Köp Battlefield V för halva priset

Robot
Köp Battlefield V för halva priset

En rabatterad chans att testa battle royale-läget Firestorm.

#battle-royale, #battlefield-v


Medlem

Hmmm, frestad som fan, blir nog ett köp till Origin.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tror jag avstår, det fanns en tid då jag hade "nappat" på detta men BF spelen har sedan del tre tilltalat mig mindre och mindre. Jag har inget intresse för "game as a service" och nu kanske EA börjar förstå att det är många som tycker som jag. MP har för mig alltid varit en bonus, även i spel som varit fokuserade på det. Hade BF 1942, Vietnam och BF 2 saknat bot stöd hade jag inte köpt dem, en anledning till detta är att MP spel "lever och dör" med hur många som spelar spelen.

Det kommer bli svårarare och svårare att ta betalt för ett spel som Battlefield V som ett SP-spel, F2P kommer vara det sätt man tjänar pengar på MP fokuserade spel i framtiden. Och det är på tiden, för EA har "dubbel dippat" länge nog nu, de har sålt spel till fullpris samtidigt som de haft med "F2P element" och det verkar som fler och fler har tröttnat. Att spelen släpps i när de inte är klara påverkar också så det är rätt enkelt, vill ni ha mer ofärdiga spel för all del stöd då "GAAS" men om ni som jag tröttnat rejält så finns det bara ett sätt, företag som EA struntar i vad folk säger, det enda de "lystrar" till är när de inte längre hör "cha-ching".

Medlem

För tungdrivet för sitt eget bästa på PC. Nej tack.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

För tungdrivet för sitt eget bästa på PC. Nej tack.

Ja, BFV kräver verkligen sin dator, eller framför allt: processor. Med mitt Vega 64 (ändå upper-mid/lower-high tier) så spelar det ingen roll hur low settings jag kör på i 1080p. Det blir ändå stora tuggor med 35-40 fps i många lägen. Känns dock som alla spel vill ha en workstation CPU idag.

Medlem
Skrivet av Bakerman:

Ja, BFV kräver verkligen sin dator, eller framför allt: processor. Med mitt Vega 64 (ändå upper-mid/lower-high tier) så spelar det ingen roll hur low settings jag kör på i 1080p. Det blir ändå stora tuggor med 35-40 fps i många lägen. Känns dock som alla spel vill ha en workstation CPU idag.

Japp, min 4690K pallar inte med det. Tänker inte uppgradera datorn och helt tvingas byta plattform med nytt moderkort och minnen enbart för att kunna köra ett spel..


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Provade det igår (har ungefär 50h i spelet sedan tidigare) och jag måste säga att jag gillar det. Pingsystemet finns ju på plats (tyvärr inte när man hoppar fallskärm) och banan känns solid. Tycker de har fått till det ganska bra och jag kommer garanterat att spela det mera.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Gen
Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

För tungdrivet för sitt eget bästa på PC. Nej tack.

Tycker tidigare BF spel varit superoptimerade men håller med att BFV är tyngre än vanligt.

Skrivet av Bakerman:

Ja, BFV kräver verkligen sin dator, eller framför allt: processor. Med mitt Vega 64 (ändå upper-mid/lower-high tier) så spelar det ingen roll hur low settings jag kör på i 1080p. Det blir ändå stora tuggor med 35-40 fps i många lägen. Känns dock som alla spel vill ha en workstation CPU idag.

Jag skulle nog säga att bara man har en i7a så handlar resten om grafikkortet.

Medlem
Skrivet av Gen:

Tycker tidigare BF spel varit superoptimerade men håller med att BFV är tyngre än vanligt.

Jag skulle nog säga att bara man har en i7a så handlar resten om grafikkortet.

Finns i3 som är bättre än i7. Så länge man inte vet att det handlar om senaste generationen säger i7 ingenting egentligen

Medlem

Alltså, jag är frestad, men Söderlund uppmanade mig att inte köpa det, så håller fast vid det.


signatur

I drank what?

Medlem

Det är väl snarare så att fyra trådar inte räcker längre, vilket IMO inte är något konstigt. En åttatrådad Haswell eller en Ryzen 5 med okej klock duger ju gott i de flesta fallen, medan en sprillans i5 ofta sätter stopp betydligt tidigare.

On-topic så var det här en oväntat bra deal. Jag blir nästan lite sugen även om jag inte har haft något riktigt BF-sug sedan BF4 kändes väldigt underwhelming.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Spelat nästan 100h och har haft skoj. Men det är för lite kontent för att hålla mig fast längre perioder. Men kul spel att återvända till lite då och då.

Angående krav på PC så är det höga krav på antal cores. Gick från 3570K till 2700X nyligen och det var som natt och dag (båda tillsammans med RTX2070)).


