Vad hoppas du på från det (förmodade) nya Vampire: The Masquerade?

Medlem

Ett RPG som så många andra har skrivet är givet med bra dialog, val som betyder något och gärna olika sätt att klara av situationer.

Sedan skulle jag gärna vilja att spelet börjar i ett sekel och sedan (förutsatt om man överlever självklart) så lever man x antal 100 år så man får spela i olika århundranden.

Nu tror jag inte att detta kommer att ske men hoppas kan man alltid


signatur

^Katten, idle extreme.

Är så nervös över detta spel, jag vill ha ett singleplayer rollspel men oroar mig över att detta kommer bli ännu ett offer för enbart multiplayer, alltid online, "alla vampyrer är andra spelare" på bekostnad av atmosfär och intrig och inlevelse.
Det finns dem som vill ha Vampyr76 men jag är definitivt inte en utav dem. Jag vill vara suave och snacka mig till hemligheter i ett scenario, men blir avbruten av xXalucardickXx och hans stooges springer in hoppar på borden och startar slagsmål och emotar för det blir ett bra klipp till youtube kanalen ingen tittar på.

Håller tummarna för ett riktigt bra singleplayer.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Traveller in time:

Är så nervös över detta spel, jag vill ha ett singleplayer rollspel men oroar mig över att detta kommer bli ännu ett offer för enbart multiplayer, alltid online, "alla vampyrer är andra spelare" på bekostnad av atmosfär och intrig och inlevelse.
Det finns dem som vill ha Vampyr76 men jag är definitivt inte en utav dem. Jag vill vara suave och snacka mig till hemligheter i ett scenario, men blir avbruten av xXalucardickXx och hans stooges springer in hoppar på borden och startar slagsmål och emotar för det blir ett bra klipp till youtube kanalen ingen tittar på.

Håller tummarna för ett riktigt bra singleplayer.

Finns ju en lite. risk, när isländarna hade IP:t så var det ju World of Darkness...kanske det som kickas igång..men samtidigt så var det på den tiden som MMOs var den största genren, idag är det ju något helt annat som är trendigt....nu tror jag dock inte vi får ett Vampire-Battle Royal...


signatur

"Writer and Fighter"

Frilansare

Vill så gärna att det här blir bra, men varför har jag dåliga vibbar? Ägarskapet och samarbetet med White wolf-teamet som gör papper-och-pennarollspel har ju inte varit utan trubbel. Och vilka hos Paradox är det ens som utvecklar digitala spel med White wolfs universum som förlaga? Vet vi något där?

Det enda konkreta jag hört är när Wester sa till Gamesindustry att "There are a couple of projects that are at more than an experimental level right now." Det var i juli förra året.

Sen sa han iofs också att
"we want to do things the proper way this time.
We've released crappy games in the past, many years ago. I know how it is to release buggy, unfinished games. I don't want to do that anymore."

Tja, snart får vi veta... något.

Medlem
Medlem

Och bekräftat, men inte slut på eventet:

Avstängd

Fan vilken seg presentation. Jag är avundsjuk på de som slipper och bara kan vakna upp och se det viktiga.

Medlem

@Harmond: Du har inte varit med och spelat Tender med alla andra runt om i världen hör jag. Det var sjukt mycket att göra under natten. Det är ett spel i eller innan spelet med ARG's

Avstängd

Totalt ointresserad av det. Kul att det var bloodlines 2 och inte ett MMO iaf.

Medlem

Tyvärr buggade mitt tender ut helt och hållet så missade den delen av det hela, men är jubilerande glad över annonseringen av ett singleplayer spel med samma lead writer som det första.

Medlem

Det här kommer att bli bra 🙂


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Gief 30 minuters demot.


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd

Får tyvärr skapliga SJW-vibbar från utvecklarna.

https://www.vg247.com/2019/03/21/vampire-the-masquerade-blood...

"It’s definitely taking political stances on what we think are right and wrong”

"[...]the conflict between tradition and progress"

"It is a political game"

Jag har inget emot politik när det hör till spelvärlden, men vad utvecklarna tycker ("what WE think") är rätt eller fel är för mig som rollspelare ointressant, det bör vara upp till mig (att rollspela) och inte till dom vad som är rätt eller fel. Politisk aktivism hör inte hemma i spel, har aldrig gjort, det kan man hålla på med på sin fritid om man måste det. Jag vill inte ha deras åsikter om konservatism vs progressivitet osv. nedtryckt i halsen via quests eller karaktärer som ska "lära mig". Jag får en känsla att det politiska går bortom att du kan välja att vara könlös osv (sånt är helt okej).

