Recension – Generation Zero

Medlem

Tråkigt att säga det, men väntat.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Låter som att de inte varit villiga att lägga den tid och de pengar som behövts för att göra ett fullvärdigt spel, trist för jag gillar verkligen konceptet.


signatur

Metal is best served heavy.

Ambassadör
Xbox

Trist. Jag körde betan och de här bristerna var tydliga då men hoppades att de hade något ess i rockärmen till release.

Det som störde mig mest, även om det inte har med gameplay att göra, var just de identiska inomhusmiljöerna. Det sabbade den ack så viktiga inlevelsen. Utforskningen blev helt enkelt inte så kul när allt såg copy/paste ut. Väldigt "speligt" och det håller inte om man vill bygga atmosfär och sälja på det.


signatur

Jump in.

Medlem

Får verkligen känslan att detta bara är ett litet sidoprojekt som några på Avalanche pysslat med när det funnits tid. Trist när det har så stor potential.

Medlem

@musse1: Känns verkligen som det, dom har massa anställda och dessa behöver göra något medans dom väntar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av bent toe:

Äh va fan.. Jag och 2 polare köpte det.
Vi är 70-talister så några roliga flashbacks får vi väl ut av det.
Gemensamt med alla recensioner är att dem spelat det i solo. Tvivlar på att det är kul då.

Ja ja.. 400sek, inte hela världen.

Nej, jag har spelat majoriteten av tiden med andra. Men jag har testat solo också, för att se hur det ter sig då.

Medlem
Skrivet av TheRiktigaJesus:

Skönt. Då slipper jag känna suget att köpa ett spel från utvecklare som vägrar credda sina inspirationskällor.

Asså så mycket WORD på den!

Medlem

Spelet 2/5
Falu rödfärg 10/10


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Känns som Avalanche har satsat lite för mycket på att ha många stora spel under utveckling samtidigt vilket har gjort mellanmjölk av allting.

Utspelar sig spelet i Sverige så ska det väl bara vara mellanmjölk😁

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Nej, jag har spelat majoriteten av tiden med andra. Men jag har testat solo också, för att se hur det ter sig då.

Jag spelade stängda betan själv och det var rätt tråkigt.
Jag hoppas att du hade mest kul med andra och inte i solo dock.


signatur

"High life on low budget"

Skribent
Skrivet av musse1:

Får verkligen känslan att detta bara är ett litet sidoprojekt som några på Avalanche pysslat med när det funnits tid. Trist när det har så stor potential.

Fick också lite den känslan och sen då med tanke på vilken status Juste Cause 4 var i så är jag inte förvånad...

men det är tråkigt, fanns så mycket potential i detta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är ju inte ett fullpris-spel, så kanske inte helt oväntat. Gör de en NMS av det är det ju klart värt ett köp enbart för känslan, men det är väl kanske inget man ska hoppas på? För mig faller det ändå på beskrivningen av repetitiva miljöer. Begripligt med begränsad budget/team, men det är ju rena döden för spelsjälen.

Hade gärna ändå hört lite mer av ett 4-gäng som provat det. L4D2 och andra 4-man coop är ju också dötrista solo eller med randoms.

Medlem

Detta var ju synd, hade sett fram emot att uppleva 80-talet igen Nåja, blir väl kanske en prisdropp inom kort så kan man ju tassa runt då ser ju snyggt ut iallafall.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Inaktiv

Trist att spelet inte tycks vara bättre, som svensk så känner man sig en smula skyldig som inte gett det en chans ännu men ska överväga att spela det lite så småning om. Hoppas verkligen att de lyckas patcha det så att det blir bättre.

Medlem

Snälla, hitta en synonym till fantastiskt och variera med


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

11/10 Man kan panga med Ak4

Medlem

Spelat 3 timmar nu, håller med dem flesta recensenter. Tråkigt och dött men en vacker och mysig spelvärld.
2 kompisar bangade ur efter att läst / hört o det negativa.
Så vi var bara 2, vi kände nästan direkt att nja... inget kul.

