Stort Borderlands-avtäckande idag, teaser redan... NU!

Medlem

@Kixo: Paperboy och Pong är rätt bra spel. Hade kunnat klämma in Tetris men det är rätt överskattat nu.

Medlem

Förstår att alla gillar olika! Men Borderlands gör sig så bra om
Man har 1-2 kompisar och spelar ihop, storyn i 2:an och dlc:erna blir så mycket roligare när man får dela det med nån! Sett fram emot 3:an länge nu, för mig så har Borderlands serien 1:a plats när det kommer till loot and shoot, bra momentum i striderna och bra variation på vapen. Hoppas dom kommit med nått nytt nu, spelade aldrig pre sequel men tror inte ja missade nått!

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Förstår att alla gillar olika! Men Borderlands gör sig så bra om
Man har 1-2 kompisar och spelar ihop, storyn i 2:an och dlc:erna blir så mycket roligare när man får dela det med nån! Sett fram emot 3:an länge nu, för mig så har Borderlands serien 1:a plats när det kommer till loot and shoot, bra momentum i striderna och bra variation på vapen. Hoppas dom kommit med nått nytt nu, spelade aldrig pre sequel men tror inte ja missade nått!

Sugen på att ge BorderLands 1 o 2 en riktig chans. Kommer lira helt själv. Hur är spelen. Är det nån bra story eller är det mest skjuta bad guys o samla grejer.?. Hur är spelen mot varandra? Bör man lira 1an först eller? Vilket av dem är best?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Sugen på att ge BorderLands 1 o 2 en riktig chans. Kommer lira helt själv. Hur är spelen. Är det nån bra story eller är det mest skjuta bad guys o samla grejer.?. Hur är spelen mot varandra? Bör man lira 1an först eller? Vilket av dem är best?

Okej kan säga att jag har kört bägge spelen själv och det funkar klockrent, bara några extra raidbossar i 2:an som man måste vara flera för att kunna besegra.

Bra och bra story, är mer själva tonen och stämningen i spelet med sköna karaktärer och rolig dialog. När det gäller gameplay så ska man ha med sig att det kan vara ganska "grindigt", men å andra sidan en skjutare och de är väl roliga?!

Kan vara en bra idé att lira ettan för att du har diverse folk med i tvåan som hade framträdande roller i föregångaren, och det är där allt etableras. Kommer inte på någon enorm skillnad gentemot varandra på rak arm, inte spelat ettan på en sju år så minns fan inte. Vill gärna köra igenom den igen men har så jädrans massa andra spel att ta i tu med.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Kixo:

Jaha, så vad gillar ni för spel då?

Jag trollade bara för jag antog att han trollade.

Medlem

Bästa lootshooter som sp jag någonsin kört iaf.

Visst spelet skiner bäst med tre vänner men skönt med alternativ där du inte behöver logga in varje tisdag för att hänga med resten.

Medlem

HYPE

Älskar Borderlands spelen!

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Okej kan säga att jag har kört bägge spelen själv och det funkar klockrent, bara några extra raidbossar i 2:an som man måste vara flera för att kunna besegra.

Bra och bra story, är mer själva tonen och stämningen i spelet med sköna karaktärer och rolig dialog. När det gäller gameplay så ska man ha med sig att det kan vara ganska "grindigt", men å andra sidan en skjutare och de är väl roliga?!

Kan vara en bra idé att lira ettan för att du har diverse folk med i tvåan som hade framträdande roller i föregångaren, och det är där allt etableras. Kommer inte på någon enorm skillnad gentemot varandra på rak arm, inte spelat ettan på en sju år så minns fan inte. Vill gärna köra igenom den igen men har så jädrans massa andra spel att ta i tu med.

Ok, tack så mycket mannen för infon. Det får bli av framöver med 1an först sedan 2an.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Sugen på att ge BorderLands 1 o 2 en riktig chans. Kommer lira helt själv. Hur är spelen. Är det nån bra story eller är det mest skjuta bad guys o samla grejer.?. Hur är spelen mot varandra? Bör man lira 1an först eller? Vilket av dem är best?

Du ska aldrig spela BL själv. Skit spel själv men skit bra med kompisar.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Blir orolig när jag ser alla kända karaktärer från tidigare spel.
Lutar åt hållet att det är en hero shooter eller battle royale :>

Precis min tanke...

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Blir orolig när jag ser alla kända karaktärer från tidigare spel.
Lutar åt hållet att det är en hero shooter eller battle royale :>

Det behöver du inte vara, Spelbara karaktärer från B1 blev NPCs i B2. NPCs från B2 blev sedan spelbara karaktärer i Borderlands - Pre Sequal.

Så dem återanvänder ofta karaktärer från tidigare spel.

Medlem
Skrivet av orkamera:

Precis min tanke...

Ni behöver inte vara oroliga. Det är BL3 som kommer visas idag.

Medlem

@Godofcheese:

Du ser ju 4 st nya karaktärer,

Ja menar att det är massa gamla karaktärer från BL1 i BL2 också.

Skribent
Skrivet av Cladrius:

Förstår att alla gillar olika! Men Borderlands gör sig så bra om
Man har 1-2 kompisar och spelar ihop, storyn i 2:an och dlc:erna blir så mycket roligare när man får dela det med nån! Sett fram emot 3:an länge nu, för mig så har Borderlands serien 1:a plats när det kommer till loot and shoot, bra momentum i striderna och bra variation på vapen. Hoppas dom kommit med nått nytt nu, spelade aldrig pre sequel men tror inte ja missade nått!

Jag hoppas att de fixar så att det inte är så att den som startat servern kan loota först. En fördröjning eller något. När vi lirar så är det alltid fullt krig om looten och tre stycken kan stå som galningar vid en låda och trycka på E, oftast hinner man inte ens se vad man får upp . Vi delar ju med varandra sen men det är krig när lådorna öppnas

pre-equal är väl minst bra än så länge men som sagt är ni några stycken så är det värt att spela igenom tycker jag. Däremot så kan jag inte tänka mig att spela om det, vilket jag kan tänka mig att göra med 1an och 2an.

Medlem

@bson: Nej det är de nya spelbara karaktärerna; Zane - the Operative, Flak - the Beastmaster, Amara* - the Siren, och Moze - the Bot Jock.

*hennes namn/stavning har inte framkommit till 100% ännu.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

12
Skriv svar