Medlem

@Manqs: Only lesser clans fears shadows. Bring it on!

(Fotnot, gillar båda klanerna starkt, men Ventrue är lite närmare hjärtat )

Skrivet av Harmond:

Får tyvärr skapliga SJW-vibbar från utvecklarna.

https://www.vg247.com/2019/03/21/vampire-the-masquerade-blood...

"It’s definitely taking political stances on what we think are right and wrong”

"[...]the conflict between tradition and progress"

"It is a political game"

Jag har inget emot politik när det hör till spelvärlden, men vad utvecklarna tycker ("what WE think") är rätt eller fel är för mig som rollspelare ointressant, det bör vara upp till mig (att rollspela) och inte till dom vad som är rätt eller fel. Politisk aktivism hör inte hemma i spel, har aldrig gjort, det kan man hålla på med på sin fritid om man måste det. Jag vill inte ha deras åsikter om konservatism vs progressivitet osv. nedtryckt i halsen via quests eller karaktärer som ska "lära mig". Jag får en känsla att det politiska går bortom att du kan välja att vara könlös osv (sånt är helt okej).

Jag är försiktigt optimistisk. V:TM handlar väldigt mycket om politik. Men det är inte real world politik utan politik mellan klanerna/kindred. Endast första punktrn har ett moraliskt perspektiv, men jag tvivlar starkt på SJW. Jag hoppas innerligt att jag har rätt.

Kindredpolitik är väldigt intressant och kul tycker jag, jag ser fram emot att politik ska spela roll!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Harmond:

Får tyvärr skapliga SJW-vibbar från utvecklarna.

https://www.vg247.com/2019/03/21/vampire-the-masquerade-blood...

"It’s definitely taking political stances on what we think are right and wrong”

"[...]the conflict between tradition and progress"

"It is a political game"

Jag har inget emot politik när det hör till spelvärlden, men vad utvecklarna tycker ("what WE think") är rätt eller fel är för mig som rollspelare ointressant, det bör vara upp till mig (att rollspela) och inte till dom vad som är rätt eller fel. Politisk aktivism hör inte hemma i spel, har aldrig gjort, det kan man hålla på med på sin fritid om man måste det. Jag vill inte ha deras åsikter om konservatism vs progressivitet osv. nedtryckt i halsen via quests eller karaktärer som ska "lära mig". Jag får en känsla att det politiska går bortom att du kan välja att vara könlös osv (sånt är helt okej).

Du kan ha rätt men får personligen inte samma känsla när jag läser artikeln.

“It is a political game but I think it’s one of those few opportunities that gives us the chance to let people make their own political statement in a way that’s not cheap. I don’t believe you can look at both sides of a political argument without understanding both sides".

"with its themes of art versus commerce and technological advances versus tradition"

"One of the things we really wanted to do was narrow in on a major conflict that can truly, reasonably be seen from both sides. "

“Technological progress is a big deal and people are going to make money doing it. But what’s the cost? One of the things we really wanted to do was narrow in on a major conflict that can truly, reasonably be seen from both sides."

Tror inte konflikten kommer handla om konservativt eller progressivt i dagens politiska bemärkelse. Utan det kommer handla om teknologisk utveckling och vad vi tjänar på det men också vad det kostar. Eftersom det verkar som att man börjar som "thin-blood" och senare väljer klan, och med klan politik på sätt och vis, medvetet så kommer spelet troligen involvera att man rör sig uppåt i "generation". Vilket gör dig starkare men också involverar att mörda någon mäktigare vampyr än dig själv för att på så vis ta deras kraft. I VTM har konflikten mellan gamla vampyrer som byggt sig en maktbas över århundraden och yngre vampyrer som inte har mycket makt ofta varit centralt. På många sätt är det det som skiljer Anarchs och Camarilla åt även om den stora skillnaden är filosofisk mellan grupperna.

Verkar också som att spelaren får välja sida i konflikten, klan och klanpolitik och jag antar att det kommer påverka världen eller storyn. Om jag nu läser artikeln rätt. Det enda som verkar vara ristat i sten är din historia innan du blev vampyr. Om allt detta stämmer så tycker jag det låter skitspännande.

Så om det blir så som jag tolkar artikeln så tror jag inte att du, eller andra som blir besvikna på spel som innehåller vardagspolitik, behöver oroa dig allt för mycket. Men jag kan givetvis ha fel också.

Medlem

@Mirage: Hehe! Ventrue var mitt andrahandsalternativ tills du kom och mopsade dig. Nu tror jag de får sig finna sig i tredjeplatsen bara för att straffa dig lite. Lika barn leka bäst?

Kan bara hålla med om vad du skriver om politik mellan och inom klanerna. Hoppas det blir en grej.
Hoppas bara att jag får chansen att välja vem jag är utan att bli allt för skohornad av mitt klanval. Alltid gillat idén på en slug Business Brujah, i kostym, som bara slåss när han blir frustrerad. Så typ hela tiden.

Avstängd
Skrivet av Manqs:

Så om det blir så som jag tolkar artikeln så tror jag inte att du, eller andra som blir besvikna på spel som innehåller vardagspolitik, behöver oroa dig allt för mycket. Men jag kan givetvis ha fel också.

Hoppas det, men notera att utvecklaren faktiskt säger att de (utvecklarna) vill visa vad de tycker är rätt eller fel politiskt. Vi kan även läsa följande;

“It was very of its time,” Ellison said of the first game. “It approached certain topics differently. How we look at stuff has matured since then.”
“It’s fifteen years later and things have changed,” Mitsoda said. “We have to be very sensitive about how we handle things like mental illness and that was a concern for us and for Paradox, in how we can make a mature story but if we do anything, we do our homework and make sure that we are punching up and not punching down.”
“We talk about these issues constantly,” Ellison added. “Because we care about including people, we want them to feel powerful and sexy, and we don’t want them to feel like it’s not for them.”

Man får känslan att de skäms extremt mycket för första spelet. Hur te.x Malkavians hade en helt galen och humoristisk dialog. MEN får man göra så, tänk på de med mentala svårigheter, blir dom kränkta? Dom har kommit på att alla kan bli kränkta för saker och att de måste arbeta runt det. Jag tycker inte det låter som ett roligt skapande, att som dom gå runt och ha värsta nojan "we talk about these issues constantly!" Det kommer nog inte göra någon glad i slutändan, iaf inte för den som spelar för intressant story och karaktärer som kanske står ut och är lite knäppa osv. Däremot kanske de som spelar för att hitta saker att bli kränkt över bli positivt överraskade av att få ett spel där allting har blivit urtråkig mellanmjölk. Vi får se vad som händer.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Hoppas det, men notera att utvecklaren faktiskt säger att de (utvecklarna) vill visa vad de tycker är rätt eller fel politiskt. Vi kan även läsa följande;

“It was very of its time,” Ellison said of the first game. “It approached certain topics differently. How we look at stuff has matured since then.”
“It’s fifteen years later and things have changed,” Mitsoda said. “We have to be very sensitive about how we handle things like mental illness and that was a concern for us and for Paradox, in how we can make a mature story but if we do anything, we do our homework and make sure that we are punching up and not punching down.”
“We talk about these issues constantly,” Ellison added. “Because we care about including people, we want them to feel powerful and sexy, and we don’t want them to feel like it’s not for them.”

Man får känslan att de skäms extremt mycket för första spelet. Hur te.x Malkavians hade en helt galen och humoristisk dialog. MEN får man göra så, tänk på de med mentala svårigheter, blir dom kränkta? Dom har kommit på att alla kan bli kränkta för saker och att de måste arbeta runt det. Jag tycker inte det låter som ett roligt skapande, att som dom gå runt och ha värsta nojan "we talk about these issues constantly!" Det kommer nog inte göra någon glad i slutändan, iaf inte för den som spelar för intressant story och karaktärer som kanske står ut och är lite knäppa osv. Däremot kanske de som spelar för att hitta saker att bli kränkt över bli positivt överraskade av att få ett spel där allting har blivit urtråkig mellanmjölk. Vi får se vad som händer.

Jag får återigen inte samma känsla. Låter mer som att de vill ge en realistisk version av mentala åkommor. Jag personligen föredrar om de gör Malkavians galenskap riktigt, riktigt mörk. Som deras tema är i böckerna. "Jag är tokig så jag gör random stuff" eller så kallade "fishmalks" är kul en stund men inte lika intressant. För mig personligen då.

Jag vet inte, kanske jag är för naiv och lite för peppad inför detta. Vill tro bra saker. Håller tummarna för att det blir bra i all fall.

Medlem

På V:TM temat:

How many Brujahs does it take to change a light bulb?
3. Two to hold the bike, one to change the light bulb.

Brujah, version 2:
How many Brujahs does it take to change a light bulb?
None. Brujahs ain't afraid of the dark.

How many Toreadors does it take to change a light bulb?
1. The Toreador holds the light bulb while the world revolves around her.

How many Malkavians does it take to change a light bulb?
FISH!


signatur

I drank what?

Pansarknekt

Hoppas på en enda lång quicktime event rollercoaster!


signatur

Ooooh the drama!

12
Skriv svar