Speltips till Playstation 4

Medlem
Speltips till Playstation 4

När man konstaterar att Sekiro kommer vara för svårt för en gammal man, och Generation Zero verkar trasigt och blir sågat ungefär överallt, vad fasen ska man då spela?

RDR2, God of War, The last of us, Uncharted etc är sedan länge avklarade, Resident Evil 2 tog det stopp på och svårt att komma igång igen. Någon som har tips på vad man kan hitta på med?

Just nu går det i Lego spel med grabben men känner att jag är sugen på något mer vuxet även om Lego spelen onekligen är roliga


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Horizon zero dawn om du inte redan har spelat de


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Moderator | Testpilot

Spider-man, Ratchet and Clank som du även kan lira med grabben.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Finns mängder av JRPGn till PS4, tex persona 5, men då titlarna du listat är action lir så gissar jag att det är i den genren du letar spel?

Releasehästryttare

Ge re2:r en ny chans! Det är så värt det! Börja om från början, när du spelat det en gång så går det mycket snabbare andra genomspelningen. se till att vara mer sparsam med ammo bara.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Horizon zero dawn om du inte redan har spelat de

Redan spelat och tröttnat

Skrivet av uberpwnage2.0:

Spider-man, Ratchet and Clank som du även kan lira med grabben.

Spider-Man känner jag mig klar med, Ratchet and Clank kanske kan vara något att kolla in efter Lego

Skrivet av Aletheides:

Finns mängder av JRPGn till PS4, tex persona 5, men då titlarna du listat är action lir så gissar jag att det är i den genren du letar spel?

Vet ärligt talat inte vad jag är ute efter, funkar utmärkt med RPG också.

Skrivet av Devan:

Ge re2:r en ny chans! Det är så värt det! Börja om från början, när du spelat det en gång så går det mycket snabbare andra genomspelningen. se till att vara mer sparsam med ammo bara.

Inte ammo brist, kom bara av mig och inte kommit mig för att starta igen även om det var riktigt kul.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Inaktiv

Svårt att säga, är man medlem på FZ har man antagligen rätt bra insight i storspelen som finns redan tänker jag? Vad gillar du för genrer?

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Svårt att säga, är man medlem på FZ har man antagligen rätt bra insight i storspelen som finns redan tänker jag? Vad gillar du för genrer?

Det mesta funkar faktiskt (utom fighting och strategi) så borde ju gå att hitta något spel tycker jag


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Alla Uncharted-spelen. De är oförglömliga; bra story, snygg grafik, vad mer kan man begära?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Alla Uncharted-spelen. De är oförglömliga; bra story, snygg grafik, vad mer kan man begära?

Instämmer, redan kört igenom samtliga dock


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Svårt att tipsa då man inte riktigt vet vilka spel du spelat eller inte, men Path of exile kanske? Finns o tanka ner på storen nu. Free2play är det så behöver inte öppna plånboken heller

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Svårt att tipsa då man inte riktigt vet vilka spel du spelat eller inte, men Path of exile kanske? Finns o tanka ner på storen nu. Free2play är det så behöver inte öppna plånboken heller

Har för mig jag testade det till pc en gång, fastnade inte. Det finns bara plats för ett Diablo i mitt hjärta


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Inaktiv

Några i min mening "förbisedda" eller "underskattade" spel:

Observer
The Last Tinker: City of Colors
Skylar & Plux: Adventure on Clover Island
Murdered: Soul Suspect
Styx-spelen
The Amazing Spider-Man 2
Leo's Fortune
Deadpool
Knack 2 (inte minst bra om du gillar Lego-spelen)
Silence: The Whispered World 2
Lili: Child of Geos
Ginger: Beyond the Crystal
Dreamfall Chapters
Yonder: The Cloud Catcher Chronicles
Rime
Poi
Elex

Kan säkert komma på fler om våran spelsmak skulle klicka.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Några i min mening "förbisedda" eller "underskattade" spel:

Observer
The Last Tinker: City of Colors
Skylar & Plux: Adventure on Clover Island
Murdered: Soul Suspect
Styx-spelen
The Amazing Spider-Man 2
Leo's Fortune
Deadpool
Knack 2 (inte minst bra om du gillar Lego-spelen)
Silence: The Whispered World 2
Lili: Child of Geos
Ginger: Beyond the Crystal
Dreamfall Chapters
Yonder: The Cloud Catcher Chronicles
Rime
Poi
Elex

Kan säkert komma på fler om våran spelsmak skulle klicka.

Många spel jag inte hört talas om där, får kollas upp närmre. Kul att du nämnde Observer, råkade klicka mig in på det tidigare idag och det verkade intressant.

Överväger lite att ge mig på Sekiro trots allt, men jag har en känsla av det kommer sluta med såväl tandlossning som avslitet hår. Ingen elit-spelare samt inte alltför mycket tid till spel så lär väl inte hinna bli bra nog.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Skrivet av N_micke:

Har för mig jag testade det till pc en gång, fastnade inte. Det finns bara plats för ett Diablo i mitt hjärta

Nej, det spelet är ju inte för alla.

Är själv också sugen på Sekiro då jag spelat igenom Demon´s souls, Dark souls spelen samt Bloodborne. Då har jag dock spelat igenom alla med en polare så vet inte om jag kommer klara av Sekiro då det är utan co-op och man är helt själv utlämnad till vargarna

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Nej, det spelet är ju inte för alla.

Är själv också sugen på Sekiro då jag spelat igenom Demon´s souls, Dark souls spelen samt Bloodborne. Då har jag dock spelat igenom alla med en polare så vet inte om jag kommer klara av Sekiro då det är utan co-op och man är helt själv utlämnad till vargarna

Ja just nu lutar det åt Sekiro faktiskt...hmm, jag ger det till imorn så ös på med förslag och tips!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

mad max. fett najs.

Medlem

...Eller Hitman 2 kanske...Kan verkligen inte bestämma mig...


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Tomb Raider spelen är bra om du gillade Uncharted.
Wolfenstein-spelen är kul FPS.
The Witcher 3 är för vuxna. Tar dock mycket tid att spela igenom.
Fallout 4 med DLCs är mycket kul för pengarna.
Bloodborne är fantastiskt bra, dock lika fantastiskt svårt...

Medlem

Så där, beslutsångesten slutade med att det blir Sekiro. Återstår att se hur långt jag kommer innan vansinnet tar över och jag behöver ett nytt spel i min fina madrasserade cell..


signatur

|Playstation 5|Metspö|

1
Skriv svar