Vi kör Strongholds i The Division 2 - med Tobii Eye Tracker

Robot
Vi kör Strongholds i The Division 2 - med Tobii Eye Tracker

Kan en ögonspårare få oss att träffa bättra i The Division 2?

#strongholds, #the-division, #tobii-eye-tracker


Medlem

Även om inte man blir en bättre spelare med tobii, så blir det i alla fall mycket roligare med en eye-tracker än att spela utan. Testade arma 3 med tobii och jag lär inte gå tillbaka å spela utan den igen 😊


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Testpilot

Jag har kört med min Tobii och kan rapportera följande:

* Att markera fiender är grymt bra.
* Markera cover med ögonen funkar även om det är lite svårt stridens hetta.
* Att UI försvinner då man inte tittar är klockrent
* Zooom av bild åt sidorna är bra.

Mindre bra:

* Kasta granater
* Zooma in vapen

Detta pga av att jag ofta flackar med blicken för att se flankande fiender och om man då tittar åt fel håll så zoomar man in på fel punkt/kastar granaten åt skogen.

* Zoom av bilden rycker nedåt då man läser undertexter.

Det sista kan man nog justera.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Harakiri:

Jag har kört med min Tobii och kan rapportera följande:

* Att markera fiender är grymt bra.
* Markera cover med ögonen funkar även om det är lite svårt stridens hetta.
* Att UI försvinner då man inte tittar är klockrent
* Zooom av bild åt sidorna är bra.

Mindre bra:

* Kasta granater
* Zooma in vapen

Detta pga av att jag ofta flackar med blicken för att se flankande fiender och om man då tittar åt fel håll så zoomar man in på fel punkt/kastar granaten åt skogen.

* Zoom av bilden rycker nedåt då man läser undertexter.

Det sista kan man nog justera.

Fanns många trevliga inställningsmöjligheter, ska testa lite mer. Men du hade ingen problem med prestandan i The Division 2?


signatur
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fanns många trevliga inställningsmöjligheter, ska testa lite mer. Men du hade ingen problem med prestandan i The Division 2?

Märker inga prestandaskillnader med Tobii , har dock temporära dips på ca 1 sekund men dessa tror jag är online-relaterade.
Drar den slutsatsen eftersom Tobii drivaren kraschar ibland och jag har fortfarande dessa dips då den är av/kraschad.

Gnällkuk
Skrivet av Harakiri:

Märker inga prestandaskillnader med Tobii , har dock temporära dips på ca 1 sekund men dessa tror jag är online-relaterade.
Drar den slutsatsen eftersom Tobii drivaren kraschar ibland och jag har fortfarande dessa dips då den är av/kraschad.

Om du syftar till fryslaggen så tror jag nästan alla är drabbade av det där spelet hackar till och stannar helt i en halv sekund eller dylikt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tips: testa DX11 istället för DX12 för att potentiellt råda bot på fryslagg. Det fungerade för mig.

1
Skriv svar