroende på var man spawnar. Det blir då viktigt att gå ner med fler (3 st) och snabbt trycka tillbaka T för att behålla den initiala kontrollen av B. Ofta så kastas det många molotovs och smokes direkt i början för att stänga vägar T kan komma fram på B. Lyckas man då trycka tillbaka T eller inser att det inte är några T närvarande så kan man snabbt rotera upp en gubbe mot A.

För att försvara A så kan man antingen gå aggressivt i Restrooms och Birthday (eller ända upp till fountain/playground om man är riktigt fräck) alternativt helt sonika stå kvar i spawn och hålla mot upper park (long) och restrooms. Rent krasst så om T drar en snabb runda så är B svårare att försvara eftersom du kommer inte hinna komma i position på samma sätt som du kan göra mot A. Det finns inte heller lika många varianter på försvaret som du kan ha vid A, så det är viktigare att ha flera vid B som kan trejda. B är dessutom en svårare site att ta tillbaka än A, om du skulle tappa den.

Mycket i CS avgörs av vilka delar av kartan du kontrollerar. För att fortsätta på Overpass så om du som CT kan ta över Tracks vid B eller Fountain/Playground vid A så är mycket av rundan vunnen. Såg du rundan idag när brollan kom långt fram i Playground? Det var ju i princip kört för NRG redan när han kom dit och dödade en och höll kvar.

Andra frågan är svaret att det beror på turnering. I den här turneringen så kör de den vanligaste varianten och den går till såhär:
1. Lag 1 bannar en karta.
2. Lag 2 bannar en karta.
3. Lag 1 väljer en karta.
4. Lag 2 väljer en karta.
5. Lag 1 bannar en karta.
6. Lag 2 bannar en karta
7. Kartan som blir kvar spelas.

Kolla på den här HLTV-länken så ser du hur det gick till när kartorna fnatic - NRG valdes.

1. fnatic removed Train
2. NRG removed Mirage
3. fnatic picked Cache
4. NRG picked Overpass
5. fnatic removed Nuke
6. NRG removed Inferno
7. Dust2 was left over

Sedan när kartorna ska spelas så är det i den här turneringen knivrunda, men mer normalt är att den som inte valde kartan väljer sida (och man kör knivrunda på den eventuella tredje kartan). T.ex. om lag 1 väljer Overpass så väljer lag 2 om dem vill börja som T eller CT. Precis som i fotboll vid slantsinglingen så får ju ena laget välja om de vill börja med bollen eller inte och andra laget väljer sida.

Imorgon när det är bo5 så tror jag det kommer vara så att varsitt lag bannar en karta sen spelas övriga, och eftersom det är knivrunda som väljer sida så det enda som spelar roll vilken ordning man spelar kartorna. Om man vet att motståndaren väljer sida så kan valen se helt annorlunda ut jämfört med nu när det är lite slumpmässigt om man får börja som CT eller inte. Framförallt Nuke, Overpass och Inferno är kartor alla lag alltid vill börja som CT så det är alltid bra om man "tvingar" motståndaren att välja någon av dessa kartor.

Hoppas det gav lite klarhet, fråga på bara om det är något mer du (eller någon annan för den delen) undrar över.

Medlem

@Shadee: Sjukt bra svar, tack! Minns du ungefär vilken runda det var när brollan tog Playground? Hade varit kul att se med detta i åtanke

Skribent
Skrivet av krabbstek:

@Shadee: Sjukt bra svar, tack! Minns du ungefär vilken runda det var när brollan tog Playground? Hade varit kul att se med detta i åtanke

Varsegod!
Runda 20-någonting kommer jag ihåg att det var och med hjälp av en highlights-vod på Youtube så hittar jag att det var runda 21. Du kan säkert hitta hela matchen någonstans och se hela rundan.

https://youtu.be/vXIfCJnIu94?t=340

Klippet hoppar litegrann men kollar du på klockan så ser du att han håller NRG upptagen i mer än en minut genom att vara en "pain in the ass" där i Playground, med lite support från Krimz - men det är en extremt stark position att ha som CT. Med det sagt så om man går aggressivt sådär varje runda så kommer man i det långa loppet förstöra för sitt lag eftersom motståndarna lär sig din spelstil och kommer hitta sätt att eliminera dig och spela vidare 5v4. Det är en kalkylerad risk man får ta i samråd med sin IGL (in Game Leader) helt enkelt.

Skribent

Jaha, då drar vi igång den här maratonmatchen då. Det negativa med att spela bo5 är ju att matcherna blir extremt långa om de går hela vägen. Räkna med 5-6 h om det blir 5 kartor, själva speltiden är ju kortare men det är riktigt segt mellan kartorna i den här turneringen.

Publiken verkar hålla på NaVi, vilket är förståeligt med tanke på att NaVi har superstjärnan S1mple i laget.

De fem kartorna som spelas är:
1. Mirage
2. Dust 2
3. Inferno
4. Nuke
5. Overpass

Stream

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Vissa föredrar originalet. Men detta är off topic, så nu slutar jag.

WTF? 1.6 har varit död i nästan 10 år och detta är första gången på 4 år jag läser någon ens uttrycka sig något om det Som tidigare sa; the future is now, old man.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Inaktiv
Skrivet av kLIMAX_:

WTF? 1.6 har varit död i nästan 10 år och detta är första gången på 4 år jag läser någon ens uttrycka sig något om det Som tidigare sa; the future is now, old man.

"1.6 har varit död i nästan 10 år". Ta reda på fakta innan du ens uttrycker dig. Bara för att spelet har varit dött för dig under nästan 10 år, så betyder det inte att andra går i samma skor som dig.

"the future is now". Säg det till de tusentals personer som spelar Counter-Strike 1.6 medan du läser det här inlägget.

"old man". Det är inte snällt att kalla ännu unga personer för gamlingar, bara för att de föredrar spel som har en föråldrad grafik. Jag finner grafiken charmig (min kärlek för Half-Life lever än) och på en del aspekter är originalet mycket bättre än vad Counter-Strike: Global Offensive är.

Skrivet av Mathiaaas:

Dags att sluta leva i en bubbla och gå vidare.

Jag är inte ensammen om att föredra Counter-Strike 1.6.

1
Skriv svar