Spel som ni har sågat i era recensioner pga buggar och liknande

Medlem
Spel som ni har sågat i era recensioner pga buggar och liknande

Jag skriver det här inlägget delvis som en direkt reaktion på Joakim Kilmans recension av Generation Zero, med betyget 2.

Då detta inte är det första spel FZ har gett betyg som är mindre än extatiska, så kom jag att tänka tanken - Vore det inte nice om FZ kunde återbesöka dessa titlar, dvs, spel som ni har sågat pga krasher, glitchar, fattigt innehåll, etc något halvår efter release?

Jag menar, Det kunde vara intressant att få reda på om utvecklarna har spenderat halvåret i fråga med att patcha bort nämnda buggar/lagt till mer innehåll eller inte.
Om ett spel som ges en tvåa i betyg vid release är en trea, eller rent av en fyra, ett halvår senare.

Detta behöver inte nödvändigtvis vara en fullängdsrecension igen. En kort beskrivning av vad som har gjorts, det nya betyget, och en länk till originalrecensionen skulle fungera alldeles utmärkt. Och om spelet i fråga efter ett halvår fortfarande lider av samma problem som vid lanseringen, så finns naturligtvis inget behov av ett återbesök.

En service både till utvecklarna, och oss konsumenter, som kanske annars missar ett bra spel bara för att utvecklarna inte riktigt hann färdigt innan deadline.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers

Vi tänker alltid att det vore tokbra att göra sådana saker men ofta faller mellan stolarna av flera anledningar. Dels är det sällan någon i skribentbasen fortsätter att lira ett spel som är buggigt/tråkigt, och dels sjunker ofta intresset ganska snart kring dessa titlar.


signatur
Skribent

Det händer att jag skriver små sammanfattningar med spel som folk kan ha missat under året hittills, lagom till halvtid (sommaren) ungefär. Begränsad tid sätter ju käppar i hjulet för skribenter också, tyvärr, men teoretiskt vore det kanske intressant att kunna hinna med att även ta upp eventuella uppdateringar i spel som kanske inte var så bra vid release.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi tänker alltid att det vore tokbra att göra sådana saker men ofta faller mellan stolarna av flera anledningar. Dels är det sällan någon i skribentbasen fortsätter att lira ett spel som är buggigt/tråkigt, och dels sjunker ofta intresset ganska snart kring dessa titlar.

Tja, jag begär ju inte att ni ska lira dem konstant, och att intresset sjunker är ju en direkt bieffekt av att spelen är dåliga/buggiga vid release.

Tanken var väl snarare att relevant skribent ett halvår senare testar spelen i fråga under någon timma eller tre för att se om det fortfarande är samma skit som vid release, och om så är fallet, proceed to forget the piece of sh**. Om inte, spela några timmar till, och ge oss en kort summering av vad som har förändrats, tillsammans men nämnda länk till originalrecensionen. Och eventuellt ett uppdaterat betyg.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Akronym:

Tja, jag begär ju inte att ni ska lira dem konstant, och att intresset sjunker är ju en direkt bieffekt av att spelen är dåliga/buggiga vid release.

Tanken var väl snarare att relevant skribent ett halvår senare testar spelen i fråga under någon timma eller tre för att se om det fortfarande är samma skit som vid release, och om så är fallet, proceed to forget the piece of sh**. Om inte, spela några timmar till, och ge oss en kort summering av vad som har förändrats, tillsammans men nämnda länk till originalrecensionen. Och eventuellt ett uppdaterat betyg.

Hehe, vi har väl tänkt att man behöver fortsätta lira för att få en feeling för hur det utvecklats. Anthem kanske blir det första vi testar..


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hehe, vi har väl tänkt att man behöver fortsätta lira för att få en feeling för hur det utvecklats.

Varför?

Är uppriktigt förvirrad här.

Måste man verkligen vara med i verkstaden hela tiden för att kunna se om bilvraket som levererades för ett halvår sedan har restaurerats till en pärla? (Eller inte.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers

@Akronym: Haha, påstår inte att vi tänkt rätt


signatur
1
Skriv svar