Steam to Epic överföring

Medlem
Steam to Epic överföring

Kris här. Går det att överföra sina spel från Steam till Epic Store pa ett lagligt sätt?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Medlem

Kris? Vadå för kris? Seriöst. Vissa alltså!

Medlem

Vet inte hur det skulle gå att göra det olagligt heller, även om det inte är något vi diskuterar i det här forumet.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Superfly74:

Kris här. Går det att överföra sina spel från Steam till Epic Store pa ett lagligt sätt?

Det går att "cracka" spelen så du inte behöver köra dom via steam, gick förr iaf.
Men det var alltid på suspekta sidor med olagligt innehåll så du får googla själv.
Annars kanske det funkar i Epic att lägga in icke Epic spel samma som man kan i Steam?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Greenz:

Kris? Vadå för kris? Seriöst. Vissa alltså!

mitt namn är (kris)stoffer.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det går att "cracka" spelen så du inte behöver köra dom via steam, gick förr iaf.
Men det var alltid på suspekta sidor med olagligt innehåll så du får googla själv.
Annars kanske det funkar i Epic att lägga in icke Epic spel samma som man kan i Steam?

ah nej. Det måste vara helt rent. Det måste ju gå. Det kan funka det sista du sa. Jag kollar.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Superfly74:

ah nej. Det måste vara helt rent. Det måste ju gå. Det kan funka det sista du sa. Jag kollar.

Ok men om det inte "crackas" så kommer det (om det funkar) vara så att du startar spelet i Epic launcher som i sin tur startar Steam.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Finns ingen sådan funktionalitet i Epic Launchern, samtidigt är det som Molotov skriver, att du kommer inte bli kvitt användning av Steam.

Medlem

Det tycker jag är lite svagt faktiskt. Man ska kunna använda spel man betalar fullt pris för och ibland mer, och göra vad man vill med de. Sa det är egentligen Steam som äger alla våra spel, vi betalar för att kunna betala deras spel. Men hursomhelst, jag vill inte avsluta med regnmoln. Vore coolt om man kunde porta spelen. Men det reser en del komersiella och rättighets frågor som jag tror inte kommer tas upp i närmsta framtiden. Men vem vet.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok men om det inte "crackas" så kommer det (om det funkar) vara så att du startar spelet i Epic launcher som i sin tur startar Steam.

tack fölr ditt innlägg. Det var verkligen ögonöppnare. "Cracks"? Det måste vara 100 rent, och cracks är sånt som kan skjuta tillbaka mot dig närsomhelst. Det bästa är att gå via de vägar vi har tillgägnliga och som inte leder till fängelse eller böter.

Jag trodde att man kunde installera de via non Epic games, i och med att vi äger de.....eller gör vi det?

Jag har över 60 spel på Steam. Jag kan inte bli av med de, men undrade då ni vet så mycket om detta ämne.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Superfly74:

mitt namn är (kris)stoffer.

Jeez

Moderator | Testpilot
Skrivet av Superfly74:

Det tycker jag är lite svagt faktiskt. Man ska kunna använda spel man betalar fullt pris för och ibland mer, och göra vad man vill med de. Sa det är egentligen Steam som äger alla våra spel, vi betalar för att kunna betala deras spel. Men hursomhelst, jag vill inte avsluta med regnmoln. Vore coolt om man kunde porta spelen. Men det reser en del komersiella och rättighets frågor som jag tror inte kommer tas upp i närmsta framtiden. Men vem vet.

Det borde du tänkt på innan du handlar alla spel där. Det är nog bara GOG som låter dig ladda ned en DRM-fri variant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Superfly74:

Jag trodde att man kunde installera de via non Epic games, i och med att vi äger de.....eller gör vi det?

Vid all digital distribution köper du en licens att använda produkten. På så vis "äger" du den. Men det ger dig inte obegränsad rätt att låsa upp produkten på samtliga digitala distributionsplattformar.

Blir lite nyfiken. Varför så angelägen att flytta alla dina Steamlicenser till Epic Store?

Medlem

Det närmsta jag hittat är att göra om vissa steam nycklar till gog nycklar genom https://www.gog.com/connect . Tror inte det finns något liknande för epic.

Inaktiv
Skrivet av Kamaon:

Det närmsta jag hittat är att göra om vissa steam nycklar till gog nycklar genom https://www.gog.com/connect . Tror inte det finns något liknande för epic.

Det är ju det enda som behövs, för steam har sabbat alldeles för många ungar som gärna vill kalla sig "1337-gamers".

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det borde du tänkt på innan du handlar alla spel där. Det är nog bara GOG som låter dig ladda ned en DRM-fri variant.

Jo, jag vet. Hmm, ska nog titta närmre på det i framtiden.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Bennii:

Vid all digital distribution köper du en licens att använda produkten. På så vis "äger" du den. Men det ger dig inte obegränsad rätt att låsa upp produkten på samtliga digitala distributionsplattformar.

Blir lite nyfiken. Varför så angelägen att flytta alla dina Steamlicenser till Epic Store?

Hmm. Bra fråga där. Jo anledningen till det är att jag vill ha de på Epic Store katalogen. Egentligen, ville flytta dit, för att det kommer en del Epic exklusiva inom närmsta framtid. Sen är jag i pre produktion av ett demo. Vill gärna stötta de som stöttar utvecklare. Det gör Steam, jag klagar inte, till en viss grad.

Om jag lämnar Steam, så är för mig en väldigt intressant fråga. Vad gör jag av alla spelen. Det är lite motigt att köpa de på nytt bara för att man byter platform.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Det är ju det enda som behövs, för steam har sabbat alldeles för många ungar som gärna vill kalla sig "1337-gamers".

1337 gamers?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Kamaon:

Det närmsta jag hittat är att göra om vissa steam nycklar till gog nycklar genom https://www.gog.com/connect . Tror inte det finns något liknande för epic.

ah, ok. Perfekt. Ska undersöka det djupare. Nej, Epic har nog inte kommit riktigt fram där än.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Inaktiv

Varför ens bry sig? Är det verkligen SÅ jobbigt att ha 2 program för spel?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Varför ens bry sig? Är det verkligen SÅ jobbigt att ha 2 program för spel?

hahah, Salty, svaret är nej. Jag behöver inte det. Jag kan ha två. Det är egentligen bara en ide, jag hade, och la ut den här för att kolla om det skulle kunna gå?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar