Techdemo visar närapå fotorealistiskt Island, i Unreal Engine 4
Unreal Engine har alltid varit min favoritmotor. Denna video var grymt snygg, undrar hur många år det tar innan gemene man har en dator som klarar detta.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Följt Quixel ett bra tag nu. Helt underbara! Killen som äger Quixel är Teddy bergsman och är riktigt begåvad. Ni bör verkligen kolla in deras otroliga arbete!
Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly
Japp, i Unreal Engine skapas som vanligt bland de snyggaste och mest optimerade världarna. Har varit min favoritmotor i åtminstone 15 år.
Har kommit en massa häftiga tech demos med UE4 och det är första gången sedan Crysis man fick en riktigt wow-känsla över hur snyggt det är.
UE4 har sån enorm potential, men ändå så känns det som att inget spel utnyttjar motorn till fullo. Vart är spelen med grafik som den i Infiltrator, Elemental, A Boy and his Kite osv. Dessa är gamla tech demos som gick att driva med ett GTX680.
Det är en sak att skapa ett svinsnyggt tech demo i en liten scen utan fysik, AI osv. och en annan att göra ett helt spel med allt omkring. Men ja, jag håller med dig. Det görs alldeles för få ansträngningar att göra spelen så snygga som det egentligen finns möjlighet till.
Det finns dock ett undantag:
Ni som är intresserade av det senaste inom datorgrafik kolla in serien Love, Death & Robots på netflix, helt sinnessjukt i bland
Hittade den i början av helgen. Det var fröjd att se med min OLED Tv. Helt galen bild. Så om ni har en OLED så se den!
Riktigt snyggt. Duktiga kreatörer som kan knepa ihop något sådant.
En sån här video igen som aldrig motsvarar verkligen i slutändan.
Jag tror inte att den här videon är att visa hur spel kan se ut. Den är ett separat verk som är en cool film helt enkelt.
Vadå närapå? Det där är väl fotorealism. Death Stranding har fotorealistiska miljöer.
Till exempel 1:30, 1:46. 2:09
Yep, Fotogrammatri har använts flitigt i många år nu av diverse företag, kojima productions var rätt hårt inne på det i metal gear solid 5, och nu i death stranding.
Fördelen är att du får fotorealistiskt content genom fotografi, nackdelen är att det inte är världens mest dynamiska content att arbeta med.
När kommer vi få se fotorealistiska spel?
Mitt svar: Aldrig. För vi kommer alltid titta på något tech demo som påstås vara fotorealistiskt och släppas som spel 3-5 år bort. Men när spelet väl släpps så har det kommit nya techdemos och det som vi tyckte såg realistiskt ut då tycker man inte längre är så märkvärdigt,osv osv...