Borderlands 3 är äntligen avtäckt – se första trailern!

Medlem

Kan ju rätta i artikeln att "Borderlands: The Handsome Collection" inte bara är för konsolerna, utan även för pc. Köpte det själv i höstas på av Steams reor, ville egentligen bara köpa till ett Season Pass till Pre-Sequel men blev smått irriterad på att det var billigare att köpa hela Handsome Collection (dvs Borderlands 2 + Pre-Sequel med alla tillägg) än Season Pass till Pre-Sequel.

Tyvärr ofta en prissättning man ser på Steam, även idag:
Borderlands: The Pre-Sequel Season Pass, 50% rabatt: 14.99
Borderlands: The Handsome Collection, 94% rabatt: 14.68

Skrivet av uberpwnage2.0:

Lite det jag är rädd för. Randy snackade om att skillnaden mellan Borderlands 2 och 3 skulle vara lik GTA 3 till 4, vilket ändå var ett stort kliv.

Tyvärr ser mycket av det vi får i trailern mycket ut som vad vi fått från de tidigare titlarna. Coolt att man kommer (om jag förstått det rätt) spela som alla de tidigare karaktärerna, men annars vet jag inte riktigt vad som ska få det att kännas fräscht.

Vi får se helt enkelt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot
Skrivet av bopp:

Tyvärr ofta en prissättning man ser på Steam, även idag:
Borderlands: The Pre-Sequel Season Pass, 50% rabatt: 14.99
Borderlands: The Handsome Collection, 94% rabatt: 14.68

Tänk på att det är ett personligt pris. För mig kostade Handsome Collection runt 8.86 då jag ägde mycket av DLC till Borderlands 2.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

ser ju exakt likadant ut..det luktar som dom försöker mjölka.detta ser lite ut som en dlc bara till borderlands 2


signatur

New life, New hope

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hypad men samtidigt inte. Problemet med trailern är att vi inte egentligen får se något nytt. Allt vi såg hade likaväl kunnat varit en expansion/dlc till Borderlands 2. Vad är det nya som ska locka folk till att köpa det här spelet?

Någonstans så är det såklart inget fel med mer Borderlands, men i samma veva så måste en ny uppföljare som de jobbat 5 år med ge oss något nytt också.

Jag tycker det är fantastiskt! Äntligen får man en uppföljare till en serie man älskar, med alla gamla fantastiska karaktärer och bibehållet core gameplay. Vi slipper få en uppföljare där man ska skapa nytänk kring konceptet. Allt för ofta ser man detta och det blir i 9/10 fall bara skräp. Jag är enbart pepp på detta!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Liksom.... Dom visade ett vapen som sprang med sina egna ben!
Sån galenskap är anledningen varför jag älskar Borderlands.
Eller Geväret i borderlands 2 som skjuter exploderande svärd!

Jag kom bara tänka på Metal-Gear MK-II.

Förövrigt håller jag med de flesta, det känns inte som något nytt direkt. Mer av samma, jag var lagom trött på serien när jag spelade igenom Pre-Sequel.


signatur

Nämen!

Medlem

Stor känsla av... Meh... Dom brukar skänkas bort efter ett tag, väntar till dess. Betalar inte för ett spel jag redan klarat och är sjukt repetivt. Lite snyggare ljus i den cellshadade världen annars exakt som de andra som inte var speciellt bra. Fast just ja det är ju gearbox, dom har väl knappt aldrig gjort nåt bra? Sist var väl Brothers in arms... Hur kan dom hypa detta så mycket? Ungefär samma fail som att hypa rage 2 som om rage var ett bra spel?

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag kom bara tänka på Metal-Gear MK-II.

https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fcutommadedig...

Förövrigt håller jag med de flesta, det känns inte som något nytt direkt. Mer av samma, jag var lagom trött på serien när jag spelade igenom Pre-Sequel.

Pre-Sequel var rätt kasst tbh...
Var inte inspirerat för fem öre tycker jag.
Själv så upplevde jag rätt mycket buggar när jag spelade igenom det också, vissa som gjorde att man inte kunde klara av vissa quest ^^

Får hoppas på att storyn i 3:an är bra iaf...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Mnjaaa, trailerna var väl helt ok... Tror kanske jag blivit för gammal för sånt här. Något jag och andra också märkte var ansiktsdesignen på karaktärerna, vad hände där? Äh, det blir nog bra i slutändan, det var ju trots allt bara en trailer, men grinig och skeptisk är jag allt ändå.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tänk på att det är ett personligt pris. För mig kostade Handsome Collection runt 8.86 då jag ägde mycket av DLC till Borderlands 2.

Ja, just det. du har rätt, ser nu att jag själv köpte Handsome Collection för 9.98 eftersom jag hade både Borderlands 2 Game of the year och Pre-Sequel. Priserna ovan fick jag från Steampowered:
https://store.steampowered.com/app/261640/Borderlands_The_Pre...

Där borde priset vara för någon som inte äger något ur samlingen, och då får den personen välja mellan att t ex betala Pre-Sequel+Season Pass för 20.68, eller Handsome och då även få Borderlands 2 med allt dlc för 14.68... Svårt val.

