Snodde du åt dig ett gratis Morrowind? Dessa moddar vill du installera

Robot
Snodde du åt dig ett gratis Morrowind? Dessa moddar vill du installera

Ett spel med 17 år på nacken kan behöva fräschas upp!

#the-elder-scrolls-morrowind


Medlem

Hade det redan på steam och på skiva

Skulle dock rekommendera open morrowind också.
https://openmw.org/en/


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Personligen tycker jag att spelet tappar sin själ med flera av dessa grafikmoddar, åldern lyser ändå igenom och det ser mest ut som när 50 åriga tanter injicerar crap i läpparna och gift under huden, dom ser inte yngre eller bättre ut, bara konstiga.

Buggfixar är dock alltid trevligt, även om majoriteten är småsaker man aldrig skulle märkt ändå.

Coop-modden följs med stort intresse för det enda som kan vara bättre än Morrowind ensam är Morrowind med bästa vännen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Problemet jag har med dom flesta moddarna, är att man är tvungen att prenumerera på stället du laddar ner dom, dvs nexusmods.
Man är tvungen att betala för moddarna därifrån.

Geeks Gaming
Skrivet av anon_326443:

Problemet jag har med dom flesta moddarna, är att man är tvungen att prenumerera på stället du laddar ner dom, dvs nexusmods.
Man är tvungen att betala för moddarna därifrån.

Har typ 100 moddar till Skyrim genom Nexus. Betalar inte ett öre. Prenumerera gör man bara om man har deras launcher och vill att den ska uppdatera modsen åt en. Men dom tar inte betalt för de.

Enda sättet dom som gör mods kan få betalt är genom doneringar.

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:

Har typ 100 moddar till Skyrim genom Nexus. Betalar inte ett öre. Prenumerera gör man bara om man har deras launcher och vill att den ska uppdatera modsen åt en. Men dom tar inte betalt för de.

Enda sättet dom som gör mods kan få betalt är genom doneringar.

Märkligt, dom ville ha pengar av mig för att ladda ner mods därifrån, och det fanns inget "gratis med reklam" alternativ.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har typ 100 moddar till Skyrim genom Nexus. Betalar inte ett öre. Prenumerera gör man bara om man har deras launcher och vill att den ska uppdatera modsen åt en. Men dom tar inte betalt för de.

Enda sättet dom som gör mods kan få betalt är genom doneringar.

För att klar göra man behöver inte betala för deras launcher ( Vortex). Det är bara premium versionen som kostar. Gratis versionen hjälper en att installera moddar.

Skrivet av anon_326443:

Märkligt, dom ville ha pengar av mig för att ladda ner mods därifrån, och det fanns inget "gratis med reklam" alternativ.

Man behöver inte betala för moddar på nexus.

Medlem

Har använt Nexus mods i över 10 år och aldrig behövt betala ett öre. (Det har inte hetat Nexus mods hela tiden dock, hetat TES Source tidigare exempelvis)

Medlem

Skapa oss en FZ-approved-modlist, heueheue!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Problemet jag har med dom flesta moddarna, är att man är tvungen att prenumerera på stället du laddar ner dom, dvs nexusmods.
Man är tvungen att betala för moddarna därifrån.

Man prenumererar på Steam Workshop det är för att uppdatera mods automatiskt men inget som kostar.

På nexus och deras modmanager behöver du ett gratis konto för att ladda ner mods.

Du kan bli premium member mot betalning för att ladda ner i mer än 1mb/s (Osäker på om det är mbit eller mb, sorry) samt flera filer på en gång.


signatur

Ordo Ab Chao

eld
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Coop-modden följs med stort intresse för det enda som kan vara bättre än Morrowind ensam är Morrowind med bästa vännen.

Tes3MP fungerar med vissa undantag felfritt, går att spela igenom hela spelet nu!
Eller göra om det till ett mmo, vad man nu än väljer.

det ska även bli en del av open morrowind också!

https://openmw.org/2019/time-to-make-stuff-official/

1
Skriv svar