Quiz – Svinsvåra spel

Robot
Quiz – Svinsvåra spel

Bara en sann hardcorespelare lyckas bemästra veckans frågesport.

#fz, #quiz


Moderator | Testpilot

8/10. Rätt så nöjd ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem

6/10. Inte helt lätt men kände mig lite lurad av formuleringen gällande Ghouls-frågan.

Medlem

3/10
You died!

Medlem
Skrivet av Gen:

6/10. Inte helt lätt men kände mig lite lurad av formuleringen gällande Ghouls-frågan.

Samma poäng här och även jag blev lurad av den frågan där jag nog vill hävda att det "rätta" svaret är fel.

Medlem

2/10 Korrekta svar!

”You died.”

Fråga 5 var fel.

Ni skrev skadas. Man kan SKADAS en gång. Andra gången DÖR man.


signatur

I drank what?

Medlem

7/10 Praise The Sun!

Ambassadör
Xbox

9/10 Praise the sun!

Bättre på quiz om svåra spel än att spela dem!


signatur

Jump in.

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Halvvägs till hardcore.

Eller halvvägs till noob.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mirage:

2/10 Korrekta svar!

”You died.”

Fråga 5 var fel.

Ni skrev skadas. Man kan SKADAS en gång. Andra gången DÖR man.

Du (ni) har naturligtvis rätt. Sorry! Lurade till och med mig själv, så jag omformulerade frågan.

Tack för att ni håller mig på tårna.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Fullkomligt avskyr svånsvåra spel då jag blir orimligt arg när jag spelar dom men man har ju ändå lite koll, hade dock inte en susning på den första så chansade på det jag inte kände igen och broken sword var bara ren tur.

10/10 praise the sun!

Gen
Medlem
Skrivet av Margy:

Samma poäng här och även jag blev lurad av den frågan där jag nog vill hävda att det "rätta" svaret är fel.

Eller hur

Skrivet av Mirage:

2/10 Korrekta svar!

”You died.”

Fråga 5 var fel.

Ni skrev skadas. Man kan SKADAS en gång. Andra gången DÖR man.

Bra att du sa ifrån

Medlem

Fråga 6 har samma svarsalternativ på första och andra alternativet.

Medlem

6/10

Halvvägs till hardcore

Medlem

2/10 Korrekta svar!
”You died.”

Fick ni andra också en video eller bara vi som dog?

Medlem

8/10 Praise the sun!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

8/10 praise the Sun!

Medlem

Trodde absolut att dayz skulle vara med i quizen. Där har ni ett svårt jävla spel.
Permadöd efter 40 investerade timmar i karaktären, äter och dricker du inte så dör du, dricker du från fel källa blir du sjuk och kan dö, blodtransfusioner, zombies, andra spelare, kyla osv..
Inte en möjlighet till att spara någonstans.... Nä ni, dem där lätta spelen i quizet är väl ingenting.

😃


signatur

"High life on low budget"

Medlem

1/10 jösses, har inte spelat något av nämnda spelen

gillar inte riktigt fråga 5. man kan dö på en träff med om man redan tappat rustningen


signatur

New life, New hope

Medlem

9/10 Praise the sun! Hade fel på Mario frågan... skamset

Medlem

3/10
Då var det två vilda gissningar

Medlem

8 / 10
Två gissningar som gick 50/50.

隻狼 (Seki-rou)

Jag tyckte det var för få kanji för att skriva en-armad-varg så sökte efter det och fann
https://www.reddit.com/r/fromsoftware/comments/8q845p/a_look_...

狼 (varg)

En annan intressant sak är att kanjit för 狼 (varg) skrivs med hund/djur-radikalen (犭 på vänster sida) och 良 (yoi, ii, ryo) på höger som betyder gott, god eller bra. I öst-asien finns det ju både goda och onda vargar, i spelet Ookami (varg) spelar du just som en God gud i vargform).

Medlem

6/10 Korrekta svar!
Halvvägs till hardcore.

Meeeh...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Du (ni) har naturligtvis rätt. Sorry! Lurade till och med mig själv, så jag omformulerade frågan.

Tack för att ni håller mig på tårna.

Nej då, du har rätt. Skadad två gånger och du dör. Skadad en gång du blir av med rustning. Skadad en andra gång, du dör. Två skador = död.
Allt annat vore en logisk felaktighet. Eller så är man bara en dålig förlorare 😜
Exempel:
Blev han skadad?
Nej han dog.
Hur dog han?
Han blev skadad.

Medlem

Åhh, Battle Toads. Pumpade det när jag var liten, men kom aldrig förbi mc-banan. Fyfan. Kom till sista hindret ett par gånger, så man såg mållinjen men kom aldrig över
Det gick så jävla fort.

Medlem

10/10, första fullpottaren på ett tag!

Medlem

Inget fan alls av dessa svåra spel.

3/10 Korrekta svar!
”You died.”


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar