The Legend of Zelda och Crypt of the Necrodancer får ett kärleksbarn

Robot
The Legend of Zelda och Crypt of the Necrodancer får ett kärleksbarn
Medlem

Synd bara att sådana här spel är brutalt svåra

Medlem

Haha vad roligt att Nintendo går ihop med indieutvecklare för sånt här!

Medlem
Skrivet av Luftman:

Haha vad roligt att Nintendo går ihop med indieutvecklare för sånt här!

Är väl typ world-first för nintendo att göra något sånt med ett utav deras kärn-IPn typ? Såg mysigt ut iaf!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tamazin:

Är väl typ world-first för nintendo att göra något sånt med ett utav deras kärn-IPn typ? Såg mysigt ut iaf!

Det finns några andra exempel där Nintendo låtit någon studio utanför deras väggar utveckla ett spel. Mario + Rabbids Kingdom Battle är väl det senaste exemplet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det finns några andra exempel där Nintendo låtit någon studio utanför deras väggar utveckla ett spel. Mario + Rabbids Kingdom Battle är väl det senaste exemplet.

Mmm, och Zelda:Minish cap var väl Capcom?

Dom kräver nog hög kvalité och personligen tycker jag att det är roligt att Nintendo vågar låna ut deras licenser, i alla fall så länge det blir bra

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fearnox:

Mmm, och Zelda:Minish cap var väl Capcom?

Dom kräver nog hög kvalité och personligen tycker jag att det är roligt att Nintendo vågar låna ut deras licenser, i alla fall så länge det blir bra

Stämmer bra det! Väldigt fint spel det blev

Jo jag håller med. Visst är det trevligt med ett traditionellt Mario och Zelda 1-2 gånger per generation. Men det finns så mycket man kan göra med de karaktärerna. Redan vid 16-bitars tiden så kom det mycket nytt som Mario RPG, Kart och annat, där Zelda haft sina egna sidospel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar