Vampire: The Masquerade följs upp, se första trailern från Bloodlines 2!

Robot
Vampire: The Masquerade följs upp, se första trailern från Bloodlines 2!

Ingen remake, ingen remaster, utan en tvåa som tar oss till ett blodisande Seattle.

#bloodlines-2, #hardsuit-labs, #vampire-the-masquerade


Medlem

Kan bli hur bra som helst, eller värdelöst, eller som ettan: bra, men trasigt. Håller mina förväntningar i shack.

Medlem

Att spelet kommer till "PC" säger en inte så värst mycket i detta klimat där man är antingen en "Steam-fanboy" eller "Epic-fanboy" beroende på vilken distributionsplattform man föredrar. Förhoppningsvis är utgivarna schyssta nog att inte böja sig för exklusivitet, tidsbegränsad eller ej.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Bästa nyheterna sedan Jesu återuppståndelse! Brukar undvika hajptåget, men den här gången går det inte. Choo! Choo! Gimme 2020!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Banzeken:

Att spelet kommer till "PC" säger en inte så värst mycket i detta klimat där man är antingen en "Steam-fanboy" eller "Epic-fanboy" beroende på vilken distributionsplattform man föredrar. Förhoppningsvis är utgivarna schyssta nog att inte böja sig för exklusivitet, tidsbegränsad eller ej.

Av allt att döma kommer det på alla plattformar du nämnt. Paradox egen butik ger i slutändan Steam nycklar dessutom. Så tror risken för exklusivitet å Epic är liten i det här fallet. Om nu inte paradox i stort som utgivare börjar sukta efter Epic pengar på samma sätt som vissa andra. Det är i slutändan det som Epic handlar om. Mer pengar till publishers att ta ut i vinst.

Medlem

Får inget vidare positivt intryck, tyvärr. :/
Chris Avellone låter ju som ett positivt bidrag, men jag ställer mig skeptisk. Skulle inte förbeställa det här bara för att man gillade ettan. Det gjordes av Troika Games, och huvudpersonerna bakom det (Leonard Boyarsky och Tim Cain som nu jobbar på Obsidian) är inte involverade överhuvudtaget.

Hardsuit Labs som är involverade i utvecklingen har förutom en horribel hemsida endast ett "Cyberpunk-esque" VR-spel som heter "Blacklight" i sitt bagage. Jag tror dessvärre att det här är ett försök att mjölka pengar ur ett kärt varumärke, med urvattnade dialoger, försämrat skillsystem med ytligt stat/skillsystem snarare än att göra en riktigt trogen uppföljare.

Blir dock glad om min skepsism visar sig vara obefogad.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Gillar att det går att förboka spelet redan nu när det släpps Q1 2020...

Medlem

Kommer bara till Stadia...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser "cinematiskt" ut och får Thief 2014 vibbar, har gärna fel men jag antar det blir ännu ett ytligt AAA-lir i mängden.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ser "cinematiskt" ut och får Thief 2014 vibbar, har gärna fel men jag antar det blir ännu ett ytligt AAA-lir i mängden.

Det står ju i början att det inte är gameplay. Antar att det bara är en filmatisk trailer och hur spelet egentligen ser ut får vi vänta på.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Får inget vidare positivt intryck, tyvärr. :/
Chris Avellone låter ju som ett positivt bidrag, men jag ställer mig skeptisk. Skulle inte förbeställa det här bara för att man gillade ettan. Det gjordes av Troika Games, och huvudpersonerna bakom det (Leonard Boyarsky och Tim Cain som nu jobbar på Obsidian) är inte involverade överhuvudtaget.

Hardsuit Labs som är involverade i utvecklingen har förutom en horribel hemsida endast ett "Cyberpunk-esque" VR-spel som heter "Blacklight" i sitt bagage. Jag tror dessvärre att det här är ett försök att mjölka pengar ur ett kärt varumärke, med urvattnade dialoger, försämrat skillsystem med ytligt stat/skillsystem snarare än att göra en riktigt trogen uppföljare.

Blir dock glad om min skepsism visar sig vara obefogad.

Låter inte alls lovande, kommer förmodligen bli som du säger, ett försök till att mjölka ett ip med trogna fans. Ett annat tecken på att dem mjölkar varumärket är att dom kallar det "Bloodlines 2" istället för att ge spelet en unik titel. Luktar scam på lååånga vägar, men jag kan ha fel. Tack för info!

Medlem

Hypad men tror tyvärr inte det kommer vara i närheten av originalet. Men med rimliga förväntingar så tror jag att det komer vara ett helt ok eller till och med bra spel. Lite besviken dock om det nu bara är förstaspersons, i ettan så kunde man ju växla mellan tredje- och förstapersonskamera och jag har alltid föredragit tredjepersonsläget.
Jag spelade sällan med skjutvapen i ettan delvis pga detta. Vore synd om det inte går att välja i 2an när jag nu förknippar ettan så pass mycket med det andra perspektivet.
Hur som helst är det här en väldigt spännande nyhet.

Mums. Jag älskade originalet, även om det var ojämt och buggigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag hoppas verkligen att det levererar. RPG genren är tuff med många intressanta titlar just nu som alla oavsett setting kommer jämföras med det som CDPR levererar.

Jag är nöjd om detta blir skapligt

Medlem

Ser fram emot detta. Hoppas verkligen det blir bra, har ju inte kommit ett V:TM spel på 15(!) år!!!!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Får inget vidare positivt intryck, tyvärr. :/
Chris Avellone låter ju som ett positivt bidrag, men jag ställer mig skeptisk. Skulle inte förbeställa det här bara för att man gillade ettan. Det gjordes av Troika Games, och huvudpersonerna bakom det (Leonard Boyarsky och Tim Cain som nu jobbar på Obsidian) är inte involverade överhuvudtaget.

Hardsuit Labs som är involverade i utvecklingen har förutom en horribel hemsida endast ett "Cyberpunk-esque" VR-spel som heter "Blacklight" i sitt bagage. Jag tror dessvärre att det här är ett försök att mjölka pengar ur ett kärt varumärke, med urvattnade dialoger, försämrat skillsystem med ytligt stat/skillsystem snarare än att göra en riktigt trogen uppföljare.

Blir dock glad om min skepsism visar sig vara obefogad.

Såg på revealstreamen att Brian Mitsoda är nåt i stil med lead writer och designer. Han hade samma roll på första spelet. Så huvudpersonen bakom story och design är ju med!

Lät lovande i mina öron men vi får väl se om de får till atmosfär och gameplay också. Tim Cain hjälpte enbart till att koda lite på VTMB om man kan lita på wikipedia. Så att han inte är med borde inte stjälpa projektet. Men man vet aldrig.

Hardsuit Labs skrämmer mig lite dock. Eftersom jag provat Blacklight Retribution.

Inaktiv

"Bakom spakarna på det Paradox-utgivna spelet hittar vi Hardsuit Labs"

Aj då.....

Medlem
Medlem

Då antar jag att detta är baserat på Vampire: The Masquerade och inte det där "nya" Vampire som kom efter att de lade ner Masquerade? Har inte hängt med på många år ... men det nya var verkligen ren skit vad gäller story jämfört med det gamla.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Låter inte alls lovande, kommer förmodligen bli som du säger, ett försök till att mjölka ett ip med trogna fans. Ett annat tecken på att dem mjölkar varumärket är att dom kallar det "Bloodlines 2" istället för att ge spelet en unik titel. Luktar scam på lååånga vägar, men jag kan ha fel. Tack för info!

Scam? Snälla... Tycker du att Paradox interactives historik som publisher och spelutvecklare pekar åt att de skulle scamma sina kunder? Seriöst, var får du det ifrån?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kommer bara till Stadia...

Hoppas!!!!!

Medlem

Äntligen! Hoppas bara att det är bättre optimerat än ettan.

Medlem

Detta är ett fall där jag verkligen hoppas att Paradox som publisher går in och styr en del, jag har ingen som helst tilltro när det gäller Hardsuit labs. Paradox tycks ha förstått idén med djupgående rpg i sina strategispel, så det vore väl lämpligt om de inte gav helt fria tyglar till en relativt oprövad studio.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Hulle:

Då antar jag att detta är baserat på Vampire: The Masquerade och inte det där "nya" Vampire som kom efter att de lade ner Masquerade? Har inte hängt med på många år ... men det nya var verkligen ren skit vad gäller story jämfört med det gamla.

Det är väll mer troligt att det är till Paradox egna Ännu Nyare Vampire.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Det är väll mer troligt att det är till Paradox egna Ännu Nyare Vampire.

Haha... ja då hänger jag med ännu mindre!

Medlem
Skrivet av Belfry:

Detta är ett fall där jag verkligen hoppas att Paradox som publisher går in och styr en del, jag har ingen som helst tilltro när det gäller Hardsuit labs. Paradox tycks ha förstått idén med djupgående rpg i sina strategispel, så det vore väl lämpligt om de inte gav helt fria tyglar till en relativt oprövad studio.

Paradox interactive äger 33% eller mer av företaget så de kan nog styra lite

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kommer bara till Stadia...

Man kan bara köpa det på epic game store, när man startar spelet så öppnar den windows 10 store och kickar igång en stadia-stream.

Medlem

Var det Christina Hendricks som pratade och var med som animerad figur? Tyckte det var lite likt.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

eld
Medlem

https://www.rockpapershotgun.com/2019/03/22/vampire-the-masqu...

Luktar fz tråd på 300+ kommentarer!:

"It’s still called the Masquerade, so if you eat someone in public or turn into a bat in front of a bar you’ll get in trouble not only with the police, but also some beefier supernatural watchdogs. The humanity system returns, so killing innocents brings you closer to the inner beast. It’s first person, but yeah, you can customise your character (including choosing pronouns separately from your body type) and this time you can choose a human background that might affect how you approach problems or talk to people. The two examples I was given were cop and coroner, but if you want a basic start, with no bonuses, you can be a barista, which Mitsoda described as the default class in Seattle."

Medlem
Skrivet av McNord:

Scam? Snälla... Tycker du att Paradox interactives historik som publisher och spelutvecklare pekar åt att de skulle scamma sina kunder? Seriöst, var får du det ifrån?

Helt ärligt, jag hade ingen aning om vilka parafox interactive va. Jag va tvungen att googla. Dom har en imponerande mängd med spel under sitt bälte måste jag erkänna, men jag tror jag inte har spelat något av dem. Inte min typ av spel. Scam kanske var fel ord att använda men när man hör att dom överlåtit spelet till en okänd studio så jublar man inte direkt.

12
Skriv svar