Då släpps resterande Life is Strange 2-avsnitt

Robot
Då släpps resterande Life is Strange 2-avsnitt

Och ni som trodde att första säsongen drog ut på tiden.

#life-is-strange-2, #releasedatum


Medlem

"Hur tacklar du spel uppdelade i avsnitt?"

Genom att inte spela dom.

Frilansare
Skrivet av FragMa:

"Hur tacklar du spel uppdelade i avsnitt?"

Genom att inte spela dom.

Inte ens när alla är släppta och du kan köra dem i följd?

Medlem

@FragMa: Your loss!

Jag brukar iaf börjar spela dem när de släppt runt ep.3. Har spelat flesta TellTale spelen på det viset. För sen kommer dem hårda besluten man måste ta och då finns risken att man glömt handling och namn på karaktärerna.

Tycket dock att det är galet lång emellan Life is Strange 2 avsnitten, mer än ett år mellan första o sista

Fragtjuv

Första säsongen av Life is strange tog ju på tok för lång tid. En månad mellan avsnitten skulle vara helt perfekt.

Nu spelade jag visserligen igenom första säsongen ändå men det kändes som att det tog ett tag att komma in i handlingen igen i början av varje avsnitt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ska vänta och spela tills alla avsnitt är ute. Tycker det känns som det tar för lång tid mellan avsnitt släppen, och då lär man ha glömt bort vad som har hänt.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

eld
Medlem
Skrivet av joelthor100:

Första säsongen av Life is strange tog ju på tok för lång tid. En månad mellan avsnitten skulle vara helt perfekt.

Nu spelade jag visserligen igenom första säsongen ändå men det kändes som att det tog ett tag att komma in i handlingen igen i början av varje avsnitt.

Problemet är att det inte finns tid att utveckla episodbaserade spel på sån kort tid, hela spelet skulle behöva vara färdigt för att man ska släppa det varje månad.

Eller så gör man som telltale och pressar ut dom så snabbt det bara går så personal och spel blir lidande.

Geeks Gaming
Citat:

Hur tacklar du spel uppdelade i avsnitt?

Jag kör oftast första avsnittet direkt och väntar med resten tills alla är släppta.
Ungefär lika kul som att trycka nålar under fingernaglarna samtidigt som man tvättar kroppen med grovt sandpapper till tonerna av valfri Justin Bieber låt.

Dock är det ett val jag gjort 🤔

Medlem

Ingen fara, då kanske jag hinner få ork till att spela klart första spelet innan alla avsnitt är ute till 2an:D

Inaktiv

Spelar det när hela finns ute.

KoP
Medlem

Spelar episoderna allteftersom dom kommer. Finns ju annat att spela medans man väntar så man behövet ju inte lida ihjäl sig i väntans tider.

Ambassadör
Xbox

Spelar det när hela säsongen är ute.

Varje avsnitt kommer till Xbox Game Pass ca. 90 dagar efter release också!


signatur

Jump in.

Medlem

Men åh... man får skylla sig själv att man inte klarar av att vänta Förstår inte varför det ska vara så länge emellan, redan jobbigt nog med en vecka för tv-serier.

1
Skriv svar