Vilket spel är ditt skitspel men som du hade ofantligt roligt med när du var yngre?

Medlem

Dyrkade Cobra. Mest för att filmen var så vansinnigt fräck!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Robin Hood på Amiga. Fanns inte så mycket att göra förutom att gadda ihop sig med Little John och skjuta vakter. Men räckte för att lägga alldeles för många timmar på det

Medlem

Nes
-The Simpsons: Bart vs. the World
-Jurassic Park

Snes
-Stunt Race FX

N64
-Star Wars: Shadows of the Empire
-Nagano Winter Olympics
-Multi-Racing Championship

Medlem

Race track på Amiga
BMX XXX

Medlem

Kungfu på Nes det var så dåligt igentligen och enformigt men jag älskade det och spelade det extremt mycket.

C64
Medlem

Jag ska testa Daikatana för så illa kan det inte vara

Medlem
Medlem

http://youtu.be/seTnTULxuw0

Inte ett särskilt bra spel, men det spelades mycket :p...... Battle bugs

Edit kom just ihåg detta.....
https://youtu.be/o6HYbQCRwgk

Battle chess


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Kom på ett till spel! MER innebandy. Kommer inte ihåg hur jag fick den men förmodligen så köpte jag en dricka eller två för att få spelet.

Riktigt uselt spel där målvakts AI'n var så dålig att jag kunde göra mål vid 9/10 av skotten. Men har man spenderat mer än halva sitt liv åt sporten och det kommer ett spel då tänker jag fan spela det tills tangentbordet går sönder.

Medlem

@C64: Vad jag syftade med skitspel är dom som dom flesta aldrig normalt skulle spela på grund av kvalité eller dom obskyrt udda okända.

det är lite subjektivt hur man ser på det från person till person, men ett exempel skulle kunna vara t.ex
The Simpsons Wrestling på ps1.

ofta brukar det finnas spel som bara använder nått känt licens för att locka köpare eller är dåliga kloner av något annat känt spel.

Inaktiv
Skrivet av DAoG:

Half life

Half Life var väl underbart, synd bara att Valve köpte modden counterstrike, och förstörde allt som var kul med modden.

Medlem

Inte nödvändigtvis dåligt, men många timmar lades på den gamla 386:an

Hocus Pocus


signatur

Nämen!

Medlem

Rainbow Warrior på Amiga, la en hel massa timmar på det och så här i efterhand kan jag väl inte säga att det var ett direkt bra spel.
Det är så opopulärt att det knappt går att hitta videos med det. Hittade inga Amiga videos så det får blir en Atari ST video istället:

Medlem
Skrivet av redruM:

Alex Kidd, Lego Rock Raiders, Golden Axe

Golden axe! Fanns på arkad i kiosken bredvid skolan. Varje lunch var man där och lirade! Toppspel!

Medlem

Paperboy till Nes spenderade jag många timmar på

Eek! the Cat till Snes......the horror...why!?!?!


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

@kaealy: HELGERÅN! Cannon Fodder var ett rent genialiskt spel för sin tid. Satans var ledsen man blev när ens soldater man hade haft med sedan början dog ett par timmar in i spelet och man kunde läsa deras namn på gravstenarna på kyrkogården. Kommer fortfarande ihåg ett par av namnen mer än 20 år senare; Jools, Joops, Stoo bland annat. Skitspel my ass!

Oh Sensible Software, where did you go, my love? Mega lo Mania, Cannon Fodder och så den briljanta Sensible Soccer serien. Vad hände?

Själv har jag nog lagt alldeles för många timmar på gamla nes 8-bits spel, som i ärlighetens namn ofta kunde vara riktigt, riktigt usla. Men eftersom jag var barn och inte hade tillgång till speciellt många spel så satt man där och nötte skiten ändå framför tv:n.

