Vilket spel är ditt skitspel men som du hade ofantligt roligt med när du var yngre?

Avstängd

Friday 13th (C64). Det fick oerhört låga betyg, jag tyckte det var kanon. I efterhand tycker jag också det var ett unikt spel, före sin tid.

Medlem

Bayou Billy till NES
Beatmup, bilspel och Nintendo Zapper spel i ett.
Gumshoe ett annat. Plattformsspel med Zapper
Älskade dem

Medlem

Vet inte om det räknas som skitspel, med tanke på att det var helt jäkla grymt, men är det någon som minns slicks 'n' slide?
https://youtu.be/Elb5L9eRaCw
Jag och kompisarna hade turneringar på skoldatorn. Otroligt roligt.

Inaktiv
C64
Medlem

@anon_326443:

Friday 13th va abslout inget skitspel..minns att jag spelade timmar

Medlem

Die Hard till gamecube

Medlem
Medlem

Dags att vinna denna tråd:


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

International Ninja Rabbits till PC 🙄 hittade den i en fotobutik i Mörby centrum typ -94. Var på en diskett 👍
Redan då var det ett skitspel men ändå satt man och nötte pga bristen av spel haha.

https://youtu.be/0uwJJP2Jq_o

Medlem

Märker att Die Hard är populärt, jag lägger väl till Die Hard till NES då, säkert spelat ut det ca 150 ggr.

Medlem

Agile Warrior 111-X på PS1. Förstod aldrig problemet med spelet. Men det snittade runt 1.5/10 i betyg. Själv såg man det som ett orealistiskt flyg sim som var sådär fult men roligt att spela. Och hade grymt soundtrack. Typ ett av de bästa på PS1 imo.

Medlem

Aliens till VIC 20 men jag var kanske 20 år men den var inte familjens första spelkonsol - tv tennis var inte kul men så var inte Aliens heller -(pacman spel med slutet på steroider och hela spelet gick ut på att undvika bli tagen i labyrinten)

Medlem

Kung Fu till NES! Det var så kul då å mormor var överlycklig när hon såg sin lilla guldklimp spöa fulingar. Men så här i efterhand ser det ju inte speciellt kul ut...eller?

Hur bäddar man in video?
https://m.youtube.com/watch?v=x3JldVnuWV0

Nått The Simpsons spel till snes (tror jag det var?). Var galet tillfredsställande att kasta ägg och tomater i skallen på folk!

Medlem

Förr spelade man allt man kom över och tänkte inte så mycket om spelet var bra eller inte, så det finns nog många exempel jag nu glömt bort eller förtryckt. Men ett som kanske sticker ut så här i efterhand är nog Teenage Mutant Ninja Turtles till Nintendo 8 bitars.

Spelet i sig är självklart inte det sämsta men kanske det mest frustrerande, eftersom det var ett utav relativt få spel man själv ägde, så man hade all tid i världen att irritera sig över just det spelet. Var nog först efter jag såg AVGN avsnittet jag reflektera över hur illa spelet egentligen var designat på många sätt och vis. Hur frustrerad man blev över vad som egentligen var ganska dåligt spel, och att man långt efteråt insåg att man avskydde något.

Avstängd

HÄR ÄR 90-talets största "SKITSPEL":

Jag minns att jag lånade detta för att spela, det var både roligt och lite läskigt, brydde mig inte så mycket om pruppskämten (jag gillade ju Hem till Midgård så).

Medlem

Alex Kidd, Lego Rock Raiders, Golden Axe


signatur

Burn in the light.

Skribent
Skrivet av C64:

Dom gjorde ett spel till va hette det ?? handboll ?? eller nått liknande

MER Climbing adventure

Medlem

Det var skitkul att fäktas med polarna i Star Wars Episod III- även om det var en mycket medioker titel.

Medlem

Dogs of war till Amiga. Valde alltid minigun.

Medlem

E.T. The extra terrestrial till Atari 2600. Hade bara fem spel, men det var E.T. som spelades mest.

Medlem
Skrivet av Luffan:

Måste nog ändå va Jurassic park Trespasser.

https://www.youtube.com/watch?v=IWUKuGIj1jk

Whaaat, jag älskade det spelet!

*edit, såg nu att det vart inte det spelet jag tänkte på

Medlem

Monster Bash (DOS)
Skunny - Save our Pizzas

hahaha, fanns bättre spel men man spelade ju det man fick tag på


signatur

no remorse

Medlem

Carnivores: Ice Age


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

eld
Medlem

På en sjuklig nivå, drev på mig så hårt att jag valde att bli spelutvecklare, det borde ha varit ultima 7 istället men det blev 8 av någon bisarr anledning.

Medlem

Daikatana 👍


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Backloggens befriare

på Amiga.. Älskade det, och vill nog inte kalla det "skitspel" egentligen, men gameplayet är ju rätt simpelt minst sagt.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Mitt måste noga vara Amiga Alien Breed

Edit.. Vore bra om jag läste titeln, det skulle vara skräpspel vi snacka om inte skräckspel

Medlem

Många extremt bra spel som folk anser vara skitspel här... fy skäms!

Skriv svar