På Steam kan jag inte se vad Handsome kostar och kan inte köpa det till någon annan. Lite ologiskt vilka kombinationer jag kan stoppa i varukorgen; jag kan t ex köpa Pre-Sequel+ Season Pass trots att jag äger allt innehåll i den kombinationen, men kan inte köpa Handsome för att.... jag äger allt innehåll i den kombinationen? Vad är skillnaden? Tror Steam har haft strul just med sånt här tidigare, det är inte helt glasklart hur Steam hanterar kombinationer med dlc, även om det förbättrades för ett tag sedan, så man inte skulle köpa dubbelt av vad man redan hade.

Fast det kanske inte är Steams "fel", utan hur tillverkaren definierar sina samlingar med dlc? Nu köpte jag ju inte specifikt Season Pass, utan Handsome, där allt innehåll i Season Pass ingår. Helt olika saker alltså. Det borde vara så enkelt som en 2-dimensionell matris med innehåll i raderna och samlingsbenämning i kolumnerna, och sen kryss i rutorna som bildas. Sen är det ju bara att stämma av kryssen för att se vad som skiljer. Och det borde fortfarande gå att köpa till någon annan som gåva, även fast jag har alla "kryss". Kan jag tycka. Fast inte Steam, uppenbarligen.

jkw
Medlem

Nog för att jag brukar vara kräsen när det kommer till grafik och prestanda, men Borderlands är verkligen inte skapat på det viset. För mig är det alla unika karaktärer och humorn i spelet som gör att jag myser vid bara tanken på Borderlands-produkten.

Alla DLCs har sin egna charm i storyn och på det sätt den berättas.

Av trailern att dömma så är det 4 helt unika nya karaktärer vi kommer att få spela. Det kommer finnas nya typer av fordon, nya biomer i diverse zoner. Visst vissa var klassiska städer, men stor öppen öken såg najs ut om man inte räknar Pirate dlcn till Borderlands 2 då den inte är speciellt "öppen".

Som stort fan av Borderlands, Borderlands 2 och Tales from the Borderlands set jag grymt fram emot nästa del. Pre-sequel gav jag inte många poäng då den saknade "den röda tråden" samt humorn i nivå med Borderlands 1 och 2, men det var även en helt annan studio som gjorde det spelet med.

Usch blev ju långt inlägg det här. WUBWUBWUBWUB!

Medlem

Jag gillar hur folk snackar om att det är mer av samma trots att vi inte sett något. Det är en reveal-trailer, inte en genomgång om vad spelet innehåller, det lär vi få höra och se mer utav i framtiden.

Själv är jag glad att det äntligen av avtäckt på riktigt, nu ser jag fram emot resten!

Inaktiv

Håller med de som säger att detta lika gärna kunde varit Borderlands 1 eller 2, alternativt någon sorts expansion till detta. Kan är nitisk men kunde Gearbox inte slängt på lite högre upplösning på texturen på masken i början? Det andas inte direkt "next-gen" med så pass suddiga texturer.

Tar man trailern/spelet för vad det är så ser det ändå ganska bra ut men fortfarande ett litet steg från föregångarna, men vi ska inte döma i förväg.

Medlem

Kan det ligga en bra story gömd bakom alla vapen och snabba klippningar i trailern? Har ingen koll allas på 1:an och 2:an


signatur

Niet.

Medlem

Haha, och så fort det blev bilder på hur en faktisk gameplayvy ser ut så var det typ fem klipp i sekunden.

Medlem

Det enda jag tänkte på när de visade trailern live var alla "fans" som skrek och jublade åt varenda sekvens i trailern. Hade gearbox betalat dessa människor?

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Jag tycker det är fantastiskt! Äntligen får man en uppföljare till en serie man älskar, med alla gamla fantastiska karaktärer och bibehållet core gameplay. Vi slipper få en uppföljare där man ska skapa nytänk kring konceptet. Allt för ofta ser man detta och det blir i 9/10 fall bara skräp. Jag är enbart pepp på detta!

Det går lite åt båda hållen. I samma veva som jag är lite besviken kan man samtidigt tycka att Borderlands alltid var bra som det varit och behöver inte ändras. Personligen så har spelen haft diverse brister och jag skulle gärna se att dessa fixas, samt att Gearbox också har lite nytänk, och faktiskt försöker ge oss lite "innovation" (nya grejer) också.

För mig så kommer jag bli besviken om det bara visar sig vara ett Borderlands med nya miljöer att springa runt i, lite annorlunda vapen, några nya karaktärer (kan spela alla gamla), och det är allt. Randy har själv sagt att hoppet mellan B2 och B3 ska vara likt GTA 3 och GTA 4, och det känns inte som att det är nära den utvecklingen alls från trailern vi sett.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Nemo:

https://www.youtube.com/watch?v=kxopViU98Xo

Inaktiv
Skrivet av Nercis:

Det är Bulletstorm med Duke Nukem som spelbar karaktär.

Det har man ju kunnat i flera år. De sa väl att de skulle utannonsera något nytt?

Varför skulle de börja prata om det igen 2019?

Geeks Gaming
Skrivet av anon_319742:

På tal om grafiken, vad har hänt med Liliths ansikte? Sju svåra år sedan Borderlands 2 eller?

https://i.imgur.com/QatUhxO.jpg

https://www.writeups.org/wp-content/uploads/Lilith-Siren-Bord...

Hehe
Jo hon har ju varit med om en del, dels i 2:an där hon bland annat dog (nåja).
Sen ser det ju ut som om det passerat 10-20 år sedan 2:an. Och utan sina siren-krafter(?) kanske hon inte mår toppen

Hur som havet ska det bli intressant att se vad som berättad den 3:e april, just nu kan jag hålla med om att det känns som en enorm dlc eller broderlands 2.8

Gen
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ser hittills ut som Borderlands 2.5 eller nått. Men vi får väl se.

Håller med, grafiken ser ju inte ut att ha förbättrats alls.

Medlem

Så länge dom får till dom nördiga dialogerna och stämningen så blir jag glad. Helt egen, udda värld, Borderlands. Tvåan var grym.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Det har man ju kunnat i flera år. De sa väl att de skulle utannonsera något nytt?

Varför skulle de börja prata om det igen 2019?

Det var den infon jag fick från deras twitter. Dock var jag nyvaken och jag vet inget om Bulletstorm i övrigt, så jag kanske har missat nåt.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hehe
Jo hon har ju varit med om en del, dels i 2:an där hon bland annat dog (nåja).
Sen ser det ju ut som om det passerat 10-20 år sedan 2:an. Och utan sina siren-krafter(?) kanske hon inte mår toppen

Hur som havet ska det bli intressant att se vad som berättad den 3:e april, just nu kan jag hålla med om att det känns som en enorm dlc eller broderlands 2.8

10-20 år kan nog definitivt stämma. Vaughn från Tales of the Borderlands var ju med i teasern men såg äldre ut. Även Tiny Tina, såg vuxen ut. Rhys, även han äldre.

Geeks Gaming
Skrivet av Sillgam:

Det enda jag tänkte på när de visade trailern live var alla "fans" som skrek och jublade åt varenda sekvens i trailern. Hade gearbox betalat dessa människor?

Det var ju på pax så det är mässbesökare. Jag tror inte man köar dit och inte är ett fan

Skrivet av anon_326400:

Det har man ju kunnat i flera år. De sa väl att de skulle utannonsera något nytt?

Varför skulle de börja prata om det igen 2019?

Skrivet av Nercis:

Det var den infon jag fick från deras twitter. Dock var jag nyvaken och jag vet inget om Bulletstorm i övrigt, så jag kanske har missat nåt.

Nyheten var att det släpps på Switch, vilket ju är kul men många förväntade nog mer

Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Nyheten var att det släpps på Switch, vilket ju är kul men många förväntade nog mer

Meh!

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det går lite åt båda hållen. I samma veva som jag är lite besviken kan man samtidigt tycka att Borderlands alltid var bra som det varit och behöver inte ändras. Personligen så har spelen haft diverse brister och jag skulle gärna se att dessa fixas, samt att Gearbox också har lite nytänk, och faktiskt försöker ge oss lite "innovation" (nya grejer) också.

För mig så kommer jag bli besviken om det bara visar sig vara ett Borderlands med nya miljöer att springa runt i, lite annorlunda vapen, några nya karaktärer (kan spela alla gamla), och det är allt. Randy har själv sagt att hoppet mellan B2 och B3 ska vara likt GTA 3 och GTA 4, och det känns inte som att det är nära den utvecklingen alls från trailern vi sett.

Tror det är svårt att dra för stora slutsatser om vad som är nytt och annorlunda mot b2 efter en snabbklippt trailer. Det kommer vara samma spel i grunden och det tror jag är dess stora styrka, att man behåller konceptet men skalar upp allt.

Visst har spelen haft sina brister, samtidigt gjorde de redan så mycket rätt från början för en looter shooter. De hade dessutom något som ingen lyckats med efter det, riktigt starka karaktärer, story och personlighet.

Skulle gissa att det är innehåll och skala som menas, inte hur olika spelen är. Sen ör det Randy, är ofta klokt att vrida ned det han säger ett par hack. Personligen så är mer av tvåan det enda jag vill ha, att dessutom få tillbaka all gamla karaktärer är en stor bonus. Enda man saknar är Handsome Jack, men det får man ”leva” med ;>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot

@trickeh2k: Jo det är en fin balansgång. Grunden ska ju vara kvar men man vill samtidigt få se något nytt och fräscht.

3 April får vi reda på mer!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fan, har noll koll på franchisen eller gameplay, men jag älskar den grafiska stilen och blev ruggigt taggad av videon...passar så bra in med min fredagsfeeling!

Medlem

Tyckte det såg ut som Borderlands 2, inte särskilt intresserad efter den trailern.

Skriv svar