Paperboy till NES var verkligen inget vidare p.g.a kassa kontroller, första Simpsons spelet till NES var genuint uselt på samma sätt som Paperboy. Är Rush and Attack ett bra spel? Njae, det skulle jag inte vilja påstå idag, trots det satt man och lirade det i timtal med polarna och hade kul ändå. Ett spel jag minns som sticker ut från mängden är Turtles 1 till NES! Det var inget spel utan det är inget annat än en studie i ren masochism och som spel går det inte att säga något annat än att det rent fruktansvärt genomuselt. Timma efter timma satt man och dog och kom absolut ingenstans, går det ens att klara det spelet utan att fuska?

KoP
Medlem

Harley-Davidson (Amiga / 1990).

Medlem

Apple Cider Spider


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Samantha fox strippoker till c64

Medlem

Moonstone på Amiga spelade vi flera gånger i veckan i flera år. klarade det aldrig, hittade disketterna när föräldrarna sålde huset och emulerade det och klarade det på typ 55 minuter. Kändes lite ovärdigt. Push spelade vi också rätt mycket och Ugh på Amigan. Såg att Push fanns till android så man kunde återuppleva konceptet, som ett puzzelspel med hundra nivåer som inte gick att spara på, så man behövde lösa alla i rad.

Medlem

Först! Jag vill inte klassa innehållet som ett "skitspel" utan mer performance som undermåligt.

Harpoon till AMIGA 500. Ett spel där man kunde kontrollera en task force med upp till 3 hangarfartyg och tillhörande screeners samt ett stort antal flygplan.

Det som gör att jag skulle vilja lista det här beror endast på att det var omöjligt (på min AMIGA iaf) att skruva upp hastigheten till en spelvänlig fart.
Minns inte exakt vad hastigheten var men det tog mig ca 4-6 timmar från starten tills jag nådde det tänkta operationsmålet så jag kunde starta själva missionet.

Jag lirade det spelet...ehhh.... irl simulatorn fler gånger än vad som nog var hälsosamt för jag lirar fortfarande spel som HOI4 på *3 hastighet och är nöjd med det.

Medlem
Skrivet av Luffan:

Måste nog ändå va Jurassic park Trespasser.

https://www.youtube.com/watch?v=IWUKuGIj1jk

Det blev lite fel här ser jag.
Nu var ju frågan "vilket skitspel..." och inte "vilket fantastiskt mästerverk..." och ändå råkade du nämna trespasser.

Medlem
NuZ
Testpilot

Die Hard Trilogy till PSX var ju ingen höjdare men jag gillade det då. https://youtu.be/JCvjnsbw7AI


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Saltanötter:

MER Innebandy... MER som i festisen, dom släppte ett innebandy spel som var sjukt beroendeframkallande. Tack för att jag fick hjälp att minnas, lär googla om det går att få tag på nu.

Edit. Hittade
https://www.old-games.com/download/3444/mer-innebandy

Haha, jag tänkte direkt på innebandyspelet när jag såg denna tråden. Så sjukt bra!

Medlem

Cup Final (på C64)
Sjukt fult, men minst lika sjukt beroendeframkallande. Med lite skicklighet kunde man springa med bollen på huvudet från egen planhalva till motståndarlagets mål. Springa mot ena stolpen så att målvakten kastade sig och sedan promenera in med den vid andra stolpen, Mål i varje anfall
https://www.youtube.com/watch?v=N_LbPeheqlo

Edit: Och publikljudet! Lyssna och njut i klippet ovan

Medlem

@Joakim Palm: Liero & ELMA - vilka minnen!

Medlem
Medlem

Dink Smallwood. Diverse Flash-spel på Newgrounds. FX Fighter, Dark Colony (grymt spel, men skit egentligen), Croc, Hokus... De jag kommer på på rak arm.

Medlem
Skrivet av C64:

Die Hard va ju oxå bra

Det coola med Die Hard är hur fritt det är (för ett NES-spel). Det finns många sätt att klara spelet och många slut. Tyvärr är det dock för svårt. Har inte lyckats klara det själv än 😓😖

Skriv svar