Steams renoverade spelbibliotek tar form

Robot
Steams renoverade spelbibliotek tar form

Ska ge bättre koll och rikare sorteringsmöjligheter.

#steam, #valve


Medlem

Diggar det. Ser ut att bli bra mycket bättre än det är nu.

Bra, verkar bli mindre klickande med nya designen


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Ser bra ut. Nu är det enda som saknas att Valve tar upp kampen mot Epic på riktigt.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

Bara jag som reagerar på Mirror's Edge Catalyst? Är EA på väg tillbaka till Steam månntro?

Medlem

Enda skillnaden är ju "Steam library homepage" som läggs till. Sättet man sorterar på är samma som idag. Eller missar jag något?


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Se! Vad lite konkurrens kan göra...

Medlem

Hoppas dom gör det lättare att sålla bort alla skitspel

Medlem

För min del hade en lista med noll grafik och endast spelnamnen räckt gott och väl, alla dessa paneler och onödig information är, helt enkelt, onödiga. Hoppas det går att stänga av allt krims-krams och skit. Trodde verkligen det inte gick att göra det mer överflödigt och fult.

Medlem

@B-itta: ja, tänk vad häftigt att valve förutsåg framtiden när de påbörjade det här arbetet 2016.

Medlem

Valve sitter inte på arslet längre?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gillar inte Epics sätt att konkurrera på, men jag gillar att de fått Steam att röra på den stela rumpan.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av superlim:

@B-itta: ja, tänk vad häftigt att valve förutsåg framtiden när de påbörjade det här arbetet 2016.

Nog satte de eld i röven på Steam! More changes to come for sure.

Medlem

@B-itta: nej, de har redan rullat ut en del av det, dvs chatten. I övrigt har de bara sagt att det är "valve-timed". Dessutom har det här ju varit på gång väldigt länge med en release under det här året.

Det är otroligt fånigt att tro att valve skulle konkurrera genom en ui-redesign när det är moneyhatting som de har problem med.

Medlem

Och här sitter jag och väljer att visa mitt bibliotek som en lista utan en massa krimskrams som om året vore 2005

Hoppas att jag fortfarande kan välja att ha det så när den här uppdateringen kommer.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Nog satte de eld i röven på dem! More changes to come for sure.

Har antagligen noll och ingenting med det att göra eftersom att det inte handlar om att locka fler användare till Steam. Att steam förbättrar sitt utseende gör ingen skillnad på att Epic köper exklusiviteter.

Medlem

Ser bra ut, men ge oss custom utseende på steam med!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

eld
Medlem
Skrivet av Esri:

Har antagligen noll och ingenting med det att göra eftersom att det inte handlar om att locka fler användare till Steam. Att steam förbättrar sitt utseende gör ingen skillnad på att Epic köper exklusiviteter.

Även om det varit i utveckling redan innan så kan definitvt sådana saker pusha på utvecklingen.

Medlem
Skrivet av Esri:

Har antagligen noll och ingenting med det att göra eftersom att det inte handlar om att locka fler användare till Steam. Att steam förbättrar sitt utseende gör ingen skillnad på att Epic köper exklusiviteter.

Steam släpptes 2003 och har sett nästan likadant ut sen dess. Ändringen görs nu... Säger då det...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Steam släpptes 2003 och har sett nästan likadant ut sen dess. Ändringen görs nu... Säger då det... Inte direkt svårt att se.

Att du drar slutsatser betyder ingenting, de kommer inte bli färre exklusiva titlar p.g.a att de ändrar sin UI. Det förstår vem som helst.

Medlem
Skrivet av Esri:

Att du drar slutsatser betyder ingenting, de kommer inte bli färre exklusiva titlar p.g.a att de ändrar sin UI. Det förstår vem som helst.

Att de sker ändringar i Steam just nu kan väl vem som helst se är en del av stora förändringar för att hålla sig relevant mot konkurrenterna. Vad försöker du påstå egentligen

Medlem
Skrivet av B-itta:

Att de sker ändringar i Steam just nu kan väl vem som helst se är en del av stora förändringar för att hålla sig levande. Vad försöker du påstå egentligen

Eller så har Steam förändrats konteruerligt men det är först nu Du reagerar på det.

Medlem
Skrivet av eld:

Även om det varit i utveckling redan innan så kan definitvt sådana saker pusha på utvecklingen.

Hade funktioner och utseende varit något som hade lockat utgivare/utvecklare så hade inte Epic haft ett enda spel i sin Store förutom sina egna. Det här har ingenting att göra med Epic.

Medlem
Skrivet av Esri:

Har antagligen noll och ingenting med det att göra eftersom att det inte handlar om att locka fler användare till Steam. Att steam förbättrar sitt utseende gör ingen skillnad på att Epic köper exklusiviteter.

Att behålla befintliga kunder är minst lika viktigt, om inte viktigare, som att ragga nya.

Att Steam förbättrar sitt utseende och funktionalitet är precis vad konkurrens leder till. Om en tid så kommer Steam att vara ljusår bättre än det har varit, tack var Epic.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Att behålla befintliga kunder är minst lika viktigt, om inte viktigare, som att ragga nya.

Att Steam förbättrar sitt utseende och funktionalitet är precis vad konkurrens leder till. Om en tid så kommer Steam att vara ljusår bättre än det har varit, tack var Epic.

Hade det handlat om utseende och funktion hade inte Epic haft några utvecklare på sin plattform. Det handlar endast om pengar. Att steam förbättrar sitt utseende är bra, det har ingenting med Epic att göra.

Medlem
Skrivet av Esri:

Eller så har Steam förändrats konteruerligt men det är först nu Du reagerar på det.

Lite att ta i nu, Steam design har alltid varit trist och utdaterad i jämförelse med tex GOG

Medlem
Skrivet av B-itta:

Lite att ta i nu, Steam design har alltid varir trist och utdaterad I jämförelse med tex GOG

Ja för Gog ser ju mycket bättre ut, istället för en lång lista med dina spel så har du en lång lista med dina spel...

Sen gällande Steams utseende så har man kunnat lägga in egna teman sedan 2005, gillar du inte utseendet, byt ut det.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ser bra ut, men ge oss custom utseende på steam med!

Det finns ju redan skins? Eller menar du tillgängligt åt den nya klienten/utseendet också?

Moderator | Testpilot
Skrivet av B-itta:

Steam släpptes 2003 och har sett nästan likadant ut sen dess. Ändringen görs nu... Säger då det...

Det är dock inte sant. Här har du en artikel från PCGamer som visar utvecklingen. Och du kan förvänta dig samma typ av uppdatering i alla delar av klienten.

https://www.pcgamer.com/steam-versions/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Tänk också på allihopa att vara trevliga mot varandra. Att kalla någon annan "puckad" är givetvis inte välkommet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar