Recension – Generation Zero

Robot
Recension – Generation Zero

Dags att genomlida 80-talet igen, med allt vad det innebär av axelvaddar, yuppies och enorma krigsrobotar.

#avalanche, #generation-zero


Medlem
Tråddemonen
Testpilot

Som en spya i Sverige?

Medlem

Tråkigt att allt fler spel släpps som tomma koncept av vad de egentligen ska vara. :/


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Geeks Gaming

Tyvärr exakt dom sakerna jag skrev i feedback till dom... Tråkigt att dom inte fixat de.

Inaktiv

Wccftech tyckte samma i sin recension, jag tyckte ungefär samma efter att ha spelat Alphan. De fick alla dessa brister uppmärksammade av mig i form av ärlig feedback, synd att det inte har hänt någonting sedan dess.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tyvärr exakt dom sakerna jag skrev i feedback till dom... Tråkigt att dom inte fixat de.

Skrivet av anon_319742:

Wccftech tyckte samma i sin recension, jag tyckte ungefär samma efter att ha spelat Alphan. De fick alla dessa brister uppmärksammade av mig i form av ärlig feedback, synd att det inte har hänt någonting sedan dess.

Det känns som att många bidrog med ordentlig feedback till Avalanche, vilket gör det mer uppenbart att de bara är ute efter en moneygrab och inte att göra ett bra spel.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

@Jinxswe: Samma här, det här speglar ganska precis vad jag kände under betan. Fin värld, bitvis underhållande gameplay, men alldeles för tomt och repetitivt med trist looting.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skönt. Då slipper jag känna suget att köpa ett spel från utvecklare som vägrar credda sina inspirationskällor.


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Redaktör
Skrivet av UncleJack:

Det känns som att många bidrog med ordentlig feedback till Avalanche, vilket gör det mer uppenbart att de bara är ute efter en moneygrab och inte att göra ett bra spel.

Det kan ju vara annat, t.ex. brist på tid eller resurser. Det har ju gjorts av ett litet team, kanske fanns inte pengar eller tid nog att göra spelet enligt plan.

Blir intressant att se om de fixar saker med uppdateringar, potentialen finns ju.


signatur
Medlem

Har ni recenserat Anthem på nytt? 😂

I alla fall, såg faktiskt fram emot detta men verkar som man får vänta tills det trillar ner i reaboxen efter några patchar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

phi
Medlem

Det gick tydligen inte att rida på Stålenhags koncept med ett halvdassigt spel i grunden.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det kan ju vara annat, t.ex. brist på tid eller resurser. Det har ju gjorts av ett litet team, kanske fanns inte pengar eller tid nog att göra spelet enligt plan.

Blir intressant att se om de fixar saker med uppdateringar, potentialen finns ju.

Jo det är sant, jag var nog lite snabb på hatbollen där. Hoppas att de gör något av det, som du och många andra har sagt så finns ju potentialen där!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Geeks Gaming

@Arzei: Ja jag funderar ändå på att köpa de enbart för världen. Gå runt och kolla på saker.

Medlem

Typiskt Såg fram emot att lira detta med några gamla polare. Men bristerna som beskrivs är precis sådana som verkligen sabbar upplevelsen för mig. Nåja, blir att vänta och se om de lyckas rädda upp detta längre fram.

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det kan ju vara annat, t.ex. brist på tid eller resurser. Det har ju gjorts av ett litet team, kanske fanns inte pengar eller tid nog att göra spelet enligt plan.

Blir intressant att se om de fixar saker med uppdateringar, potentialen finns ju.

Absolut, men då hamnade pengarna fel och spelet blir lidande. Finns ju så otroligt många spel gjorda på mindre budget med mer innehåll.

Problemet är att om detta spel behöver 2 år till av ordentlig utveckling så kommer de aldrig nå dit med ett år av post-launch support av ett skeleton-crew.

eld
Medlem
Skrivet av UncleJack:

Det känns som att många bidrog med ordentlig feedback till Avalanche, vilket gör det mer uppenbart att de bara är ute efter en moneygrab och inte att göra ett bra spel.

Problemet var väl att spelet redan var färdigt vet det laget, det fanns aldrig några planer att fixa till grundspelet, bara att fixa buggar.

Ungefär som att önska att bethesda skulle lägga till npc's under deras break it early test

Medlem

Körde betan i 18 timmar och kört detta nu i nästan 2 timmar, och det känns precis som betan. Världen/miljön känns härlig men den känns så fruktansvärt tom.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Trist att det inte blev bättre, var ett av spelen jag såg fram emot.

Skrivet av magma:

Har ni recenserat Anthem på nytt? 😂

Känns mer som ett Fallout 76. (Fast utan nukes och annat som gjorde Fallout intressant.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Visste detta skulle floppa ubgefär 5 minuter in i betan. Ingen känsla överhuvudtaget.

Medlem

Ajdå, synd men lite väntat med tanke på vad folk sagt tidigare om spelet. Då gäller det att Rage 2 är en hit, annars blir det nog kämpigt för Avalanche.

KoP
Medlem

Ser fram emot att lira detta med polaren ikväll. Vandra runt och mysa av miljöerna blir en behaglig avslappning efter jobbet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Årets mest väntade, tyvärr.

Skribent
Skrivet av Arzei:

@Jinxswe: Samma här, det här speglar ganska precis vad jag kände under betan. Fin värld, bitvis underhållande gameplay, men alldeles för tomt och repetitivt med trist looting.

Lootandet gör verkligen spelet mer utdraget än det behöver vara. Jag önskar att fienderna hade mer loot på sig så man slapp rota runt i identiska hus hela tiden.

Medlem

Tråkigt, men ändå rätt så väntat.

Frågan som kvarstår är hur spelet kommer skötas det kommande halvåret, kommer det vara värt att plocka upp för 199:- i höst efter ett par patchar. Grundproblemen kommer väl vara kvar men de värsta buggarna kanske är borta.

Medlem

Äh va fan.. Jag och 2 polare köpte det.
Vi är 70-talister så några roliga flashbacks får vi väl ut av det.
Gemensamt med alla recensioner är att dem spelat det i solo. Tvivlar på att det är kul då.

Ja ja.. 400sek, inte hela världen.


signatur

"High life on low budget"

Gen
Medlem

Förra årets sämsta spel (Just Cause 4) och nu ännu en kallsup. Det går bra för Avalanche

Någon mer än mig som är rädd för hur Rage 2 blir i slutändan? Ser ju okej ut på trailers men man vet aldrig... Tur att iD Software har ett finger med i spelet.

Medlem

Då kan man lugnt låta folk betatesta det i några månader innan man eventuellt köper det då


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Gen:

Först årets sämsta spel 2018 - Just Cause 4 och nu ännu en kallsup. Det går bra nu Avalanche

Någon mer än mig som är rädd för hur Rage 2 blir i slutändan? Ser ju okej ut på trailers men man vet aldrig...

Känns som Avalanche har satsat lite för mycket på att ha många stora spel under utveckling samtidigt vilket har gjort mellanmjölk av allting.

123
Skriv svar