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Jag kör med en i7-4770k och ett 1070 och håller 120+ fps på BFV, visst jag pumpar inte ut allt på ultra men det behövs inte för spelet ser typ likadant ut på Medium(som jag har nu)

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Finns i3 som är bättre än i7. Så länge man inte vet att det handlar om senaste generationen säger i7 ingenting egentligen

Finns inte en i3 som klarar av Battlefield V på ett bra sätt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av ince:

Jag kör med en i7-4770k och ett 1070 och håller 120+ fps på BFV, visst jag pumpar inte ut allt på ultra men det behövs inte för spelet ser typ likadant ut på Medium(som jag har nu)

Skulle gärna byta min 4690K till en 4770K men de är så jävla dyra begagnat. Den är 5 år gammal, den är inte värd över 1000kr liksom..


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Helt klart värt ett köp vid 50%

Medlem

Kaffe halva pris! Battlefield halva pris!

Medlem

Hett tips till folk som har gamla moderkort med socket 1366 är att skaffa en Intel Xeon X5650, finns för typ 12dollar på aliexpress. man måste dock veta hur man överklockar för att få nå drag i dom

Medlem

@CliQue-SinneD: I dunno. Jag gav strax över 2000 för en beggad 4790k till sambons maskin för ungefär ett och ett halv år sedan, det blev ett jäkla lyft från den 4670k som satt där innan. Hade jag istället gått till en aktuell plattform så hade man ju behövt köpa CPU till fullpris samt moderkort och DDR4-minnen. Ett par tusenlappar är rätt överkomligt för att slippa det, men samtidigt är det ju en död plattform man lägger pengar på.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Gen
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Finns i3 som är bättre än i7. Så länge man inte vet att det handlar om senaste generationen säger i7 ingenting egentligen

Jag antog jag att folk förstod att jag menade någon av de fyra-fem senaste generationerna i7or

Medlem

Har en i7 4770k 4.0ghz och ett 2070, har 80-120 fps i firestorm.

Medlem

Hade de lagt ner lite mer arbete på singleplayer så hade jag nog kunnat tänka mig att köpa det. Men när fokus bara ligger på rankbaserat multiplayer så har jag helt enkelt inte tid för det, och då känns det som pengar i sjön.

Medlem

signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Arzei:

@CliQue-SinneD: I dunno. Jag gav strax över 2000 för en beggad 4790k till sambons maskin för ungefär ett och ett halv år sedan, det blev ett jäkla lyft från den 4670k som satt där innan. Hade jag istället gått till en aktuell plattform så hade man ju behövt köpa CPU till fullpris samt moderkort och DDR4-minnen. Ett par tusenlappar är rätt överkomligt för att slippa det, men samtidigt är det ju en död plattform man lägger pengar på.

Ja precis, även om cpun ger 4 trådar till mot vad jag har så är det fortfarande en föråldrad plattform. Till nästa bygge kommer jag definitivt köra amd för att slippa detta problemet. Vill inte betala överpris för Intel vid nyköp.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Ja precis, även om cpun ger 4 trådar till mot vad jag har så är det fortfarande en föråldrad plattform. Till nästa bygge kommer jag definitivt köra amd för att slippa detta problemet. Vill inte betala överpris för Intel vid nyköp.

Bra plan. Jag gick till Ryzen 1700X och kommer kunna sätta en 3700X i samma moderkort när den släpps i sommar, beta bios med stöd har redan kommit. Feels good man.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Halva priset av vad...
Det bästa priset jag hittade är på netonnet för 290:-, men med tanke på hur EA försöker pracka på en Origin Access för att få folk att binda upp sig och hur de behandlar sina andra spel som Anthem så vet jag inte riktigt hur man ska se detta som prisvärt eller ett max pris.

Medlem

Inget emot spelet eller folk som tycker om det.

Var ju rea på BFV runt jul på 50%. Nu är det rea igen till samma pris som förra rean?!

Medlem
Skrivet av Arzei:

Bra plan. Jag gick till Ryzen 1700X och kommer kunna sätta en 3700X i samma moderkort när den släpps i sommar, beta bios med stöd har redan kommit. Feels good man.

Ytterligare en anledning att välja AMD framför intel, du behöver inte byta moderkort stup i kvarten.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Har inte varit något som dragits med i BR-vågen, inte spelat ett enda BR förrän nu. Jag har därför ingen personlig referensram till huruvida Criterion gjort det bra eller dåligt, med det sagt tycker jag att det borde finnas lärdomar att hämta från andra BR. Death boxes är ju exempelvis ett störande problem som inte är/har varit unikt för Firestorm vad jag förstår. Samma sak gäller loot-systemet - fanns det inte ett mindre rörigt sätt att implementera det på? Jag har dock kul med Firestorm och det har säkert delvis med att jag aldrig spelat ett BR-spel förut, men också för att det är Battlefield.

1
Skriv svar