Får väl spelade det i mindre omgångar.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Spelat 3 timmar nu, håller med dem flesta recensenter. Tråkigt och dött men en vacker och mysig spelvärld.
2 kompisar bangade ur efter att läst / hört o det negativa.
Så vi var bara 2, vi kände nästan direkt att nja... inget kul.

Får väl spelade det i mindre omgångar.

Taking one for the team!
Det är som sagt synd att dom verkar levererat ett sådant här pissigt spel. Jag undra hur det känns att vara spelutvecklare och själv känna att det man släpper och försöker sälja på folk är skit rent ut sagt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av magma:

Har ni recenserat Anthem på nytt? 😂

I alla fall, såg faktiskt fram emot detta men verkar som man får vänta tills det trillar ner i reaboxen efter några patchar.

Vad jag har läst så har inte de stora problemen med Anthem fixats. Däremot kan jag verkligen intyga att The Division 2 gör lootshooting bra!


signatur
Medlem
Skrivet av Gen:

Förra årets sämsta spel (Just Cause 4) och nu ännu en kallsup. Det går bra för Avalanche

Någon mer än mig som är rädd för hur Rage 2 blir i slutändan? Ser ju okej ut på trailers men man vet aldrig... Tur att iD Software har ett finger med i spelet.

Gissar att det är själva vapenkänslan som kommer rädda spelet (precis som det gjorde för rage 1).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vad jag har läst så har inte de stora problemen med Anthem fixats. Däremot kan jag verkligen intyga att The Division 2 gör lootshooting bra!

Instämmer med Div2 där, de har verkligen fått till looten riktigt bra


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

KoP
Medlem

Skulle nog ge spelet 3.5 av 5 efter att ha lirat med polarn ikväll. En hel del roliga situationer uppstod och miljöerna är riktigt mysiga och pangandet kul. Blir absolut att nöta vidare imorgon.

Skrivet av anon_319742:

Wccftech tyckte samma i sin recension, jag tyckte ungefär samma efter att ha spelat Alphan. De fick alla dessa brister uppmärksammade av mig i form av ärlig feedback, synd att det inte har hänt någonting sedan dess.

Jag tycker det är superbra att man skickar feedback, och jag som inte var med eller så frekvent tittat på spelet vet heller inte när den här betan när folk kunde lämna in feedback var, i anslutning till release eller för några månader sedan?

För det första måste det vara svårt för spelföretagen att titta på feedbacken och se, okej är det 5% som tycker det här eller är det en majoritet? För man kan aldrig tillfredställa alla. Ett annat välkänt problem med rapportering av detta slaget är att de som är antingen mest missnöjda eller mest nöjda är de som ger feedback. Tror generellt att det behövs större portion kvalitativ insamling av data än att förlita sig på beta-test och formulär (om det är nu så testningen av betan gick till såklart )

För det andra, om det är grundläggande system som får mycket kritik så känns det som svårt att göra större ändringar åt, om folk kommenterar en beta version, som ändå räknas nära färdigt.

Exempel som recensionen nämner att det finns två bilmodeller och samma reg. nummer är typiska saker som man lätt bör borde kunna fixas eller uttökas utan en större ansträngning, men det är ändå inget primärt som kommer göra spelet särskilt mycket bättre eller sämre i längden.

De mer kritiska delarna bör generellt vara de delar som tar längst att göra något åt, exempelvis designen av dessa bunkrar som nämns i recensionen. Det ställer krav på designkunskap och säkerligen större investeringar i mer grafiska "assets" etc.

Bara mina 3 cent, och bara funderingar.

Medlem
Skrivet av KoP:

Skulle nog ge spelet 3.5 av 5 efter att ha lirat med polarn ikväll. En hel del roliga situationer uppstod och miljöerna är riktigt mysiga och pangandet kul. Blir absolut att nöta vidare imorgon.

Med roliga situationer förmodar jag att du menar dem buggar (som finns kvar sedan den 5 månader gamla betan) där fiender klipper igenom väggar, skjuter dig genom skydd, loot som ligger under kartan, din karaktär fastnar i allt från bilar till containrar, folk som joinar din server kan inte kasta flares osv.

Tycker det skulle släppts som game preview för 200sek, då hade iaf jag haft mer överseende.
Men smaken är som baken 👍


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Det är ju inte ett fullpris-spel, så kanske inte helt oväntat.

400 spänn är fullpris för ett spel, kostar det mer än så så är det ett tripple-A spel och det är det här inte i närheten av att vara.

Avstängd

Läste en annan recension att progress enbart sparas för hosten, så där tvärdog spelet för mig. En medioker co-op shooter är ändå potentiellt kul med sambon, men en medioker co-op shooter med enbart single player save files? Get out of here... Hur kan man missa nåt så fundamentalt?


signatur

Todd Howard is a Cunt

Inaktiv
Skrivet av daniel.dahl.587:

Jag tycker det är superbra att man skickar feedback, och jag som inte var med eller så frekvent tittat på spelet vet heller inte när den här betan när folk kunde lämna in feedback var, i anslutning till release eller för några månader sedan?

För det första måste det vara svårt för spelföretagen att titta på feedbacken och se, okej är det 5% som tycker det här eller är det en majoritet? För man kan aldrig tillfredställa alla. Ett annat välkänt problem med rapportering av detta slaget är att de som är antingen mest missnöjda eller mest nöjda är de som ger feedback. Tror generellt att det behövs större portion kvalitativ insamling av data än att förlita sig på beta-test och formulär (om det är nu så testningen av betan gick till såklart )

För det andra, om det är grundläggande system som får mycket kritik så känns det som svårt att göra större ändringar åt, om folk kommenterar en beta version, som ändå räknas nära färdigt.

Exempel som recensionen nämner att det finns två bilmodeller och samma reg. nummer är typiska saker som man lätt bör borde kunna fixas eller uttökas utan en större ansträngning, men det är ändå inget primärt som kommer göra spelet särskilt mycket bättre eller sämre i längden.

De mer kritiska delarna bör generellt vara de delar som tar längst att göra något åt, exempelvis designen av dessa bunkrar som nämns i recensionen. Det ställer krav på designkunskap och säkerligen större investeringar i mer grafiska "assets" etc.

Bara mina 3 cent, och bara funderingar.

Betan kördes för drygt 5 månader sedan. Redan då så pratade flera om de brister vi ser i recensionen idag. Jag tror spelet hade behövt ett år till av utveckling och stora ändringar i gameplay och content. Spelet bygger på en häftig idé i grunden, men det känns lite som om de gav upp halvvägs och det aldrig blev så mycket mer än så.

KoP
Medlem
Skrivet av bent toe:

Med roliga situationer förmodar jag att du menar dem buggar (som finns kvar sedan den 5 månader gamla betan) där fiender klipper igenom väggar, skjuter dig genom skydd, loot som ligger under kartan, din karaktär fastnar i allt från bilar till containrar, folk som joinar din server kan inte kasta flares osv.

Tycker det skulle släppts som game preview för 200sek, då hade iaf jag haft mer överseende.
Men smaken är som baken 👍

Nej det var inte det jag menade med roliga situationer, snarare att vi råkade spränga oss själv ett par gånger etc. Vi lirade i 3 timmar igår (på PS4) och stötte inte på något annan bugg än att polaren fastnade i en pansarvagn, fast det var snabbt avhjälp genom att han crouchade så kom han loss.

Inaktiv

Jag och flickvännen spelade betan som jag vill minnas tog oss 2-3 timmar totallt. Även fast det var en trevlig upplevelse så uppstod känslan som efter många betor/demos/trails om man verkligen vill göra detta i 10-20 timmar till eller om man är ganska mättad nu.

Tveksamt om det kommer vara så mycket nytt att det känns motiverande att lägga pengar och investera tiden i fullversionen.

MEG
Medlem

Har nu spelat det några timmar, snyggt, bra stämning och musik samt utmanande fiender. Håller med om att det är lite tomt men man får inte heller glömma att detta inte är ett nytt Doom, Jag skulle säga att det är ett äventyr med shooter inslag.
Har ännu inte råkat ut för några buggar men de kommer väl Fienderna är riktigt svåra singelplayer (spelar bara singelplayer), man får verkligen planera sina strider annars är man illa ute.


signatur

Death is only the beginning

123
Skriv svar