The Elder Scrolls Blades

Medlem
The Elder Scrolls Blades

Så var det dags. Bethesda har nu släppt Early Access till de som registrerade sig för deras hett(?) efterlängtade mobila variant av Elder Scrolls serien.

Som ett stort fan av deras oftast episka äventyr, så såg jag såklart fram emot att kunna ta fram mobilen och äventyra lite spontant vart jag än befann mig. Det sket sig ju...

Det Bethesda presenterar här är inget mer annorlunda än 653811 st andra gems-to-buy-chests-for-better-loot-korridor-ej-öppen-spelvärld-bitsize-nivåer-rpg som finns i dagens Appbutiker. Snopet. Trist. Rent ut sagt förjävligt.

När Todd står på scenen och säger att det är, ej citerat, "a full Elder Scrolls experience" i mobilen, så fick ju iallafall min baguette tokryck i tyget. Kunde det vara sant? Elder Scrolls i min telefon?? Jag borde ha vetat bättre...

Det ÄR early access. Det ÄR ett mobilspel. Det ÄR ett generisk gå längst korridor hacka monster RPG. Det kommer troligen vara free to play/pay (beroende på hur man ser det). Det ÄR ett rätt snyggt spel för mobil. Det ÄR bra musik i spelet.

Det är INTE Skyrim/Oblivion/Morrowwind i mobilen (andra utecklare har lyckats bättre redan med detta). Det är INTE ett fult spel, det ser bra ut. Det finns INTE röster till NPCs.

Det kunde ha blivit så bra...why Todd, why?!?

Berätta gärna nedan om ni testat. Vad tycker du/ni? Detta är min första tråd här på fz.se, så take it easy on me Och nej, jag är INTE en 12-åring med en överdimensionerad iPhone i handen

Ha en bra dag. /J

Moderator | Testpilot

@Hussmannus: Bra du skrev detta! Tyckte jag läste någonstans att man skulle få ett mejl om att man kommit in. Men då jag inte fick något så antog jag bara att jag för ovanlighetens skull (Kommer oftast med i alla tester) inte fick någon tillgång till spelet.

Low and behold, när jag går in i butiken så kan jag tanka ned spelet. Lets go!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag hade prenumererat till betan via Google Play Store, och den avtäcktes igår!

Observera dock att nedladdningen av betan inte är synonymt med att du får spela, du kommer få gå igenom tutorialen och sen så står det att du får vänta på en notifikation (står inte email-notifikation utan enbart notifikation) på att få spela

Moderator | Testpilot
Skrivet av Spooner:

Jag hade prenumererat till betan via Google Play Store, och den avtäcktes igår!

Observera dock att nedladdningen av betan inte är synonymt med att du får spela, du kommer få gå igenom tutorialen och sen så står det att du får vänta på en notifikation (står inte email-notifikation utan enbart notifikation) på att få spela

Mm.. Blev exalterad för ingenting.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mm.. Blev exalterad för ingenting.

Skumt, jag fick spela direkt. Fick ett mail, laddade ner spelet och vips var jag inne.. 🤔

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hussmannus:

Skumt, jag fick spela direkt. Fick ett mail, laddade ner spelet och vips var jag inne.. 🤔


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Good riddance ;P

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Har du reggat dig på playblades.com också?


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Moderator | Testpilot
Skrivet av kristallkrona:

Har du reggat dig på playblades.com också?

Ja. Kan inte ladda ned spelet om jag inte blev utvald.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar