Uppgift: Nintendos budget-Switch blir enbart bärbar

Robot
Uppgift: Nintendos budget-Switch blir enbart bärbar

Det fortsätter bubbla i ryktesgrytan.

#e3, #nintendo, #rykte, #switch


Medlem

Finns säkert en marknad för den billigare bärbara varianten, men är inte överförtjust i en prestanda uppgradering i Nintendos fall då vissa spel historiskt sätt har blivit exklusiva till den versionen av konsolen(3DS:en och Xenoblade Chronicles m.m. som exempel).

Inaktiv

Jag hade mycket hellre sett en helt stationär Switch med lägre pris och/eller bättre hårdvara.

Kontot avslutas

Stämmer detta så är det väldigt synd att det inte kommer finnas någon möjlighet att spela den helt barbara konsolen på sin tv. Det enda som jag ändå hoppas på är att det ska gå att koppla till ett par joy-con kontroller, annars så kommer spel som Super Mario Party inte gå att spela på den.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Stämmer detta så är det väldigt synd att det inte kommer finnas någon möjlighet att spela den helt barbara konsolen på sin tv. Det enda som jag ändå hoppas på är att det ska gå att koppla till ett par joy-con kontroller, annars så kommer spel som Super Mario Party inte gå att spela på den.

Det borde gå att koppla in joycon nintendo tjänar ju pengar på om du köper till ett par sådana trots att du köpt den billiga versionen.
Men jag hoppas inte de är så snåla att de tar bort möjligheten att skicka bilden till Tvn.

Medlem

Skulle önska en riktig power version av Switchen. Den är så klen jämfört med PS4 och XBO. Tycker NiNTENDO snålade lite för mycket med innehållet. Ett högre pris gör inget för egen del men skulle väl göra det för många andra.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Stämmer detta så är det väldigt synd att det inte kommer finnas någon möjlighet att spela den helt barbara konsolen på sin tv. Det enda som jag ändå hoppas på är att det ska gå att koppla till ett par joy-con kontroller, annars så kommer spel som Super Mario Party inte gå att spela på den.

Gissar att det kommer gå att synka till kontroller som vanligt, bara att den inte har avtagbara. En sak till som skulle vara coolt, är ju om Switch mini skulle gå att synka med den vanliga switchen och fungera som extra handkontroll.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Gissar att det kommer gå att synka till kontroller som vanligt, bara att den inte har avtagbara. En sak till som skulle vara coolt, är ju om Switch mini skulle gå att synka med den vanliga switchen och fungera som extra handkontroll.

Gör de en budget variant så skalar de nog bort så mycket som möjligt. Tror inte man ska räkna med anslutnig av flera kontroller och dylikt.

Hur blir det med namnet Switch då? Det går ju inte längre att switcha..

eld
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Hur blir det med namnet Switch då? Det går ju inte längre att switcha..

2DS?

Jag tror de hittar på en twist på namnet.

Medlem

Jag tycker det låter bra. En kraftfullare för de som spelar på TVn mer, och en liten mindre/lättare för de som spelar bärbart. En förhoppning är att den kraftfullare också får lite större skärm.

Kontot avslutas
Skrivet av Johlor:

Gissar att det kommer gå att synka till kontroller som vanligt, bara att den inte har avtagbara. En sak till som skulle vara coolt, är ju om Switch mini skulle gå att synka med den vanliga switchen och fungera som extra handkontroll.

Jo, det är nog sant. Precis som den som svarade mig innan så kan jag hålla med om att Nintendo tjänar pengar på att man köper till nya Joy-con kontroller så det vore inte så smart att ta bort den möjligheten på en mini version. Men det hade varit coolt som du sade om man kunde använda den bärbara som handkontroll till Switch. Skulle ju bli ungefär som Gamepaden till Wii U och det skulle se bättre ut med två skärmar om man skulle kunna spela DS och 3DS spel på den i framtiden. Men jag har lite svårt att tro att något sådant skulle hända men det vore coolt som sagt.


signatur

ゼルダの城

Medlem

2DS gjordes mer robust för att vara mer barnvänlig. Vi får se om budget switch stöps om på samma sätt.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Hur blir det med namnet Switch då? Det går ju inte längre att switcha..

Switch-Not?

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Skulle ju bli ungefär som Gamepaden till Wii U och det skulle se bättre ut med två skärmar om man skulle kunna spela DS och 3DS spel på den i framtiden. Men jag har lite svårt att tro att något sådant skulle hända men det vore coolt som sagt.

Eller så gör de som med GC och GBA. Du måste ha fyra Switch Mini och en Switch för att kunna spela co-op i nästa Mario-spel XD

Men nä, jag tror inte heller de gör något sådant med mini switch som kontroll, det hade dock varit en fin grej.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av eld:

2DS?

Jag tror de hittar på en twist på namnet.

Witch?

Släpps bundlat med Bayonetta 3.


signatur

Go home and be a family man!

1
Skriv svar